Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

NathalieW schreef:ik zal jullie raden goed opvolgen, zijn zadel zit perfect, is op maat gemaakt en 3 keer gecontroleerd, bit is goed, en ik zit niet scheef...
ik zal iig mn best doen met de raad van m3iSsi3j
M3isSi3j schreef:Misschien moet je eens stoppen met het werken aan die hoofd/hals houding maar eens beginnen met je paardje netjes over zn rug te rijden en van achtere naar vore te laten komen. ALs die netjes in balans is -dat wil zeggen: goed rechtgericht, op 4 benen en dus niet in jou hand of tegen je been aan- en los in zn rug zal die vanzelf goed je hand gaan volgen en pas dan heb je echte nagevelijkheid. Pas als je echte nagevelijkheid heb zal je een constante druk hebben zonder dat die gaat duiken, hangen, kantelen of iets dergelijks.
Hoe krijg je dit voor elkaar? Rij heel veel tempowisselingen, constand tempowisselingen rijden. Begin met grote overgangen en namate die super aan je hulpen is kan je deze verder verfijnen. Daarbij is het belangrijk dat je deze tempowisselingen rijdt door middel van je been en zit hulpen en niet aan die mond gaat zitten!
Verder moet je veel op de binnehoefslag, diagonale en lange lijnen als AC en BE rijden. Zo komt die op zn eigen benen. Ook figuren zijn belangrijk omdat je daarmee zn rug mooi los kan werken.
Begin hier eens mee en kijk hoe het lang het duurt voordat die je hand volgd. In het begin kan het wel een uur duren, namate jij er beter in word en je paardje losser en sterker van achtere zal je er minder lang over doen..
Heel veel succes!
NathalieW schreef:ok nu begrijp ik je... ik had eerst je PM gelezen en toen dit... oke... ik zal me verder laten inlichten over rechtrichten en mijn instructrice geeft er ook lessen over.. ik zal me inschrijven... en hem thuis goed van achteren rijden en loslaten van voren.

Tooske schreef:
Ben blij dat iemand is een keer iets heeft aan de adviezen van bokkers en het niet altijd als kritiek ziet!

M3isSi3j schreef:Tooske schreef:
Ben blij dat iemand is een keer iets heeft aan de adviezen van bokkers en het niet altijd als kritiek ziet!
Er zijn altijd wel mensen blij met adviezen die hier gegeven worden hoor.. Er zitten natuurlijk ook altijd bij die het als kritiek zijn, maar soms word het ook wel wat hard gebracht.
Citaat:als ik hem net rond heb moet ik hem strak houden omdat hij anders meteen weer omhoog komt... als ik hem dan ook probeer voor te zijn met omhoog komen moet ik hem weer strakhouden als ik net meegaf... daardoor wordt hij zo'n beetje altijd strak gehouden
marloezzke schreef:de meeste rijtechnische problemen komen voort uit een achterbeen dat niet actief genoeg is en niet genoeg onderplaatst.
NathalieW schreef:ok nu begrijp ik je... ik had eerst je PM gelezen en toen dit... oke... ik zal me verder laten inlichten over rechtrichten en mijn instructrice geeft er ook lessen over.. ik zal me inschrijven... en hem thuis goed van achteren rijden en loslaten van voren.

M3isSi3j schreef:Misschien moet je eens stoppen met het werken aan die hoofd/hals houding maar eens beginnen met je paardje netjes over zn rug te rijden en van achtere naar vore te laten komen. ALs die netjes in balans is -dat wil zeggen: goed rechtgericht, op 4 benen en dus niet in jou hand of tegen je been aan- en los in zn rug zal die vanzelf goed je hand gaan volgen en pas dan heb je echte nagevelijkheid. Pas als je echte nagevelijkheid heb zal je een constante druk hebben zonder dat die gaat duiken, hangen, kantelen of iets dergelijks.
Hoe krijg je dit voor elkaar? Rij heel veel tempowisselingen, constand tempowisselingen rijden. Begin met grote overgangen en namate die super aan je hulpen is kan je deze verder verfijnen. Daarbij is het belangrijk dat je deze tempowisselingen rijdt door middel van je been en zit hulpen en niet aan die mond gaat zitten!
Verder moet je veel op de binnehoefslag, diagonale en lange lijnen als AC en BE rijden. Zo komt die op zn eigen benen. Ook figuren zijn belangrijk omdat je daarmee zn rug mooi los kan werken.
Begin hier eens mee en kijk hoe het lang het duurt voordat die je hand volgd. In het begin kan het wel een uur duren, namate jij er beter in word en je paardje losser en sterker van achtere zal je er minder lang over doen..
Heel veel succes!

annegti schreef:M3isSi3j schreef:Misschien moet je eens stoppen met het werken aan die hoofd/hals houding maar eens beginnen met je paardje netjes over zn rug te rijden en van achtere naar vore te laten komen. ALs die netjes in balans is -dat wil zeggen: goed rechtgericht, op 4 benen en dus niet in jou hand of tegen je been aan- en los in zn rug zal die vanzelf goed je hand gaan volgen en pas dan heb je echte nagevelijkheid. Pas als je echte nagevelijkheid heb zal je een constante druk hebben zonder dat die gaat duiken, hangen, kantelen of iets dergelijks.
Heel veel succes!
Deze quote kan je zo bij meer dan de helft van alle vragen op RT zetten. Ben het er helemaal mee eens.