).Na een maand nog een keer gekeken hoe het ging, maar het borsthappen was nog altijd even erg, dus weer op zoek gegaan naar mogelijk oorzaken: dierenarts, tandarts en zadelmaker erbij, maar niemand kon iets vinden, Ushi was zo gezond als maar kon zijn en haar tuig pastte ook perfect.
Dierenarts dacht dan dat het misschien kwam omdat ze zich zo druk maakt, dus van de stress een soort zenuwtic, dus hij heeft me een plantaardig medicijn gegeven om haar een beetje te kalmeren, moest ongeveer na 3-4 weken zeker verschil beginnen merken. Dat krijgt ze nu ongeveer een maand, in die maand heb ik alleen maar wat buitenritjes met haar gemaakt, omdat dat geen probleem is en ze dan niet borsthapt.
Maar vandaag gingen we dus eens testen hoe dressuurrijden nu zou gaan... In het begin was ze weer super veel aan het borsthappen, maar heb haar dan gewoon lange teugel gegeven en wat vw-nw gevraagd en gewoon wat ontspanning gezocht. Na een tijdje dan geprobeerd om teugels terug wat korter te nemen, en wonder boven wonder begon ze niet terug te borsthappen.
En dit bleef zo heel de tijd, ze heeft bijna niet meer geborsthapt. 
Ik weet dat het rijden er niet echt super fantastisch uitziet ofzo, maar ik durfde mn teugels amper aanraken en Ushi al helemaal niets te vragen uit angst dat ze toch terug zou beginnen borsthappen. Ben gewoon al zo ontzettend blij dat ze bijna niet heeft geborsthapt, is al zo een enorme stap vooruit als je kijkt hoe ze 2 maanden geleden deed, en wou dat met jullie (en vooral de mensen die me zo gesteund hebben toen ik helemaal in de put zat door het borsthappen) delen. Dus wees een beetje mild met de commentaar.

1. Helemaal in het begin met losse teugel wat draven

2.

3. Denk dat ik hier "GOEEEEEEEED ZO MEISJE" aan het zeggen was

4. Dit ziet er zelfs niet zo slecht uit

5.

6. Lekker ontspannen

7.

[edit] Nog 3 foto'tjes van op mini-trektocht dit weekend:

8. Ushi die naar ons zit te kijken tijdens het ontbijt

9. Ushi was net de vliegen aan het wegschudden

10.