Gita @ Work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Gita @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 08:24

Ik heb sinds 3 weken weer paardrijles. De laatste keer dat ik les heb gehad was toen ik 12 was. ben nu 22

Ik heb veel dingen verkeerd aangeleerd en over mijn houding is ook veel te zeggen. Daarom dacht ik. laat ik is wat rijfoto's maken. Kan ik zef zien wat er verkeerd is en jullie ook. En als ik dan over een aantal maanden weer foto's maak kan ik vergelijken of ik echt vooruit ben gegaan.

(Sommige foto's zijn helaas niet helemaal duidelijk)

Afbeelding
Een volte in stap. Ik zit hartstikke scheef! Mijn handen zijn volgens mij te ver uit elkaar en mijn tenen kunnen ook wel wat meer naar binnen. Ook zit ik als een zoutzak op het paard.

Afbeelding
Een volte in draf. Mijn teugels hangen helemaal in een boogje. Heb ik mezelf aangeleerd Gita moest er ook behoorlijk aan wennen dat ik in de les ineens mijn teugels veel korter moest houden. Ook moet ik mijn handen iets meer bij elkaar houden. Ze liggen haast op haar schouders.

Afbeelding
Mijn handen nog steeds te ver uitelkaar. heb ik ze kwa hoogte wel goed of moet ik mijn handen iets hoger houden?? Ook mijn tenen mogen wat meer naar binnen.

Afbeelding
Een sprongetje. ik ben een echte held Veel hoger als dit durf ik al niet. maar ja, Gita vind het hartstikke leuk. Ik vind mijn houding van het springen nog niet eens zo heel slecht. Ik heb nooit springles gehad. Ik kijk zelfs vooruit, terwijl ik met rijden nogal de neiging heb om de grond af te zoeken naar geld.

Ik moet er nog even bijvertellen dat Gita in mei een veulen heeft gehad en we nog maar net weer de training hebben opgepakt. De bespiering is dus nog wat slapjes en ze is wat aan de dunne kant. Dus we voeren flink bij op het moment.

lllaura

Re: Gita @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:29

ik vind het wel netjes hoor, voor als je zo lang niet meer gereden hebt!!
het commentaar geef je zelf idd aan! blijf daar aan werken en dan komt t helemaal goed!
je handen mogen wel iets hoger!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 09:38

Jah, ik moet er nog hart aan werken. Dan zou ik ook nog graag van jullie vinden mijn beenhouding. Mijn instructrice zegt 9net als in de boekjes, schouders heup hiel op 1 lijn, maar ik heb altijd geleerd dat deze regel geldt voor dressuurzadels. Nu zie ik wel dat mijn voeten wat te ver naar voren gaan, maar zo ver naar achter dat ze in 1 lijn zijn zit niet echt lekker.

Afbeelding
Hier heb ik mijn benen duidelijk veel te ver naar voren.

Afbeelding
Dit lijkt er meer op volgens mij. Ik denk dat ik nu wel goed zit, of vinden jullie van niet?

Tiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:42

Hey,

Mooie pony...ik zou zeggen hou je handen rechtop...je hebt nu soort pianohanden, maar wel knap hoor voor als je er zo lang uit bent geweest...

Grtz...

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:42

ja die laatste foto ziet er al netjes uit nog ietsje meer je duimen omhoog en ietsje je hand oplichten, tenen naar binne (is moeilijk hoor ) en je hebt een PERFECT beeld.
leuk beestje heb je

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 10:38

Dank jullie voor de compliment, het is trouwens een paard, geen pony. ookal moet ik toegeven dat ze er een beetje uitziet als een pony.

Ze is 160 hoog, dus echt wel een paard. Als de bespiering weer een beetje beter wordt gaat ze er ook wat meer als paard uitzien.

Jah, mijn handen zijn echt erg, heb ik echt zo verkeerd aangeleerd (mezelf aangeleerd dan) Maar jullie vinden niet dat mijn benen teveel naar voren steken op de 2de foto (op de eerste foto is natuurlijk duidelijk van wel, maar de 2de is dus goed??)

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:27

Inderdaad je handen rechtop houden
En zoals je zelf al aangeeft, je tenen naar binnen.

op de 2e foto valt niet duidelijk te zien of je je benen naar voren steekt, hij is immers beetje schuin van voren gemaakt.

En wat betreft zoutzak, dat vind ik nog best meevallen
Als je het over de 2e foto, van de 2 'bijgevoegde-foto's' hebt, vind ik dat ze daar opde juiste plek liggen.
Alleen duidelijk je tenen een heel stuk naar binnen draaien daar.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:33

je hebt het zo te zien totaal nog niet verleerd Alleen weer ff de draad op pakken succes!

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:34

ik vind het er goed uitzien zeg, voor lang niet gelest te hebben!
en je hebt idd een leuk paardje!

veel plezier ermee

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:49

Leuk paard heb je...

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:04

ziet er goed uit hoor.heb je 10 jaar niet meer gereden?of heb je gewoon 10 jaar geen les meer genomen(en dus wel nog gewoon gereden,zonder les)?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 15:24

Ik heb gewoon gereden,zonder les. Dank je voor al jullie leuke reacties. Groetjes

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 08:56

Gister weer les gehad, dat was dan mijn 6de les geloof ik en het gaat zo goed. Gita begint er aan te wennen dat de teugels korter zijn en begint ook al goed na te geven. De draf ziet er al heel netjes uit. Stap gaat redelijk goed. De galop hou ik me nog maar even over stil Het is een draver, dus ze vind het nogal moeilijk. Thuis hebben we een kleine bak, hierin gaat het vrij goed. Maar in de grote manege waar ik les heb lukt het haar niet een recht stuk te galoperen, dat valt ze met haar achterbenen weer in draf. Maar het gaat steeds beter. Is ook goed dat er nu iemand met me meekijkt. Verder leer ik al om mijn handen wat rustiger te houden. Doordat ik de teugels in een boogje had was ik veel met mijn handen bezig om haar rechtdoor te laten lopen en haar te laten nageven (dacht ik) maar dat is helemaal niet nodig. Heb ik nu eindelijk geleerd. Ook doorzetten kan ik al een beetje, anders was ik altijd zo aan het stuiteren. Mijn handjes zijn meestal niet meer echt pianohandjes. En mijn paardje is zo braaf altijd. Ben trots op haar!

Als de galop beter wordt heb ik besloten dat ik volgend jaar een dressuur wedstrijdje wil starten. Gewoon kijken of we dat kunnen.

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 09:38

Fotos zien er goed uit. Alleen je moet beetje aan je handen werken maar voorderest ziet het er goed uit