Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

)
Agnes75 schreef:Je zegt dat ze wat ineen krimpt als je over haar rug heen gaat, dat moet je eerst oplossen. Je kunt zelf vaak al voelen of er een blokkade in de spieren zit, je voelt dan een hard stuk of een knoopje in de spieren, die er aan de andere kant van de rug niet zit. Probeer dat eerst op te lossen, want je paard heeft dan gewoon pijn. Is ook logisch als ze zo is vastgezet, bovendien is haar binnenachterbeen daardoor erg belemmerd, dus dit moet ook weer gecorrigeerd worden.
Wat je kunt doen is voor en na het rijden de pijnlijke rugspieren masseren met een vloeistof met dieptewerking die de spieren warm maakt. Ik zelf gebruik altijd een massageroller bij mijn paard, en dat helpt wel bij zere spieren. Ik zou de eerste tijd vooral lang en laag rijden, goed over de rug en op lengte laten komen. Veel lichtrijden, grote voltes rijden, de ontspanning weer opzoeken en de ruimte in de beweging van de achterbenen weer terug zien te krijgen. Ik zou ook veel van hand veranderen, zodat je niet constant de pijnlijke spieren aan het oprekken bent. Misschien moet je in het begin al blij zijn als ze recht over de volte gaat, zonder naar buiten te kijken en kun je dit langzaam weer opbouwen naar een juiste binnenstelling.
Het komt vast wel weer goed, blijf goed recht richten, uiteindelijk ga je dat merken. Ze is nog jong,dus het komt vast weer goed.![]()
Ik zou wel blijven controleren of haar rug gevoelig is. Als dit aanhoudt, zou ik inderdaad een fysio bellen voor advies. Sterkte!