Lady in de les

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneL

Lady in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 11:58

Gisteren na lange tijd weereens een beetje les gehad met Lady (groepsles). De laatste keer dat ik (privé)les gehad had was eind mei, daarna ging m'n instructrice weg, en daarvoor een hele tijd geen les gehad door Lady's peesblessure, dus we konden het wel weer gebruiken En dan sleep je natuurlijk meteen een fotograaf mee
Was voor het eerst dat we in deze bak gingen rijden, maar Lady heeft zich super gedragen. Geen stap verkeerd gezet terwijl het thuis een gigantische muts is.
Maar goed, tijd voor foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(Het was toch wel een beetje spannend )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat ik pianohandjes heb, af en toe voorover zit, vooral met schouders en hoofd en dat ik m'n hakken optrek En in de galop moet ik meer op m'n kont zitten, maar we galopperen maar 4 rondjes per dag (nog opbouwen met d'r pees) dus Lady vind het moeilijk en ik ga dan gekke dingen doen

Verder ben ik heel tevreden met hoe ze loopt, het was de 3e keer na 2 weken vakantie op de Veluwe dat ze weer in de bak liep en ze doet haar best

xjessx

Re: Lady in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:02

Hele mooie foto's!!
T ziet er heel goed uit, vooral foto 6 vind ik heel mooi, en hoe beviel de les van Marije?
Je heb hetzelfde dekje als mij

nandalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:11

mooie pony! maar let wel op je houding, blijf recht op zitten!

Tiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:20

Leuke combinatie, scouders naar achter!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:29

heb je een nieuw zadel? Ziet eruit of dat heeerlijk zit! Ik vind trouwens dat je al een stuk netter bent gaan zitten. Ik vind het er alleen van voren wat gespannender uitzien. Probeer niet teveel met je handen te doen, als je de motor vanachteren goed aanzet, zakt ze van voren zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

wendylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:48

probeer goed na te geven op je binnenteugel en je buitenteugel goed in contact te houden;erg belangrijk; rijd je pony go naar voor dan komen ze van zelf aan de teugel. eerst vlot dan aan de teugel.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:49

mooi paardje zeg
het rijden ziet er ook netjes uit, lekker ontspannen!
je zit er mooi op, probeer alleen je schouders rechtop te houden!

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:50

Hée
Mooiee pony!!!!:D
Maar als ik jou was 1 tip: Jeteugels iets korter maken, want soms lijkt het of er net boogjes in gaan komen.. SUCCES
Liefs Hanneke, ps: kijk ook eens op mijn topic: viewtopic.php?f=10&t=446263

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:53

celintjuh schreef:
Hée
Mooiee pony!!!!:D
Maar als ik jou was 1 tip: Jeteugels iets korter maken, want soms lijkt het of er net boogjes in gaan komen.. SUCCES
Liefs Hanneke, ps: kijk ook eens op mijn topic: viewtopic.php?f=10&t=446263

idd maar wel een leuke combinatie en een super mooie pony!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 15:38

Teveel aan de voorkant zit in elk geval niet, dan zou ze met d'r neus in de wolken lopen, dat accepteert ze niet En als het wel zo was zou ik dat wel gehoord hebben in de les (hoop ik ) Gespannen is ze ook niet van voren, ze wordt eerder te licht in m'n hand dan dat ik teveel druk heb.
Ik zie 2 foto's waarop het er gespannen uitziet, foto 4, daar staat het al bij, en foto 9, daar kantelt ze ook haar hoofd. Ze is linksachter (peesblessurebeen) zwakker dan rechtsachter en ze heeft de neiging links meer druk aan te nemen dan rechts en daarbij kantelt ze af en toe ook.
Dat ik meer op m'n buitenteugel moet rijden klopt wel, ik vergeet nogal eens om te begrenzen (rechtsom omdat ik daar juist blij ben als ze iets minder druk neemt op m'n linkerteugel en linksom omdat ik daar al moeite moet doen om alleen al druk te krijgen op m'n rechterteugel) en heb de neiging om m'n binnenhand naar buiten te zetten.
Moet idd wel meer voorwaarts rijden, ben ik ook altijd mee bezig. Maar ze geeft ook nu vanzelf na, als ik ga trekken dan krijg ik echt het tegenovergestelde resultaat..

(Dat was weer een heel verhaal )

De les beviel wel Jessica, ze ging in de loop van het uur steeds fijner lopen. Vrijdag privéles

M'n zadel is idd nieuw, maar het is hetzelfde zadel als wat ik had voordat ie gestolen werd (Prestige Top Dressage) En hij zit idd heerlijk Ik zit idd al netter dan eerst, maar het moet nog een stuk beter.

En mijn pony is toch echt een PAARD

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:21

Afbeelding
Heeft ze nou een grote wond aan haar been??
Of lijkt dat zo
Wel onwijs mooi paard

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:25

Lijkt me meer iets van een rode bloem ofzo.

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:25

Haha, ik bedoelde ook helemaal niet dat je zat te trekken ofzo hoor Je ziet alleen dat de nageeflijkheid nog niet helemaal uit dr rug komt, en nu ik je verhaal hoor is dat ook logisch, ze is niet rechtgericht. na zo'n blessure is dat inderdaad nog een stuk moeilijker, en bovendien lijkt Lady me ook echt niet de makkelijkste toch? Als ze wat rechter is zal je gelijke "druk" in beide handen hebben, en zal dr rug vanzelf ook meer kunnen ontspannen, en dan kan jij NOG beter gaan zitten .
Maar ik vind absoluut dat je al een heleboel werk verzet hebt. Volgens mij zie je het ook wel aan de bespiering van de hals, of niet?

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:30

Leuk paard zeg Mooi dekje
En dat zadel zit zeker heel lekker of niet? Het is net een stoel met die diepe zit en die dikke kniewrongen, lijkt me heerlijk zitten!

Ik vind het rijden er wel netjes uitzien, maar idd af en toe een beetje gespannen, maar denk dat Passionato dat al duidelijk genoeg heeft uitgelegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:47

Leuke combi om te zien!
Als je wat netter gaat zitten, worden jullie zeker zeer plezierig om naar te kijken!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 16:48

Lady heeft wel een litteken van een draadwond op haar rechterachterbeen, maar dat rode is idd een bloem denk ik.. geen wond in elk geval.

Ze heeft er idd moeite mee om te zakken van voren en dus haar rugspieren op te rekken en los te laten, komt ook omdat haar hals zo hoog aangezet is (tuiger hè ) En ze heeft een heel rechte kont/rug (ook al tuiger-eigen), en volgens de DA is het rechte stuk vlak achter het zadel door die peesblessure ook nog eens vast gaan zitten. (Hij vond haar de laatste keer dat we daar geweest zijn voor scans eerder een paard met een rugprobleem dan met een peesprobleem, zegt genoeg lijkt mij). Het is al verbeterd, maar er is nog een lange weg te gaan.
Ze is al een stuk rechter in haar lijf en sterker linksachter dan een paar maanden terug, toen zette ze haar linkerachterbeen gewoon buiten de massa in plaats van eronder en nam ze zoveel druk op m'n linkerteugel dat het bit door d'r mond heen helemaal naar links ging (nu komt dat dan natuurlijk ook weer omdat ik dan zelf ook niet op tijd losliet), maar goed, we leren het nog wel .

Lady is idd niet de makkelijkste, maar tegenwoordig werkt ze meestal wel mee. Zolang ik duidelijk en consequent ben doet ze meestal wel wat ik vraag, als ik dat niet doe dan gaat ze zelf wel wat verzinnen om te doen en zich te vermaken

De verbetering aan haar hals is denk ik vooral dat het grootste deel van de onderhals die ze had eraf is.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:22

Die kan lekker lopen zeg
Supermooi paard hoor, zeker weten.

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 17:43

Mijn zit is veel erger geweest hoor Sonja , dus ik ga er vanuit dat het laatste stukje verbetering ook nog wel goed komt, als ik er maar op let (Had jouw reactie gister over het hoofd gezien )

Ik vind haar ook een heel mooi paard Mischa Ze moet alleen nog wel de laatste overtollige kilootjes van d'r buik kwijt..

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 18:33

Knap paard!! leuke foto's.. ze loopt lekker soepel!
Probeer zelf recht op te zitten!..en let op je pianohandjes..
Jaja ik heb die laarzen en dat dekje(alleen in het blauw) ook!!
Maar jullie zijn een leuke combinatie.

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:43

Mooie foto's en mooi paardje....je kan beter je teugels wat korter pakken dan ziet het er niet iets mooier uit nu loopt hij/zij net iets voor de loodlijn

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:45

ziet er goed uit hoor..
mooi paardje...ken erg leuk lopen zo te zien:)

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:57

Dat ziet er heel mooi uit zeg wat heb je een gaaf zadel
leuk paardje!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 19:59

Ik heb het dekje ook nog in het lichtblauw, vind het mooie dekjes

Dat ze voor de loodlijn loopt vind ik eerder positief, ze kropt zich graag op in een hogere houding met haar neus achter de loodlijn. Ik wil dus juist dat ze zakt met haar hele hals zonder dat ze daarbij gaat duiken of te diep gaat lopen waardoor ik het contact verlies. Als ik wil kan ik haar best wat dieper instellen, maar dan gaat het aak juist mis, dus daar wachten we nog even mee.
Het is overigens een zij hoor, anders zou ze geen Lady heten

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:33

Hoiii, het rijden ziet er goed uit, jullie zijn een leuk stel Succes verder met het opbouwen.
Waar zijn je foto's van de veluwe ??? Ik heb ze net geplaatst viewtopic.php?f=53&t=447552

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:03

DaphneL schreef:
Ik heb het dekje ook nog in het lichtblauw, vind het mooie dekjes

Dat ze voor de loodlijn loopt vind ik eerder positief, ze kropt zich graag op in een hogere houding met haar neus achter de loodlijn. Ik wil dus juist dat ze zakt met haar hele hals zonder dat ze daarbij gaat duiken of te diep gaat lopen waardoor ik het contact verlies. Als ik wil kan ik haar best wat dieper instellen, maar dan gaat het aak juist mis, dus daar wachten we nog even mee.
Het is overigens een zij hoor, anders zou ze geen Lady heten

o haha niet op gelet!
Oke dat wist ik niet maar ik zag het dus ik dacht ik zeg het even