Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Niet doen, maakt je paard zeker weer gebruik van

)
WowAmigo schreef:
Maar nog even een vraagje. Dat van dat lichte hulp geven en streng reageren als ze niet luistert snap ik. Maar zij maakt dan het liefst enorm grote passen vooruit, duwt zich als het ware weg. Hoe reageer ik daarop? Moet ik haar groot weg laten gaan in het kader van "blij dat ik een reactie heb" of moet ik dat juist weer snel opvangen? Mijn instructrice hamert er altijd op dat ze moet leren om kleinere, snellere passen te maken ipv zo groot weg te draven, want dat is natuurlijk ook een vorm van onttrekken. Het is een groot paard dat zich het liefst een beetje lang en recht maakt en dat doet ze al snel zodra ik haar probeer te laten reageren.

Kafue schreef:En een paard dat groot draaft moet je juist groot laten draven die kleine kriebelpasjes halen de gang eruit dan worden ze lui. Dus groot en als de verzameling erin moet groot en verheven. Swing mee visualiseer je wat je wilt en je paard volgt
M3isSi3j schreef:Kafue schreef:En een paard dat groot draaft moet je juist groot laten draven die kleine kriebelpasjes halen de gang eruit dan worden ze lui. Dus groot en als de verzameling erin moet groot en verheven. Swing mee visualiseer je wat je wilt en je paard volgt
helemaal mee eens!!
Kafue schreef:En een paard dat groot draaft moet je juist groot laten draven die kleine kriebelpasjes halen de gang eruit dan worden ze lui. Dus groot en als de verzameling erin moet groot en verheven. Swing mee visualiseer je wat je wilt en je paard volgt

Katja schreef:Kafue schreef:En een paard dat groot draaft moet je juist groot laten draven die kleine kriebelpasjes halen de gang eruit dan worden ze lui. Dus groot en als de verzameling erin moet groot en verheven. Swing mee visualiseer je wat je wilt en je paard volgt
Dat zie ik toch echt anders. Juist van klein draven worden ze vlugger inhet achterbeen en daardoor vaak ook sneller in de reacties. Ik heb er in ieder geval nog nooit 1 gehad die er lui van werd.

Katja schreef:Door te verkleinen leert het achterbeen vlugger te worden. Als je het op de juiste manier doet dan vallen ze juist niet op het voorbeen.
Kafue schreef:Het paar passen klein draven en dan weer groter eruit draven noemen wij simpelweg schakelen in de draf. Ook weet wat grote flegmatieke paarden zijn. we hebben ze oplopen 1.70m, 1.74 en 1.84 ik daarin tegen ben 1.63m.
Ieder paard kent zijn eigen takt, zijn eigen ritme. Die verstoor je maar liever niet. Je moet dus de 8terhand activeren om die meer onder te laten treden.
dus activeer hem met zit en been en in het begin met de sporen maak hem wakker maak hem heet. Eronder die achterhand want pas als de motor achter werkt kan het paard gaan dragen en van achteruit zich verzamelen in de oprichting komen en weer vertrekken vanuit een stuwende dragende achterhand.
Je kunt wel klein draven als het maar bij het paard past en te klein dan moet je oppassen dat je niet gaat trekken en dat de achterhan meekomt want die groten vergeten nogal eens dat achter echt eronder moet.
Dus in ieder geval veel schakelen en direct reaktie eisen.Expirimenteer ook maar met voer zodat ze energie hebben om te lopen
Katja schreef:Kafue schreef:En een paard dat groot draaft moet je juist groot laten draven die kleine kriebelpasjes halen de gang eruit dan worden ze lui. Dus groot en als de verzameling erin moet groot en verheven. Swing mee visualiseer je wat je wilt en je paard volgt
Dat zie ik toch echt anders. Juist van klein draven worden ze vlugger inhet achterbeen en daardoor vaak ook sneller in de reacties. Ik heb er in ieder geval nog nooit 1 gehad die er lui van werd.