flamingo schreef:Allereerst: een paard doet dit niet puur om te etteren, simpelweg omdat paarden niet zo kunnen denken.
Ik kan zo vanachter mijn computer niet goed beoordelen wat er aan de hand is, maar als hij elke keer zo bokt in de bak als hij (intensief) moet werken, kan dit probleem best wel eens een medische oorzaak hebben.
Heb je hem al een keer na laten kijken? En wat zegt je intstructeur ervan? Bokt hij ook als je iets specifieks van hem vraagt (bv. aanspringen in galop)?
En je zegt ook dat je hem nooit straft als hij dit doet. Ik denk dat het ook misschien kan helpen door een ervaren iemand erop te laten rijden die hem even op zn plaats kan zetten.
Het is niet medish aangezien die een paar weken geleden helemaal is nagekeken en hij is kern gezond.. Omdat ik 16 september voor een jaar bij een stal ga werken in belgie Het kan natuurlijk zijn dat hij in de bak in zn vertrouwde omgeving is en daarom natuurlijk kan etteren..
En als die buiten loopt... dat hij het dan liever niet doet omdat hij dan niet in zn vertrouwde omgeving is en dan iemand nodig heb ik denk dat dat het is..
Hij doet pas 3 maanden zo.. Niet altijd maar Ik heb al verschillende mensen erop laten rijden met effect dat ze er ook vanaf vlogen.. Aangezien hij heel erg smal is heb je bijna geen houvast en hoe die je er af gooit is ook niet bepaald lief hehe...
Weet je wat het is.. als ik hem een tik geef kruipt ie helemaal in elkaar van wat doe ik nou weer.. en daarom heb ik hem eigelijk nog nooit een tik gegeven...
De dierenarts zegt wel dat hij een achterstand heb gehad omdat hij niet zoveel aandacht heb gekregen en verzorging heb gekregen die die nodig had voordat ik hem had.. En dat hij nu eigelijk bezig is met wat hij wel en wat hij niet kan maken.. Hij heb namelijk alleen maar in de wei gestaan...