Paard loopt scheef in galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon_91

Paard loopt scheef in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 18:23

Hallo,

Mijn paard loopt als ik gallopeer redelijk scheef. Ze loop dan helemaal met haar kont naar binnen. Ik weet dat ik haar dan een beetje schoudervoor moet rijden. Als ik dat doe loopt ze al stukken rechter. Maar toch is de galop voor haar nog een moeilijk onderdeel. Heeft er iemand misschien nog tips om haar rechter in haar lijf te krijgen.. Ik rijd zowieso al veel rechte lijnen om haar recht te krijgen dus daar ligt het niet aan.

XxX

Y_DG

Re: Paard loopt scheef in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:21

ik denk idd veel in galop schoudervoor rijden..zodat ie leert zijn achterhand eronder te zetten. Mijn merrie doet dat ook op één kant en dan moet ik ook altijd haar kont naar buiten doen. Ook op een cirkel doet ze haar kont naar binnen en moet ze dus altijd schoudervoor rijden eigenlijk. Wrs zijn er nog tips maar ik zeg mn mening maar.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:39

Mijn paard wil dat ook graag doen. Naast schoudervoor rijden goed aan je buitenteugel houden en binnenbeen geven. "Het achterbeen erin rijden!" roept mijn instructrice altijd.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 19:47

Ik zou het oplossen met meer buitenteugel en binnenbeen. Met schoudervoor rijden op scheef paard heb ik slechte ervaringen.
Je gaat zo makkelijk aan die binnenteugel hangen.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 01:00

Ik denk ook aan datgene dat piepelotje zegt.
Ik zou ook meer buitenteugel nemen (ik had het probleem dat mijn paard scheef liep in draf, haar nek altijd opzij krulde ofzo, en ik moet ook altijd mijn buitenteugel er meer bijhouden en aan de binnenteugel niet hangen.)

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 04:48

een paar passen contrastelling vragen en vanaf het moment dat het paard daarin nageeft duidelijke met 2 benen naar 2 teugels toerijden

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 08:48

Oke bedankt allemaal! Ik ga er aan werken!

fransheijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:46

piepelotje schreef:
Ik zou het oplossen met meer buitenteugel en binnenbeen. Met schoudervoor rijden op scheef paard heb ik slechte ervaringen.
Je gaat zo makkelijk aan die binnenteugel hangen.

Galloperen doe je ook op de buitenteugel en je binnenbeen. Schouder voor rijden doe je ook op de buitenteugel en je binnenbeen. Dus eerst goed aan de buitenteugel en het binnenbeen voordat je schouder voor gaat rijden, anders heb je grote kans dat je zoals piepelotje al zei aan de binnenteugel gaat hangen!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:57

Maar ook veel op de binnenhoefslag rijden toch?!
Ik weet niet of je dat al doet. mijn paard doet het namelijk minder als ik niet op de hoefslag rijd...

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 11:35

@ Marieke 1983 ik rijd altijd op de binnenhoefslag dus daar ligt het niet aan.

Nou ik heb jullie instructies opgevolgd Buitenteugel binnenbeen.. Heb vanochtend ook gereden en het ging zo goed Voor mijn gevoel liep ze kaarsrecht. Ik weet niet of het echt zo was want ik was in mijn eentje.. Normaal is ze ook heel sterk in galop en moeilijk nagevelijk te rijden. Vandaag heb ik eens ene dubbelgebroken bit geprobeerd en het ging super. Dus hoef ik me ook niet zo druk meer te maken over de 'voorkant' Nu kan ik lekker zitten en haar recht rijden. Heb echt super fijn gereden HEb nog nooit 'zo'n licht paard in de hand gehad

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 11:36

En over dat binnenteugel hangen. Ik moet eerlijk zegggen dat ik dat ook deed, Het was gewoon een aanwenning. Maar met behulp van mijn instructrice doe ik dat nu ook niet meer En loopt ze stukken rechter

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:53

wellicht voor degenen die aan hun binnenteugel gaan hangen ook een idee om eens kritisch naar hun schoudervoor te kijken want dat klopt ook niet helemaal

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:54

Je kan proberen op de 2e hoefslag te rijden.
Je moet ook veel stelling vragen en je binnenbeen naar achteren leggen...

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 18:54

hee,,
ik heb precies hetzelfde probleem met mijn paard!
zoals jij al zei rijd ik dan gewoon schoudervoor.. ik rijd dan gewoon de binnenhoefslag.. dan word hij rechter, waarsschijnlijk deed je dit al.. bij mij is hij nu helemaal recht! ik wens je veel suc-6!!

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 20:58

Nou ik heb morgen les.. Ben beniewd of ze zegt of ie verbeterd is of niet.. Nou ik laat het wel horen

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 19:12

Helaas les ging niet door.. De bak lag onder water

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:45

Ik weet niet of jij en je paard er aan toe zijn maar contragalop is ook nog een optie. Persoonlijk vind ik dat een hele fijne oefening om je paard op het binnenachterbeen aan het dragen te krijgen.

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 14:15

Bedankt voor de tip.. Zal het eens proberen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:26

Ik heb daar ook last van Ook alleen in de galop. Schoudervoor rijden, wat je nu doet, is erg goed! Ook kun je voltes gaan rijden met niet zoveel druk op de binnenteugel.. maarja.. ik heb er ook een Topic over geplaatst (Zag deze pas later.. ) in de hoop dat mensen nog wat tips hebben;) Veel succes er nog mee!

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 17:30

Wat is de naam van jouw topic dan?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:36

Urielle schreef:
wellicht voor degenen die aan hun binnenteugel gaan hangen ook een idee om eens kritisch naar hun schoudervoor te kijken want dat klopt ook niet helemaal

Dat is wat ik ook dacht

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:54

Kissytjuh schreef:
Wat is de naam van jouw topic dan?

De link die Annegti stuurde..

loveprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 19:09

hee hallo
ik heb dat probleen ook wel eens gehad. en toen ben ik tydens het galoperen op de hoefslag een kleine volte gaan draaien. dat helpt ook om je zelf weer te laten letten op de goeie hulpen. fyt is, dat een paard dat meestal niet uit zich zelf doe, maar omdat de ruiter toch niet goed genoeg de juiste hulp geeft b.v. dat je been iets terug valt of dat je te onrustig met je hand ben.je heb er natuurlyk altyd uitzonderingen by,maar ik denk wel dat het probleem by de ruiter ligt (wat die zelfde ruiter niet graag wil horen

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 12:09

Nou sorry maar dan ligt het aan iedere ruiter die er op zit en dat lijkt me sterk dat niemand kan rijden Me intructrice heeft er op gereden en nog een paar mensen. Oke die kregen het wel met moeite een beetje voor elkaar maar ze zeiden dat het niet aan mij lag. Mijn paard vind de galop gewoon lastig en probeerd er zo onderuit te komen. Mijn paard doet het aan de longerlijn ook. Dus het wordt oefenen oefenen en nog meer oefenen