Tips gevraagd: opbouwen met paard vanuit rust

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HenrietteM

Tips gevraagd: opbouwen met paard vanuit rust

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 21:14

Mijn paard staat al ruim een half jaar in de wei wegens tijdgebrek.
Ik wil nu weer met hem aan de slag.

3 problemen:
* paard stijf
* baas stijf
* paard en baas vervelen zich snel in de bak.

Heeft iemand tips. Hoe zal ik weer gaan opbouwen?
Ik heb niet vaker dan een keer of 4 per week tijd om te rijden en wil zsm weer opbouwen naar buitenritten in het weekeinde (geen wedstrijden o.i.d.)

M3isSi3j

Re: Tips gevraagd: opbouwen met paard vanuit rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:41

Je zegt het zelf al: loswerken..

Dit hoeft niet persee in de bak maar kan ook super op een ruiterpad, groot weiland, strand of iets dergelijks. Wat ik vroeger deed -toen ik ook een bakdip had- was slalommen in het bos om de bomen heen. Op een dubbel ruiterpad heen en weer wijken en schouder voor zetten, veel overgangen rijden, schakelen, veel halt houden-achterwaards-wegdraven enzow.

Maak er een spelletje van om bv in een bak zoveel mogelijk bogen in je slange volte te maken of zo vaak mogelijk halt te houden en weg te draven om een lange zijde.

Je moet er voor jezelf een uitdaging van maken..

Succes

Diana_14

Re: Tips gevraagd: opbouwen met paard vanuit rust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 00:52

Lekker stap ritjes maken, stelling vragen, rond rijden, lekker slalommen om paaltjes/bomen etc heen. Langzaam de conditie opbouwen, dan doorgaan met draf stellig vragen, rond rijden ook weer slallommen enz.
Als je eens een keer een leuk slalom/stuur pacours in de bak opzet kun je zien of het loswerken geholpen heeft