Dat werkte ook op Ex dus het was een slechtgezinde combinatie die naar ruiterclub paal vertrok.Daar aangekomen even wat drinken en rustig opzadelen, Ex laten rond kijken in de zin van: 'dan hoef je dat tijdens de proef niet meer te doen en kan je op mij letten'

en inrijden, hij voelde eerst heel gespannen,
commentaar van mensen die er praktisch langs stonden toen ik opstapte (en aan de kant moesten gaan omdat Ex ze omver wilde walsen
) 'gaat ze daar mee de ring in?'ik: euh ja!

annyhow. Ex heeft bewezen dat ik daarmee met een gerust hart de ring in kan gaan, want we werden 3de met 59.5%(krs of e4) en 1ste met 60%!(e5)
Zijn wending om de voorhand die normaal totaal níet wil, deed hij nu zó mooi!
dat is de laatste oefening van de E5 en toen hij dat deed had ik zo iets van: Yess!!
Ik kreeg dan ook applaus van mijn lesgever(waarvan ik niet wist dat ze stond te kijken) en ouders. En hoorde Micheline meteen 'goed gedaan kathleen!' roepen! Tja toen wist ik dat de proef ook voor het oog mooi was geweest en niet alleen goed voelde!
En deze e5 werd ook beloond met een 1ste plaats, ook werd ik toen ik de ring uit kwam zelfs door mensen die ik nooit eerder gezien had gefeliciteert dat het zon mooie proef was en dat ik goed gereden had, dan zag je kath daar zo zitten van: euhh..Dankje
en in haar eigen: 'ken ik die? ben ik die vergeten? woeps
' 
Ik moet toegeven dat hij voor mij veel ontspannener voelde dan hij op de foto's loopt..
Erg vreemd. Hij knabbelde ook lekker op zijn bitje enzo (doet ie álleen als hij écht ontspannen is) dus ja...Hmm kijk en oordeel 
inrijden
x halthouden en groeten.
als aan de achterkant van Ex B ligt is dit: B middenstap

krs=> K x m van hand veranderen
krs: arbeidsdraf lichtrijden.
haha...Euhm

deze is weer van de krs. de bovenstaande van de e5, die proef ging echt veel beter als ik dit zo zie.
wachten eer ik mocht beginnen voor e5
wachten doetie niet graag
(dat voorbeentje
dat staartje
)Ex is niet zo verschrikkelijk overbouwd. Het 'landschap' was enorm heuvelachtig, echt k*t om op in te rijden!
deze móet je gewoon in het groot zien! Dan zie je hem echt 'uitschuiven' Ik weet niet waarom...En of hij wel goed loopt ofzo. Maar hij schuift echt hélemaal uit (strekken om hem vooruit te rijden net voor ik moest beginnen met mijn proef)
deze foto geeft eigenlijk weer hoe hij naar mijn gevoel liep...
halthouden e5 (hier was hij veel meer aan de teugel en ook bij het halthouden vandaar dat ik het weet
)draven
eenvoudige slangenlijn met 1 boog van 5 meter ofwel in ruitertaal: Gebroken lijn van 5 meter

c-a middenlijn
a rechterhand en nee draaien voor de uitgang doet ie niet graag

middenstap
slangenvolte met 3 bogen, bezig aan de 2de boog, ofja het einde ervan
a arbeidsdraf (vanuit galop dus) en dan k-x-m van hand veranderen maar ik kwam helemáál niet uit
Dus dat lossen we zo op 
een mooi galopje...Niet?
ja een nette draf willen we je ook nog laten zien
en...*tromgeroffel* keertwending om de voorhand! de zo gehate oefening ging nu...Zonder al te veel problemen (dit ziet er dus SUPER uit voor Ex zijn doen, normaal zit zijn neus hoger dan zijn oren
)x halthouden en groeten de rijbaan verlaten..
nog wat poseerfoto's
nikki op lightning en ik met Explosion
Mieke met Benjamin en ik met Explosion, laatste is mooiste vind ik!
en dan richting prijsuitreiking
Ex heeft de jury niet zo graag...(zie oortjes)
omdat 'we' draven zo saai vonden hebben we onze extra ereronde in een keurig handgalopje gedaan
ik werd nogmaals gefeliciteert door de schrijver van mijn proef 
en als tussen Harlequin en Lightning.
de foto's van deze ronde zijn allemaal bewogen enzo 
nou brand maar los
een beetje subtiel wel
wat jullie ook zeggen! Ik blijf trots op mijn e5 proef...Ik was even helemaal weg...Alleen Ex en ik...Voor de rest telde niemand meer...Heerlijk..

houd je paard onder controle dan heb je geen last van ons