Bedankt voor alle reacties! Aangezien ik een paar dagen niet op mijn werk ben geweest heb ik niet eerder kunnen reageren
Even kijken, ik zal even wat reacties ''beantwoorden'':
Citaat:
Als je een stoelzit hebt, is je zit dus niet goed, je zit waarschijnlijk op de achterkant van je dijen, en hangt iets teveel achterover met je bovenlichaam
Ik heb geen echte stoelzit, (althans, zoals het in de boeken beschreven wordt dan) ik zit wel gewoon midden in het zadel en leun niet achterover, dan eerder iets voorover zelfs. Mijn benen hebben alleen maar de ligging van de stoelzit zeg maar.
Mijn houding is volgens mij echt behoorlijk vreemd, vandaar dat ik ook geen idee heb hoe ik er überhaupt aan kom, laat staan hoe ik het af kan leren…..
Citaat:
Probeer eens staan, staan, zit te oefenen.
Staan-zit gaat gewoon goed, bij staan-staan-zit kantel ik voorover zeg maar
Ik weet niet precies wat dit dan zegt over mijn zit?
Citaat:
Ook heb je speciale zadels met zon mega voorwrong zodat je benen niet naar voren kunnen. Mjah, die zadels zijn meestal nog al duur dus...
Mijn zadel bevordert mijn zit ook niet echt denk ik. Ik heb een Wintec 500 vz, mijn benen worden dus niet in positie gehouden door kniewrongen oid. Ik wil al een tijdje een nieuw (dressuur)zadel maar die zijn idd niet goedkoop.
Citaat:
Probeer anders eens zonder zadel te rijden, als je dan niet recht zit, val je eraf...
En dan blijf ik er dus wel gewoon opzitten
Mijn benen liggen zonder zadel wel gewoon normaal. Ik begin na al jullie tips toch een beetje te twijfelen of een ander zadel mij niet heel veel goeds zo doen
Iig nogmaals bedankt voor alle tips, ik zal ze allemaal eens uitproberen! Nieuwe tips zijn natuurlijk nog steeds welkom