Tandarts?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chade

Tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 10:12

Mijn paard heeft al sinds de vorige eigenaar moeite met de rechterkant, zodra je gaat werken op de rechterkant en dan met volte`s rent hij weg, vluchtend voor de rechterkant. Ik zit na te denken om de paardentandarts te laten komen om te kijken of alles wel goed is bij hem. Maar hij heeft geen last met eten ( niet morsen ofzo )
Het zadel ligt goed en m`n bit is een dubbelgebroken bitje. Denken jullie dat het verstandig is om de tandarts toch maar te laten kijken? Wat kan hij hebben ( haken of doppen of scherpe kiezen? ) Hij is trouwens 7 jaar.

Groetjes...

M3isSi3j

Re: Tandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:15

een tandarts laten kijken kan nooit kwaat! Als er neits aan gedaan hoeft te worden zitten er verder ook geen kosten aan.

Toch denk ik dat het meer vanuit de rug komt dit probleem. Begin eens elke dag als je gaat rijden buiten langs de weg rechtuit te stappen waarbij je gewoon gelijke druk op 2 teugels hebt en je paardje netjes tussen 2 benen houdt. Rij dan heel veel overgangen -halt houden, weg stappen, halthouden, wegdraven- Als die super aan je hulpen is en je paardje netjes op 2 teugels hebt ga je de bak in en werken aan de zijwaardse hulpen als wijken.

Als je stelling vraagt leg je je binnenbeen op de singel en begrens je hem met je buitenbeen. Je veranderd de druk niet op je teugels en doet enkel je binnenhand van de hals. Kijkt die de andere kant op: is ok! daar moet jij niets van aantrekken. Als die los laat in zn rug zal die vanzelf een goede stelling aannemen. Als die tegen je binnebeen aanhangt zet je hem een pasje voor op zij naar buiten toe..

Succes

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:55

Ik denk het persoonlijk ook wat M3isSi3j zegt. Zorg dat je je paard goed rechtricht en dmv juiste drang vanuit de achterhand naar voren kunt rijden waarop paard op gelijkmatig aanleuning zal komen en gaat ontspannen. Het kan namelijk zijn dat je paard toch meer gewicht op 1 kant gooit waardoor hij 1 teugel meer vast houd, jou aan 1 kant lager laat zitten (dus 1 v je beugel zal langer hangen) tegen 1 van je benen tegen aan loopt en juist op een volte vergroot en dan zal hij op andere hand verkleinen. Dat heeft te maken met natuurlijke buiging/scheefheid van paard omdat deze 1 lange bespieringskant heeft en kortebespieringskant. Die korte bespiering moet je oprekken zodat paard dus gewicht dan ook over 4 benen gaat verdelen. Zie in mijn onderschrift de websitelinks waar je meer over kunt lezen. Succes ermee.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:55

Oh ja en even na laten kijken kan nooit geen kwaad he!!!

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:34

lijtk me wel slim ik moet het ook nog doen
Het kunnen ook wolfskiesjes zijn?!!

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:36

Afgebroken of onderhuidse wolfstanden????

Of misschien ook wel gewoon een ruiterfout zoals zovele. Iemand laten nakijken kan nooit kwaad en dan kan je al enkele zaken uitsluiten.