Lesley @ Springwork!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaelle

Lesley @ Springwork!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 17:58

Haay Bokkers

Vandaag ben ik mijn alleralleralleralleraller(en blijf zo maar door) beste vriendin naar haar paardje & verzorgpaardjes geweest .. Natuurlijk ff foto's geschoten ..
Hiervoor hadden we Saigon gereden, dus kijk ff; Saigon @ springwork.
Julie krijgt nog geen, les, vanaf volgende week wel.. Ik heb haar vandaag op de foutjes laten 'letten' die ze maakt, ik heb ze zowat 'les' gegeven.

Lesley is héél moeilijk om te rijden omdat ze vroeger door de vorige eigenaar mishandeld is geweest en ze kende niets. Julie heeft ze helemaal alleen opgeleerd, en nu kan ze immers al een beetje 'springen' Ze draait nog niet zo heel goed, maar doet toch goed haar best; soms raakte ze de balk, sprongen we nog eens, en als ze de balk niet had beloonde we ze super hard. Nu wordt ze bijna elke dag gereden omdat het vakantie is, en ik ga haar helpen om Lesley een beetje mee op te leren Lesley kan ook nog niet in galop, dan kan je haar totaal niet meer baas, want dan kunnen we niet meer sturen en dan kunnen er ongelukken gebeuren ..

Genoeg gekletst, hier de foto's .. Kijk en geniet

Afbeelding
Voor dat wij met Lesley hebben gereden, hadden we Saigon gereden, en we moesten ff pauzeren he .. Dus; COLA DRINKEUH!
Afbeelding
Lesley in de stal, met de zadeldoek al op..
Afbeelding
Julie en Lesley ff draven ..
Afbeelding
Julie en Lesley. Lesley deed een beetje ambetant omdat ze hengstig stond en in de wei naast de paddock staat een hengstje .. Dusja
Afbeelding
Balkjes lopen ..
Afbeelding
Julie en Lesley na de sprong. Je ziet goed aan haar achterste beentje dat ze er gewoon over stapt . En we durven niet zo goed hoger gaan , omdat we denken dat ze dan gaat verongelukken ..
Afbeelding
Julie , Jouw benen
Afbeelding
Ik en Lesleyke
Afbeelding
Ik en Lesley
Afbeelding
Jaah, Ik spring met Lesley!
Afbeelding
Arme Lesley, ze denkt nog altijd dat ze er over moet 'Lopen'
Afbeelding
Julie en Lesley nog eens.. Idd , Wemmeke stond in de weg
Afbeelding
Ik en Lesley zonder zadel, daar achter zie je Ronvoet, een westernpaard
Afbeelding
Ik en Lesley gesprongen zonder zadel ..
Afbeelding
Julie en Lesley zonder zadel
Afbeelding
Julie en lesley ook gesprongen zonder zadel
Afbeelding
We hadden Lesley uitgespannen, en dan de 'poep' van de paarden ff opruimen in de weii

Oké, we weten dat Lesley haar technieken niet goed zijn, maar zoals ik al zei we zijn ze aan het opleren omdat ze vroeger mishandeld is geweest! Lesley is ondertussen 7 jaar en heel werkwillig, maar ze heeft haar eigen willetje!

Kijk ook eens naar; Saigon @ Springwork!
Doeii ..

Chaelle

Re: Lesley @ Springwork!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:20

Niemand dan ?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:23

ja ziet er leuk uit!! waarom is dat zadeldek ofzoiets??

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:23

Geduld

Je topic staat nog geen uur, de reacties komen vanzelf wel .

Leuke pony, Lesley . Is de pad onder het zadel niet veel te groot voor de pony? Kan me voorstellen dat ze daar last van heeft .

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:26

Apple schreef:
Geduld

Je topic staat nog geen uur, de reacties komen vanzelf wel .

Leuke pony, Lesley . Is de pad onder het zadel niet veel te groot voor de pony? Kan me voorstellen dat ze daar last van heeft .

Bedoel je met 'het pad' het dekje ? Want 'het pad' ken ik namelijk niet.. Jupp das speciaal voor wesley,, ze heeft nogal een gevoelige rug, en dat is goed dik ..

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:27

Ik denk dat je haar nog niet direkt in de mond mag werken. Dat is mss de reden waarom ze met haar mond open loopt.

Ik zou ze eerst met m'n zit rijden, totdat je ze volledig de baas bent. En dan pas beginnen met aan de teugel te werken.

In ieder geval het is een pracht van een pony, jammer dat ze mishandeld is geweest.
Veel succes ermee!!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:28

Met "het pad" bedoel ik inderdaad dat dikke dekje dat direct op haar rug ligt .

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:30

Eerste rijfoto: Zadeldek is wel erg groot; paard is mishandeld en dat dekje klappert zekers, niet echt prettig.

Ook zijn mond staat open; doe dan neusriem om.

Met dit paard moet je nog niet springen.... Hang er een martingaaltje aan en doe een neusriem op, cap op en neem les.
Dit ziet er allemaal 'zeer' onvriendelijk uit!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:32

QuijoSavan schreef:
Eerste rijfoto: Zadeldek is wel erg groot; paard is mishandeld en dat dekje klappert zekers, niet echt prettig.

Met dit paard moet je nog niet springen.... Hang er een martingaaltje aan en doe een neusriem op, cap op en neem les.

Onvriendelijk? Lesley heeft altijd inn de wei gaan staan, en nu moeten wij haar een beetje leren dressuuren en springen.. Wesley springt graag, ze springt soms zelfs in vrijheid, dus waarom dan Onvriendelijk?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:35

en tja als je paardje last van haar rug heeft! waarom ga je dan in godsnaam rijden,
wil je echt iets diks hebben pak dan zo een schapenwollen onderlegger die helpen meer als een dik pad wat hem constant iriteert in de nek,
Ik kan me niet voorstellen dat dit paardje dit allemaal fijn vind, en ik zou er ook eens een magtengaal aanhangen en een neusriem erop zetten en tja cap op laarzen aan ,en het beestje niet in de mond trekken en les nemen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:36

Saffierie schreef:
QuijoSavan schreef:

Onvriendelijk? Lesley heeft altijd inn de wei gaan staan, en nu moeten wij haar een beetje leren dressuuren en springen.. Wesley springt graag, ze springt soms zelfs in vrijheid, dus waarom dan Onvriendelijk?

Het paard loopt met neus vooruit/hoofd in de lucht en 9/10 keer met open mond.
Een ontspannen paard loopt met dichte omnd, lichte aanleuning voor het springen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:37

misschien ziet het er zo een beetje uit, omdat ze steeds haar mond open doet (waar jullie misschien niet eens iets aan kunnen doen), dan help een simpele lage, of een gecombineerde neusriem al heel goed! trouwens, 2 dekjes kunnen het ook weer té maken onder het zadel, het ziet er ook een beetje "dik" uit zeg maar, misschien met 1 dekje rijden? enneh...cap op hea maar het is een heel leuke pony, absoluut!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:40

Ik ben ook met de anderen eens dat je eerst de dressuur meer voor elkaar moet hebben voordat je gaat springen. Over het tuig is al genoeg gezegd. (ik sluit mijdaar wel bij aan)

Verder zorg dat de pony plezier houd en inderdaad af en toe les is zeker niet verkeerd.

Het is verder wel een leuke pony. Veel plezier en succes....

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:45

egnie schreef:
Ik ben ook met de anderen eens dat je eerst de dressuur meer voor elkaar moet hebben voordat je gaat springen. Over het tuig is al genoeg gezegd. (ik sluit mijdaar wel bij aan)

Verder zorg dat de pony plezier houd en inderdaad af en toe les is zeker niet verkeerd.

Het is verder wel een leuke pony. Veel plezier en succes....

Les krijgen zou goed zijn , maar ik (groen t-shirt) krijg elke week 3 maal les met ander paardje, en daar steek ik veel van op en gebruik het dan om met de paardjes te rijden.. We hebben met Lesley 2 grote voltes gereden voor we gingen springen, maar ik kon geen foto's maken ik stond met Jef te babbelen over Saigon & dressuur deed ze best wel goed ..

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:49

Saffierie schreef:
Les krijgen zou goed zijn , maar ik (groen t-shirt) krijg elke week 3 maal les met ander paardje, en daar steek ik veel van op en gebruik het dan om met de paardjes te rijden.. We hebben met Lesley 2 grote voltes gereden voor we gingen springen, maar ik kon geen foto's maken ik stond met Jef te babbelen over Saigon & dressuur deed ze best wel goed ..

Wel 2 grote voltes? En lukt een B proef al? Je moet niet voor niets een winstpunt in B halen om uberhaupt te mogen springen.
Je kunt gewoon niet ontkennen dat dit er paardonvriendelijk uit ziet.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:52

QuijoSavan schreef:
Saffierie schreef:

Wel 2 grote voltes? En lukt een B proef al? Je moet niet voor niets een winstpunt in B halen om uberhaupt te mogen springen.
Je kunt gewoon niet ontkennen dat dit er paardonvriendelijk uit ziet.

Wij gaan met wesley nooit dressuurproefjes rijden wij gaan er nooit niet mee op wedstrijd , en het zal ook nooit gebeuren! Als dit er onvriendelijk uitziet, ga dan maar eens naar de site van GAJA!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:55

ik denk dat je beter die balk gewoon horizontaal op die lepels moet leggen en dan gewoon bij het 2de gaatje beginnen ofzo. Misschien leerd ze dan wel dat ze moet springen. (beginnen dan natuurlijk met los springen)
evt. jut je haar een paar meter voor de sprong een beetje op(met los springen) zodat ze een sprongetje gaat maken.
Misschien dat dat helpt.
Maja heel veel verstand heb ik er ook weer niet van maja je kunt het proberen zolang het verantwoordelijk is

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:57

annepaardoes schreef:
ik denk dat je beter die balk gewoon horizontaal op die lepels moet leggen en dan gewoon bij het 2de gaatje beginnen ofzo. Misschien leerd ze dan wel dat ze moet springen. (beginnen dan natuurlijk met los springen)
evt. jut je haar een paar meter voor de sprong een beetje op(met los springen) zodat ze een sprongetje gaat maken.
Misschien dat dat helpt.
Maja heel veel verstand heb ik er ook weer niet van maja je kunt het proberen zolang het verantwoordelijk is

We hadden geprobeerd op het tweede gaatje maar dat lukte niet.. Nuja, we kregen de picket (of hoe je het ook schrijft) er niet in! We mogen haar absoluut niet opjutten want dan krijgt ze bang ..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:03

nou dan meer aanmoedigen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 19:08

annepaardoes schreef:
nou dan meer aanmoedigen

Jup, we zeggen 'komaan Lesleyke' en als ze dan goed springt belonen we ze super en krijgt ze een snoepje

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:09

Saffierie schreef:
Wij gaan met wesley nooit dressuurproefjes rijden wij gaan er nooit niet mee op wedstrijd , en het zal ook nooit gebeuren! Als dit er onvriendelijk uitziet, ga dan maar eens naar de site van GAJA!

Ik bedoel dit als meemaat in hoeverre je het paard onder controle hebt, rustig maar hoor! En als ik iedereen vergelijk met die site (ken ik niet eens, hoeft ook niet) dan is waarschijnlijk iedereen paardvriendelijk.
Ik beoordeel jou niet in vergelijking met de rest van de wereld.
Maar veel plezier verder.

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:15

KOM op mensen ZEUR NOU FF NIET ZO
dat beestje heeft er heus wel lol in en ze zegt toch dat ze volgende week les krijgt.
ik snap dt pad niet en ik snap wel dat een pony die is mishndelt miss wel helemaal gek wordt van zo'n martigaal.
ik vind het ook btje onvrandwoordelijk om te gaan springen maar dat moet de TS wel zelf weten
om nou als wilde honden met heel bokt erbovenop te springen is een tikkeltje overdreven niet?

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:20

Saffierie schreef:
Bedoel je met 'het pad' het dekje ? Want 'het pad' ken ik namelijk niet.. Jupp das speciaal voor wesley,, ze heeft nogal een gevoelige rug, en dat is goed dik ..

Een "pad" wordt vaak onder een westernzadel gebruikt een "pad" is tevens ook de Engelse benaming.

Maar als ik eerlijk ben ziet dit er niet echt uit als "de pony leren springen (en dressuren)" dit lijkt meer op een plezierig ritje, voor jou dan.
Niet aanvallend bedoeld, misschien denk je dat wel na alle negatieve reacties , maar het ziet er niet echt professioneel uit, jullie moeten het samen allemaal nog leren (dat geeft niet), maar als je wilt gaan springen, gebruik dan het juiste materiaal en laat iemand met meer ervaring je helpen, want jullie moeten beide nog erg veel leren aan de foto's te zien, maar dat geeft niet, jullie komen er vast wel uit, maar eerst goed lessen hoor. Het komt vast wel goed met jullie twee.

mensen die zeggen dat het dieronvriendelijk is: overdrijven is ook een vak

Heb je de paarden van het brooke hospital wel eens gezien, dat is pas dier onvriendelijk en mishandeling.

Dit meisje doet erg haar best met haar pony, maar moeten samen gewoon nog veel leren, daar is niks mis mee. Dus mensen die gelijk boos worden is ook niet nodig.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 19:29

Unicorn1984 schreef:
Saffierie schreef:

Een "pad" wordt vaak onder een westernzadel gebruikt een "pad" is tevens ook de Engelse benaming.

Maar als ik eerlijk ben ziet dit er niet echt uit als "de pony leren springen (en dressuren)" dit lijkt meer op een plezierig ritje, voor jou dan.
Niet aanvallend bedoeld, misschien denk je dat wel na alle negatieve reacties , maar het ziet er niet echt professioneel uit, jullie moeten het samen allemaal nog leren (dat geeft niet), maar als je wilt gaan springen, gebruik dan het juiste materiaal en laat iemand met meer ervaring je helpen, want jullie moeten beide nog erg veel leren aan de foto's te zien, maar dat geeft niet, jullie komen er vast wel uit, maar eerst goed lessen hoor. Het komt vast wel goed met jullie twee.

mensen die zeggen dat het dieronvriendelijk is: overdrijven is ook een vak

Heb je de paarden van het brooke hospital wel eens gezien, dat is pas dier onvriendelijk en mishandeling.

Dit meisje doet erg haar best met haar pony, maar moeten samen gewoon nog veel leren, daar is niks mis mee. Dus mensen die gelijk boos worden is ook niet nodig.

Voor mij (groene t-shirt) Ik spring al lang, maar met een D-Pony, en dit was voor mij idd gewoon als pleziertje eens springen, omdat mn vriendin het had gevraagt . Ik had de juiste rijkleren niet aan.. Ik moet idd nog veel leren maar ga al op concour, niet met deze,met de D-Pony .. Julie krijgt nog geen lesse van een professioneele, ze begint er deze week die komt aan mee .. Ze zal ook nog veel moeten leren, en ik ook ,daar zeg ik niets van, maar iik weet heus hoe je moet springen .. En grondbalkje ; dat weet ik ook ,maar Julie wou absoluut met Wesley een kruisje springen ,en ikk versta dat ook ,dat is lager, en ze heeft nog maar 2 balke ..

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:33

ik vind het er niet echt geweldig uit zien. Ze gaat duidelijk in verzet en ik zou als ik jou was een neusriem omdoen. Je trek het bit wel erg heen en weer lijkt het. Verder is dat zadeldek te groot.. en waarom heb je hem er onder?

wel leuke pony