Het zadel is bijna nieuw en past goed, ik heb ook gecontroleerd voor rugproblemen, dat is het ook niet. Ik zal aan zijn eigenaar vragen of ik buitenritten mag maken om het zo leuker voor hem te maken.
Nog even over hoe ik train: Ik begin aan de langeteugel voor ontspanning en dat hij over de rug loopt, dat doet hij goed.. Dit doe ik op beide handen en ondertussen probeer ik hem te sturen met m'n zit en been.. Gaat aardig.
Vervolgens neem ik de teugels op en rij wat overgangen, stap naar draf, naar stap naar halthouden enz. Dan ga ik in stap voltes rijden en afwisselend de ene en de andere kant op, in het begin liet hij zich gewoon naar binnen vallen, maar dat is nu bijna over. Dan probeer ik in draf ook eens een volte te pakken, maar nu is hij erg sloom...
Ik rij bijna altijd maar een half uur, als het goed gaat soms nog korter, ik heb namelijk het idee, dat hij soms wel voor me aan het werk wil, maar soms ook niet... Als hij geen zin heeft, dan is ie sloom en sukkelt wat, struikelt soms over z'n eigen benen, gewoon omdat hij niet oplet.. Als ik hem dan er met de zweep van langs geef, dan staat ie stil en gaat bokken enzo... dan wil ie helemaal niet meer voorwaarts..
Als laatste, ik rijdt hem niet aan de teugel, hij is in de stap uit zichzelf nagevelijk en dat is mooi meegenomen, als ik aandraaf dan loopt ie niet in de krul, ik zit er aan de voorkant echt niet teveel bij, ook omdat ik weet dat hij teugelhulpen wel begrijpt, die heeft hij voor de kar geleerd. Het gaat puur om aan het been voorwaarts zijn, gewoon niet vooruit te branden soms, maar ik ga jullie tips proberen, misschien moet ik nog strenger zijn....
Bedankt..