Slidingstops

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Benny

Slidingstops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 17:13

freerider

Re: Slidingstops

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:35

Ik kan het niet zo goed zien het stoft zo

Het valt zeker niet mee je kijkt zo moeilijk

Kei goed natuurlijk als ik z'n foto's had zou ik ze ook aan iedereen willen laten zien

Benny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 17:40

Get valt niet altijd mee nee , ik trek wel altijd zo een gezicht , ben ik namelijk mee geboren .

Benny

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:12

ik vind de eerste foto's erg mooi maar die laatste foto's van die appaloosa vind ik er niet uit zien als ik even eerlijk mag zijn... zo ruk je je paard toch niet in een sliding stop??
maar verder mooie ontspannen stops!

groetjes Emma
Laatst bijgewerkt door EmmaK op 02-08-05 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:30

mag ik een kleine opmerking plaatsen?
met de paint ziet het er aardig uit alleen iets meer zitten in het zadel, maar verders zijn het mooie stops, door oefenen dan worden het wereld stops.
met het andere paard wil ik het geen stops noemen, dat is meer in de stop trekken, het paard zijn kin zit bijna in zijn voorbenen en het bit zit bijna in zijn keel getrokken.
die stops zou ik niet laten zien dat zijn stops die niemand op een wedstrijd wil zien.
maarja ik ben een zeikerd op dat gebied en ik wil losse teugels zien bij een sliding stop het paard moet het zelf doen en de ruiter moet het paard laten stoppen op zijn of haar zit en niet met zijn of haar handen.
sorry

Benny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 18:36

Ik ben degene op de paint .

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:51

helemaal met piggeljay eens, maar die van jou ind ik wel
mooi hoor Benny

Roll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:44

Kleine opmerking over wat emmelske, piggeljay en shotime opmerken.

Volgens mij zijn het 5 foto's van hetzelfde paard en ruiter.

Wat betreft de twee foto's (3de en 5de) waarop het lijkt dat het paard in de stops getrokken word, wanneer je goed kijkt zie je dat de ruiter teveel uit het zadel komt ( staat meer in de beugels, achterover) en daardoor meer aan de teugels zit dan hij van plan was.
Dan steekt ook deze paint nogeens zijn neus ver vooruit waardoor de teugels nog strakker komen te staan.

Je mag een zeikerd zijn maar moet het wel in het geheel zien. Als de ruiter de stop nog niet op het juiste tijdstip kan "inzitten", kan je niet verwachten dat de ruiter de stop goed uitzit.

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:52

ziet er extreem uit maar ik heb er verder geen verstand van dus.... maar mooi paardje wel

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:26

Benny vraagt om reacties op foto's met zijn 4 jarige paint.

In zijn album staan ook nog foto's van een "vrouw op een appaloosa"

Sommige plaatsen meer opmerkingen over de "vrouw met appaloosa" dan over "Benny met de paint"

De foto's van de vrouw met de appaloosa zijn verwijdert en dit topic is opeens verplaatst

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:27

Stoer hoor!!

Benny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:32

De pics ven de appie heb ik verwijderd voor alle duidelijkheid .

Benny

Benny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 20:40

Ik ben zelf pas bezig en dit paardje was groen toen ik eraan begon , zelf gefokt . Ik reed wel met mijn oudere merrie ( moeder van deze ) zowat in de bos rond ,en ben in november met deze lessen gaan nemen en aan de zit moet idd nog gewerkt worden , maar dit is routine denk ik .

Gr benny

freerider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:47

Dan heb je in 8 maanden veel bereikt.

Helemaal zelf gedaan?

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:52

Het ziet er wel gaaf uit

Benny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:01

Zadelmak heb ik laten doen maar ook alleen maar zadelmak . Toen heb ik een manege gevonden in de buurt " hoefslag " in eksel en ben ik daar met haar begonnen . De instructeur ( davy de hollogne ) zegt me alles wat ik moet weten en geeft zeer veel uitleg .De eerste les kon ze niet eens back-up onder het zadel , ze liet zich toen uit verzet gewoon vallen en ze bokte ook voortdurend uit verzet . Nu heb ik ze vorige week een paar maal door dave laten rijden omdat hij meer ervaring heeft en ik de spins er maar half in kreeg . Nu begint ze het goed te doen , de eerste maanden reed ik 1x per week omdat ik in posten werkte . Nu ben ik speciaal van werk veranderd om meer te rijden nu rijd ik 3x les en 1x als ontspanning voor paard in de bos per week . Maar wat ze nu kent heb ik ze bijgebracht met behulp van davy .

Gr benny

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:04

Ziet er goed uit! Ze brengt haar achterhand mooi onder haar lichaam in. Wat misschien nog een aandachtpuntje is, is haar neusje. Die mag wat meer naar beneden gericht zijn, vind je niet?

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:27

Ziet er gaaf uit, mooi paard

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:49

Ziet er goed uit benny!!!!Zeker met de vrij korte tijd dat je oefend heb je veel uit je tijd gehaald.
Je merrie loopt voren goed door en gaat ook best diep zitten.

Het hoofd laag is een stijl,maar geen vereiste bij de reining-beoordeling.

De laatste stop is wat minder (of is dit een laatste fase en zijn alle foto's van 1 stop op volgorde?), ze zal wel een flinke stoek hebben gegeven ,vandaar dat je wat uit het zadel komt!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 06:32

ziet er erg netjes uit, alleen bij de laatste foto zit je er inderdaad te veel aan en het het lijkt ook of je paard op dat moment met 4 benen stopt in plaats van met 2. verder echt helemaal toppie, het is inderdaad moeilijk om goed te leren zitten.

Benny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 07:25

Die laatste pic hebben jullie inderdaad gelijk , maar denk dat ik haar wat teveel pushte , we hadden al veel stops gedaan . Eigenlijk niet goed maar ik wou wat fotos hebben . Ge hebt paarden die hun hoofd omlaag houden als ze stoppen ge hebt er die die vooruit steken , als ze maar stoppen , bill horn zegt " don't put something artificial in a stop ' . Nu begint ze soms haar hoof te laten zakken maar het hoeft niet persee zo om een goede stop te hebben .

Bedankt iedereen voor de reacties .

Benny

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:48

De slidings van de Paint dus , die er nu alleen nog opstaan,
vind ik er prima uitzien hoor.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:53

Wanneer zien we je op de wedstrijden? We kunnen wel een extra paint in de reining gebruiken

Benny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 07:22

Oh ik weet niet of ze goed genoeg is voor wedstrijd . Ze begint nu de techniek van het spinnen goed te beheersen , nu nog snelheid inbrengen en rollbacks gaan al , maar of we een goede combinatie zijn om wedstrijden te doen weet ik niet .

Benny

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:19

Joh mak an, het paard is immers pas 4? Lekker rustig aan je basis werken, en dan kunnen we nog jaaaaaaren tegen jullie starten.
Mijn vierjarige komt ook volgend jaar pas in de ring hoor. Tijd zat.