Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Agnes75 schreef:[1] Schoudervoor op een lange zijde, volte openen en sluiten, volte met contrastelling rijden, lichte travers op de lange zijde, verder blijven doen wat je nu doet, want dat zijn goede oefeningen.
[2] Moeilijk te zeggen van achter de kompjoeter. Hoofd omhoog betekent meestal dat het paard zijn rug probeert te ontlasten. Het kan zijn dat je paard niet recht is, dus moet je gaan recht richten (voorhand voor de achterhand zetten in alle gangen), neem evt. les zodat iemand vanaf de grond kan kijken of je paard en jij recht lopen/zitten. Ik denk dat meer naar beneden vragen het echte probleem niet oplost, dus kijk even naar de rug en naar de scheefheid van het paard en van jezelf.
Mijn paardje kan dat geeneens
LauEef schreef:
[2]
En ik heb nog een vraagje.. Op de lange zijde is mijn paardje lekker los enz. maar als ik dan een bocht maak gaat meteen haar hoofd in de lucht. Kom dit omdat ze nog niet helemaal soepel is? Of doet ze dit gewoon omdat ze het moeilijk vind of omdat ze niet wil?
Ik heb dit dus al door, dus ga ik op voorhand haar al 'meer' naar beneden vragen. Doe ik hier goed aan of niet?

Citaat:[2] En ik heb nog een vraagje.. Op de lange zijde is mijn paardje lekker los enz. maar als ik dan een bocht maak gaat meteen haar hoofd in de lucht. Kom dit omdat ze nog niet helemaal soepel is? Of doet ze dit gewoon omdat ze het moeilijk vind of omdat ze niet wil?
Ik heb dit dus al door, dus ga ik op voorhand haar al 'meer' naar beneden vragen. Doe ik hier goed aan of niet?