Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Urielle schreef:ik begrijp alleen niet goed waarom een thiedemann niet en een hackamore wel: een thiedemannteugel is voor meer ruiters geschikt dan een hackamore.
Ik ken weinig ruiters die ik in staat acht met een hackamore te rijden dus ik heb mijn twijfels
Mariek87 schreef:Lees ik het nou echt goed dat jij een hackamore gebruikt om jouw paard stil te kunnen 'trekken' op een buitenrit?
Zou je niet eerst eens wat onderzoek doen waarvoor een hackamore bedoeld is (en vervolgens tot de conclusie komen dat het absoluut niet bedoeld is voor dit probleem)??
Once again wordt er weer eens voor de simpele weg gekozen, triest, maar waar.
Verder sluit ik me aan bij de reactie van Uriëlle.
elmiran schreef:Bedoel je mij? ik ben ermee gaan rijden omdat m'n pony dus heeeel hard in de mond is. Nu gaat het wel steeds beter en ga ik haar weer met een gewoon trensje rijden, probleem is opgelost.
ArieLover schreef:Nee, als je hem goed gebruikt vind ik um niet zielig.
Klomp; dat zou ook kunnen met een normaal hoofdstel en bitje.
En dan krijg je spanning in de mond, dus dat is een beetje onzin.
Je moet natuurlijk wel voorzichtiger zijn.
QueJira schreef:wel eens die springruiters aan hun hackamore zien sleuren?Neusbotje breekt niet zomaar.
Je kunt met een hackamore rijden als je een stille hand hebt en dus niet je teugels nodig hebt om je evenwicht te behouden.
Ik rijdt ook 1 van de paarden met hackamore,en ik vind het een uitkomst voor dat paard.Ik ben sindsdien niet 1 keer meer gecrashed met hem(voorheen gebeurde dat regelmatig,en geloof ik ik heb alles geporbeerd en tandarts is ook een geweest,hij was gewoon niet normaal op bit te rijden)Ik hbe 2 jaar strijd gevoerd,en aangezien ik toch dit met die paard niet ga starten en alleen buiten met hem rij,vind ik een hackamore een uitkomst.
Ik rijd altijd met "losse" teugels met hem,he tkomt niet eens meer in hem op om vals te gaan doen.
Ik hbe hem 1 keer gecorrigeerd met de hackamore(een van de eerste keren dat ik ermee reed) en sindsdien is hij zo mak als een lammetje.Tuegles hangen "los" kinketting hang ook los,als hij dreigt te gaan kl*ten is alleen 1 keer heel even teugels opnemen(niet een ruk aangeven!!)voldoende.
Voor mij en Livano heef thet verschrikkelijk goed uitgepakt,hij heeft er veel meer plezier in in het rijden(hij danst gewoon en altijd zijn oortjes erop,we kunnen zelf weer normaal heel stukken ove rhet strand en dijk galloperen) en ik kan ook weer veilig rijden met hem,vind 2 keer in ziekenhuis door zelfde paard genoeg
russel schreef:Tot die tijd moet je gewoon niet galoperen in de bossen. Zet je paard eens tussen tijds stil. Je gaat draven en stappen en steed even stil zetten. Leer hem op jouw te wachten en leer hem dat jij het tempo bepaald. Als hij in de draf te snel gaat en niet terug wil komen, ga je weer stappen. .