Vierjarige Toto (vv. Quidam de Revel) aan het werk

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Vierjarige Toto (vv. Quidam de Revel) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 22:15

Hoi bokker, gelieve eerst even dit stukje te lezen voordat je commentaar op de foto's geeft
De foto's zijn alweer van een maandje geleden, maar ik plaats ze toch even. Dit is Toto, een vierjarige Guidam met als opa de beroemde Quidam de Revel. Het is echt een bloedpaardje, ontzettend brutaal. Toen deze foto's genomen waren was het echt een monstertje, nu gaat het al een stuk beter. Toto is het bijrijdpaard van mijn zus. Ze rijd hem voor iemand die er later mee gaat starten, het is de bedoeling dat zijzelf er ook mee gaat starten. In september gaat de eigenaar er voor het eerst mee naar les. De zoon van de eigenaar heeft er een paar keer opgezeten, maar Toto begon met protesteren en staken en gemene dingen, sindsdien is hij nooit meer op een paard gestapt. Zoals jullie zien is Toto geen makkelijk paard, vooral niet met vreemden. Ik ben supertrots op Martine en Toto! Ze zijn echt een leuke combinatie. De eerste keer op Toto was voor mij natuurlijk wel een uitdaging, we wisten niet hoe het zou lopen. Maar het ging zo goed, dat we zelfs even een drafje en een klein galopje hebben geprobeerd. Eergister heb ik Toto weer gereden. Martine reed hem even los, en ik heb hem verder door gereden. Het ging erg goed! Nou, dit verhaal wordt alweer veel te lang, ik zou zeggen, bekijk de foto's, daar kwam je voor !

Commentaar op de ruiter heeft niet zo veel zin, aangezien ze niet op bokt zit.

Afbeelding

Afbeelding
Achterover, en zitten, op je kont !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo'n grappige foto dit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mooie sprong in de galop

Afbeelding
Kleine vorm van protest

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Handen laaaag En nee, ze trekt hem niet in de mond.

Toen ik er even op:
Afbeelding
Lekker stappen aan de vrije teugel

Afbeelding
Idem

Afbeelding

En lekker uitdraven:
Afbeelding

Afbeelding

Commentaar op mijn houding mag uiteraard wel, ik kan wel tegen een stootje
Laatst bijgewerkt door Glitch op 28-07-05 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

DiantaM

Re: Vierjarige Toto (vv. Quidam de Revel) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:19

Best een leuk paardje, maar ik irriteer me mateloos aan de houding van de ruiter.. Ze hindert het paard.. Zo te zien zit ze ook veel te lang. Ondanks dat ze niet op bokt zit, kan ik het niet laten.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:19

Wat een heerlijk koppie heeft dat beest!
Hij lijkt qua kleur verschrikkelijk op mijn merrie van Painted Black!
Echt zo'n boeven uitstraling...

Wel zou ik de handen van de ruiter iets minder opvallend willen zien....is dat netjes gezegt?!
Ik heb het idee dat ie enorm op de hand hangt...

esmey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:27

Hou je handen wat lager en meer bijelkaar, zelf rechtop zitten en je benen er rustig aan houden!
Verder heb je een heel leuk paardje, mooie kleur!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 22:39

Esmey, ik ben het zelf niet Ja, op de 4 laatste foto's. En het is ook niet mijn paardje.

Tulandro, ze kan goed rijden, ze is instructrice geweest, en ik heb haar zien rijden op haar oude paard (helaas pas gestorven) en dat ziet er stukken beter uit! Toto is niet gemakkelijk te rijden, en zijn gangen zitten in het begin lastig uit, hoop dat je daar rekening mee gehouden hebt. Verder bedankt voor je reactie!

Fresco, het is ook echt een boefje! Dat koppie he? Om op te vreten Je hebt het netjes verwoord hoor. Toto hangt ook behoorlijk op de hand, hij is echt nog zoekende. Maar hij is ook nog maar kort onder het zadel.

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:46

Eigenlijk vind ik altijd dat je weinig kunt zeggen over een paar foto's, maar dit geeft een beetje een rommelig beeld, wel heel leuk paardje

Enne als je instructrice bent geweest betekend het nog niet dat je goed kan rijden

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 23:05

Ondanks dat het ene paard moeilijker te rijden is dan het andere, vind ik niet dat je houding als ruiter zijnde zo belabberd mag zijn alleen omdat het paard misschien wat minder fijn uit te rijden is- of dat ze aan elkaar moeten wennen. Zitten op je kont in de galop moet je immers op elk paard. Handen laag houden ook, dus met dat betreft is dat geen excuus. Als instructrice zijnde zou ze dat moeten weten Maar goed, we leren allemaal nog iedere dag. En ookal zit de ruiter niet op Bokt, kun jij er wél van leren.

Verder ziet het eruit als een heel braaf paardje.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 23:09

Ik heb zelf ook de ergste poses aangenomen als Par vervelend was, en dat was ze vaak, instructrice zei dan ook vaak als ze rijtechnisch correct niet goed luistert dan maar even iets minder netjes maar wel rijden....denk dat dit ongeveer hetzelfde idee is als je begrijpt wat ik bedoel?
Kan er dus wel inkomen.

Enige wat ik wel geleerd heb is dat hoe vaster je je binnenhand zet hoe moeilijker het voor jezelf en je paard maakt, die moet altijd ontspannen blijven, en dat doet ze toch behoorlijk vaak.

Verder vind ik het een gaaf paard, brutaliteit springt er wel vanaf ja.

Edit: je houdt zelf ook je binnenhand iets meer bij je dan je buitenhand, niet zo erg als het andere meisje, maar paard voelt het verschil natuurlijk wel.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 23:22

Kwpnners met een T, zijn toch 5? Tenmiste, de mijne wel

Iig, leuk paard! Volgens mij met een goede draf en galop..

_Rijkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 07:28

Angeliek schreef:
Kwpnners met een T, zijn toch 5? Tenmiste, de mijne wel

Klopt Ach een jaartje meer of minder...

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:10

Een lesje onafhankelijk leren zitten zou niet overbodig zijn. En moeilijk paard of niet, hoe rotter jij gaat zitten hoe rotter een paard gaat lopen. Ik bedoel dit echt niet vervelend hoor, maar er wordt zoveel gesproken over moeilijk paard, maar als ik op de mijne mijn handen zo zou plaatsten zou ie ook overeind staan...
IK vind het een heel erg leuk dier om te zien, en ze passen ook heel erg goed bij elkaar. Ik denk dat als ze wat verder zijn ze het erg leuk zullen doen op wedstrijden!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:17

Ik vind het een leuke pony
Voor de rest ben ik het met Passionato eens.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:13

klopt mijn paard is 4 en begint met een u (officieel dan )

Vind het wel een ontzettend leuk dier. Heb zelf ook een guidam gehad en die was ook niet 1 van de makkelijkste maar had wel een springvermogen van hier tot aan tokio .

Vind de huiding van de ruiter ook niet echt denderent

nandalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:16

Best een leuk paardje, maar ik irriteer me mateloos aan de houding van de ruiter.. Ze hindert het paard.. Zo te zien zit ze ook veel te lang. Ondanks dat ze niet op bokt zit, kan ik het niet laten.

helemaal mee eens....

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:44

Tulandro schreef:

Ben het hier ook volledig mee eens, als je een ander zijn paard gaat bijrijden moet je toch minstens een beetje kunnen zitten lijkt mij?! Dit lijkt om het even kort te zeggen 'nergens naar'. Tweede ruiter zit al beter. Die eerste mag wel eens een lesje nemen.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:48

Het is niet omdat het een 'moeilijk' paard is je opeens moet gaan zitten als een beginneling. Sorry, voor de rest is het echt een mooi dier!

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:28

ik vind het eruit zien alsof ze hem heel erg in de weg zit en flink aan zn mond zit. Kan zo lijken hoor maargoed. Het zadel lijkt met wel een beetje krap voor dit paard. Op sommige fotos drukt hij de rug ook wel erg weg.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 13:09

Ik zal haar dit topic eens geven misschien heeft ze er iets aan. Die tweede ruiter ben ik, Beloved. En inderdaad Toto is 5, had me vergist.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:12

Ik vind het een mooi paardje en het setje is ontzettend mooi!
Maar ik stoor me echt aan de houding van die ruiter... Sorry

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:22

Tinkelbel schreef:
Ik zal haar dit topic eens geven misschien heeft ze er iets aan. Die tweede ruiter ben ik, Beloved. En inderdaad Toto is 5, had me vergist.

Ja, dat had ik door ja. Ik zou eens tegen haar zeggen dat er misschien eens naar het zadel moet worden gekeken? Voordat je er iemand op zet die dat paard aan durft te pakken moet je toch eerst alles wat het dier eventueel pijn kan doen uitsluiten?! Dat doe ik iig altijd..en het helpt meestal.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:28

Mooi dier. bij jullie mogen de beugels alleen wel iets korter. kun je beter in het zadel blijven zitten. Anders is de kans dat je in de teugels gaat hangen vrij groot. Verder echt een mooi beesje.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:39

tis een mooi paardje hoor! mooi kleurtje enz! Ik vind ook dat je soms niet helemaal mooi kan zitten als je je paard moet corrigeren maar die handen van haar die werken alleen maar tegen volgens mij. Kijk even corrigeren is soms nodig maar daarna is ontspanning ook vereist want anders snapt je paard er ook niks van, vooral als ze zo jong zijn willen nogal gauw aanleren om in de teugels te hangen. En je leerd vaak beter rijden (begrijpen) door veel ervaring en niet perse door een orunexamentje te doen. Begrijpen en het aanvoelen van je paar is ook erg belangrijk. Ook leren vetrouwen en niet de hele tijd vasthouden je moet m ook eens laten gaan want anders kan echt niet leren op zich zelf te lopen.
succes.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:27

leuk paard, slechte ruiter.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 16:30

heerlijk zo'n paard met een karakter.. maar ik weet zeker als je hem ervan overtuigd hebt dat verzetten geen zin heeft, hij echt super kan lopen
Hij heeft echt lekker ruime gangen
Veel succes ermee..

het enige is dat het meisje wat niet op bokt zit haar handen wat lager moet houden..

en wat jou betreft...... je hebt leuke foto's geknipt

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 18:22

ik vind het een superleuk paard hoor, het enige wat minder is aan deze foto's is zoals al gezegd is de houding van die 1e ruiter.... op somige foto's denk je.. jaa daar gaat het goed, maar dan zie je er foto's bij , waarop t lijkt dat ze terwijl ze doorzit vreselijk aan de teugels aan t hangen is ofzo... maargoed, het blijven natuurlijk momentopnames, en het excuus van jaa maar het is een moeilijk paard... dan juist moet je zelf goed zitten.. lijkt me vrij logisch hoor...maar ik denk dat jij en je paardje zo wel n leuke combi zijn hoor... veel succes verder nog !