Saigon @ Springwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaelle

Saigon @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 17:43

Dag Bokkers!

Vandaag ben ik naar het paardje van mijn alleralleralleralleraller (en blijf zoo maar doorgaan) beste vriendin gaan kijken, en naar haar verzorgpaardjes! We hebben natuurlijk ook gereden, want ik ben er van Donderdag op Vrijdag blijven slapen.. Eerst Saigon, dan Lesley .. Maar lesley's foto's staan op een ander topiic, anders zijn het té veel foto's in eens =D

Owké, voor we aan de foto's beginnen;
* Cap = eigen keus, het kleinste kind kan met Saigon rijden!
* Julie krijgt nog geen les, ik wel, ik heb haar vandaag proberen te laten letten op de foutjes die ze maakt, en ik hoop dat ze daar een beetje van heeft opgestoken Ze krijgt binnenkort les van de vorige eigenaar van Saigon, omdat die het beste weet hoe je met Saigon kan rijden!

Voila .. Laat jullie hartje maar smelten voor dit mooie paardje!!
(Ps; ik heb julie zowat 'Les' gegeven.. )

Afbeelding
Dit is Saigon, juist voor we gingen rijden
Afbeelding
FF instappen, hakken meer uitdrukken Julie!
Afbeelding
Drafje op de rechterhand
Afbeelding
Drafje op de linkerhand
Afbeelding
Diagonaal van hand veranderen
Afbeelding
Drafje
Afbeelding
Galopje .. Hakken meer uitdrukken
Afbeelding
We springen laag in ..
Afbeelding
Aanrijden ..
Afbeelding
Beetje hoger Saigon is immers een springpaard Hoe hoger het ging, hoe beter hij sprong ..
Afbeelding
Een rechteke ..
Afbeelding
Rechte, dit vind ik echt een mooie foto .. Spijtig dat ie wazig is!!
Afbeelding
En jah hoor, vandaag heeft ze met Saigon tot deze hoogte gesprongen!

En nu ik er nog ff op ..

** Ik wil jullie ff zeggen dat dit nogal een 'verandering' voor mij was .. Ik rij normaal op een D-Pony, en ineens op zo'n groot paard .. Als ik naar draf ging ,woow dat deed ff raar om de juiste 'zit' te vinden! **
Afbeelding
Ik en Saigon lichtrijden ..
Afbeelding
Ik heb met Saigon niet hoger dan dit gesprongen omdat hij daarvoor al had gesprongen, en omdat ik het eigenlijk niet durfde maar volgende keer wel hoor
Afbeelding
Ik en Saigon landing .. Mijn gezicht
Afbeelding
Ik en Saigonn ..
Afbeelding
MIJN HAAR
Afbeelding
Ik en Saigon galopje
Afbeelding
Ik en Saigon ..
Afbeelding
Oké, ik denk dat ik dacht dat het 2m was ofzo ?
Afbeelding
Mijn laatste sprong ..

Voila , dat waren ze .. Sorry voor de hoeveelheid!!
Oké, Julie krijgt nog geen les, volgende week begint ze ermee, en ik vind dat ze het al heel goed doet voor Saigon nog maar 6 dagen te hebben !
Kijk ook ff bij; Lesley @ Springwork ..

marjoke

Re: Saigon @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:54

leuke foto's hoor!
alleen probeer wat ontspannere te gaan zitten want jullie armen zijn net stijve planken
teugeld mogen wel wat korter en de handen wat hger bij beide
en doe in het vervolg je onderlegger vast met het riempje, want op sommige foto's (ik neem aan tegen het einde) vlieg hij er haast onderuit *overdrijft*

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:57

Ze rijd wel goed, vooral als je bedenkt als ze nog geen les heeft, leuk paard.
Wat mij opviel:
Hakken iest meer uitdrukken, op sommige foto's zijn haar arme gestrekt, en de beugels lijken wat kort ...
Veel succes veder !

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:57

Ik zou je dekje aan het zadel vastmaken en het zadel meer naar voren leggen. Verder ook niet met sportschoenen gaan rijden is echt levensgevaarlijk

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 17:59

voor het rijden zat het ook al niet goed onder het zadel... kijk maar naar de eerste foto...

verder een heel leuk paard

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:02

@ Marjoke, jupp, idd we hadden de zadeldoek niet vastgelegd en als ik er op zat was ie een beetje naar onder gezakt ..
@ _Laris_; Danku, idd ze heeft vroeger in een manege les gehad, maar omdat ze dan een paar jaar met renpaarden bezig heeft geweest is ze haar dressuur en springen een beetje verleerd en heb ik vandaag haar geheugen ff opgefrist
@ Margon; In julie haar schoenen zitten ribbeltjes vanonder, in die van mij idd niet, maarja Ik wist idd ook niet of ik op Saigon mocht, Julie hield alles geheim
Bedankt voor jullie reacties!!

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:05

die ribbeltjes maken toch niet uit.
Het gaat om de hak die eronder zit zodat je niet door de beugel heen kan.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:10

nickjuh schreef:
die ribbeltjes maken toch niet uit.
Het gaat om de hak die eronder zit zodat je niet door de beugel heen kan.

Jahh ;. Dan risceren wij maar ons 'leven' zal ik maar zeggen .. Heb jij nog nooit met een sportschoen gereden ofso ?? :S

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:14

Leuk hoor! Dekje zit de ene keer goed en dan weer niet! Jullie staan ook zo hoog op uit het zadel! Of ligt dat nou aan mij? Misschien wat langere beugels?

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:17

Suusiej schreef:
Leuk hoor! Dekje zit de ene keer goed en dan weer niet! Jullie staan ook zo hoog op uit het zadel! Of ligt dat nou aan mij? Misschien wat langere beugels?

Jah het kan ik heb het Julie ook gezegt dat het nog maar (ongveer) 80cm was, en jahh , maar ik kom ook zover uit het zadel .. Ik krijg wel les van een instructrice, nouja, voor mij was het aanpassen met zo'n groot paard springen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:22

De eerste foto: Shabrak mag stuk verder naar voren!
Verder: Voeten niet zo ver in de beugels (daarom hebben laarzen een hak, zodat dit makkelijker gaat), lichaam meer naar achteren brengen (meer gaan zitten/stoer zitten), neusriem mag gaatje hoger.
Springen: Handen naar voren ivp op zn hals, voorruit kijken, hakken naar beneden (beugels korter?).

Voor 2de ruiter geen commentaar ivm eerste keer op t paardje

Allemaal goed bedoelde commentaar! Veel suc6 verder, ik zie dit liever dan getrek en gehang ect.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:23

Ik vind Julie heel netjes rijden!!
Jij moet zelf je teugels op maat houden en niet losgooien voor de sprong. En ook op je hakken letter en je handen op 1 foto lijk je net een beginner *sorry* die in die galop.

Je geeft wel commentaar op julie maar waarom eigenlijk niet op jezelf?

*dit alles is niet aanvallend bedoeld hoor*

Vind het wel een leuk paardje trouwens!! En vind je dat knap werk doe als je er voor het eerst opzit springen enzo (super)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:27

Leuk paard . Ziet er vriendelijk uit .

Het dekje ligt bij het opzadelen al niet goed aan de rechterkant. Als je het dekje vastmaakt aan het zadel en/of de singel door de lus heenhaalt is de kans minder groot dat het scheef gaat zitten. Ook kun je beter even aan de rechterkant controleren of het goed ligt voordat je gaat aansingelen.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:29

collendoorn schreef:
Jij moet zelf je teugels op maat houden en niet losgooien voor de sprong. En ook op je hakken letter en je handen op 1 foto lijk je net een beginner *sorry* die in die galop.

Vind het wel een leuk paardje trouwens!! En vind je dat knap werk doe als je er voor het eerst opzit springen enzo (super)

Ik weeet dat het zo lijkt dat ik dan een beginner ben, maar ik rij al lang hoor .. En weet je , het was de eerste keer dat ik in galop ging met een groot paard, k rij altijd op een D-Pony hea ..

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:47

Ik heb ook in het andere toppic gereageerd en moet zeggen dat dit er stukken beter uitziet. Tuurlijk de armen en de schoenen, maar het beeld ziet er gewoon rustiger uit. Zodra ze les krijgt zal ook het de andere pony beter gaan lopen.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 18:49

egnie schreef:
Ik heb ook in het andere toppic gereageerd en moet zeggen dat dit er stukken beter uitziet. Tuurlijk de armen en de schoenen, maar het beeld ziet er gewoon rustiger uit. Zodra ze les krijgt zal ook het de andere pony beter gaan lopen.

Dit paard is 10 jaar, en hij heeft vroeger als ie 6 jaar was met een meisje L-gespronge op Lrv, dan één jaar bij een mevrouw gestaan die dressuur met hem heeft gereden, maar hij is meer een springpaard dus wat wil je nouw? Op Lesley heeft bijna nooit iemand opgezeten!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 19:59

Saffierie schreef:
collendoorn schreef:

Ik weeet dat het zo lijkt dat ik dan een beginner ben, maar ik rij al lang hoor .. En weet je , het was de eerste keer dat ik in galop ging met een groot paard, k rij altijd op een D-Pony hea ..

Dat lijkt mij niet dat je op een pony wel supernetjes zit met je armen netjes en je voeten netjes in de beugels enzo handen gelijke hoogte
(niet dat ik alles perfect kan)

Maar als je geen beginner meer bent moet je dus wel fatsoenlijk kunnen rijden de stap draf en galop beheersen en netjes zitten, de rest hoeft nog niet. En ik weet verder ook niet hoe het paard zat verder!

Ik zeg toch ook dat ik het knap vind dat je het allemaal zo maar even doe!!

vervloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:44

hoi ik ben julie ik ben het baasje van saigon ik weet dat ik niet me sportschoene moet rijde maar mijn ouders zijn gescheide en er was niemand thuis bij men papa en dus kon ik niet aan mijn botte
anders rij ik altijd met botte en ik heb eigenlijk vroeger in de manege gerede da was van mijn 5 tot mij 7 jaar en deze winter heb ik ook naar de manege geweest maar ik kreeg geen les ik moest me mijn broer zijn paard stappe want de heeft een zieke in haar bene en voor de rest ben ik opgegroed tussen dravers en ik heb zelf een renpony maar ik heb nu saigon gekregen en ik wil trug dresuur en jumping gaan doen dus snapt iemand mij mss

valynca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:49

En ik zou een cap opdoen als ik jullie was

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 20:54

valynca schreef:

Cap = eigen keus! Dan risceren we ons leven maar .. 'k Zou liever tussen de paarden doodgaan als met een auto-ongeluk hoor!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:01

Het ziet er leuk uit
Alleen vind ik dat Saigon er bij jou ook nog overheen "stapt". (In dat andere topic stond het ook, alleen daar had je het aangeven )
Alleen het was de 1e keer dat je erop zat, dus geen commentaar daarop

Ik vind dat Julie netjes rijd.
Verder alles wat ik wilde zeggen is al gezegt..

En je moet het commentaar als tips opvatten, het is echt niet dat iedereen het aanvallend bedoeld hoor
En als je er niet tegen kan, moet je ook geen topic beginnen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:04

mOmmii schreef:
Het ziet er leuk uit
Alleen vind ik dat Saigon er bij jou ook nog overheen "stapt". (In dat andere topic stond het ook, alleen daar had je het aangeven )
Alleen het was de 1e keer dat je erop zat, dus geen commentaar daarop

Ik vind dat Julie netjes rijd.
Verder alles wat ik wilde zeggen is al gezegt..

En je moet het commentaar als tips opvatten, het is echt niet dat iedereen het aanvallend bedoeld hoor
En als je er niet tegen kan, moet je ook geen topic beginnen

Ik kan er wel tegen maar dat ze dan bij Lesley beginnen zeggen da thet onvriendelijk is .. We proberen het ook zo goed mogelijkk te doen, want ze moet zacht behandeld worden! Nuja .. Bij mij stond het laag he .. Hij is 1.69cm en dan zo een laag sprongetje van 50 cm of lager, kan ik best geloven dan x

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:09

Saffierie schreef:
valynca schreef:

Cap = eigen keus! Dan risceren we ons leven maar .. 'k Zou liever tussen de paarden doodgaan als met een auto-ongeluk hoor!

Uhh waar slaat dat nou weer op?

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:12

het zadel mag wel een stuk naar voren. ligt te ver naar achter. en het dekje zou ik vastmaken aan de singel. want dit zit ook niet lekker voor het paard. en het ziet er netter uit.

maar voor de rest leuk paardje. en de rest is al gezegd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:40

Saffierie schreef:
valynca schreef:

Cap = eigen keus! Dan risceren we ons leven maar .. 'k Zou liever
tussen de paarden doodgaan
als met een auto-ongeluk hoor!

bezorg jij de paardensport weer een lekkere naam. Lekker egouistisch moet ik zeggen je klinkt als een (sorry) 12 jarige die der zinnetje niet meteen krijgt
ik vind het inderdaad nogal beginnerachtig uitzien.
Teugels moeten korter en het paard is een springpaard?
dat is anders niet aan zijn techniek te zien vind ik maar ik kan het ook helemaal verkeert zien.

ohja: hoe smaken bokkers eigenlijk? want jij hapt hele stukken uit ze