) dan gaat ze meteen op rust staan...ik heb al geprobeert hem ''actief'' aan het been te houden maar of ihij gaat dan dribbelen of dat beentje gaat weer op rust staan echt heel irritant want als ik na de vakantie wedstrijden wil gaan starten dan denk ik niet dat de jury dat '' accepteerd'' zal ik maar zeggen
wie kan mij helpen??
http://img220.imageshack.us/img220/4254/img01388dl.jpg
hier een foto om het een beetje te laten zien... kijk dat achterbeen (van het bosje ) heel vervelend zo

Een martingaal dient er puur en alleen voor om een paard dat zijn hoofd zo hoog wegdrukt dat de ruiter de controle verliest te corrigeren. Daarbij heeft een martingaal totaal geen inwerking wanneer het paard correct loopt. Een martingaal hangt er dan ook bij 9 van de 10 gevallen die ik zie en heb gezien preventief aan en maakt geen worst uit als het paard gewoon loopt. Hier in het zuiden rijdt bijna iedereen, ja ook de dressuurruiters, met martingaal. Vooral op jonge paarden is dat handig aangezien ze zich zo ook geen dingen aan kunnen leren als ze onder het werk uit willen komen door hun hoofd weg te steken. En wanneer je dagelijks met martingaal rijdt en het paard het dus niet lukt om zijn hoofd weg te steken zal hij zich dat ook niet aanwennen en dit voor 99% zekerheid ook niet proberen in dat uurtje op het wedstrijdterrein.