Ik rijd sinds 2jaar op manege 't hetjen. er is zo'n 5x per jaar dressuurwedstrijd.
Ik heb met bijna alle wedstrijden meegedaan en meestal 2proeven omdat je veel van de protocollen leert.
Hier zie je mij door de jaren heen op manegepaarden. 4sept. heb ik weer wedstrijd en rijd de B & L met Bruno, een vrij jong paard van 1.80m (helaas nog geen foto's van hem).
Heeft iemand nog tips? ik weet dat je niet alles op de foto's kunt zien. Voor de wedstrijd kijk ik met het protocol erbij nog alle wedstrijden van mij op dvd, om te kijken waar ik op moet letten.
ik zal ze proberen op volgorde te zetten van 1e tot 6e wedstrijd.
mijn 1e wedstrijd. een A & B proef.
resultaat a: gedeelde 4e van de 12
resultaat B: 3e van de 5
foto van bij het inrijden:
tijdens B-proef:
nog 1e wedstrijd:
hoezo tenen steken uit?
Tussen X en G halthouden en groeten:
2e wedstrijd: met inrijden:
Hakken omlaag!
van hand verander met een overgang naar stap, daarna draf:
3e wedstrijd:
Het belangrijkste wedstrijd van het jaar! een heel groot envenement! ik was dan ook erg zenuwachtig en zeeeeer serieus. haha
op naar de ring:
hihi, hoezo serieus?? het is maar een wedstrijd hoor
ff mooie foto maken:
waar gaan die benen naartoe?
4e wedstrijd:
L met Bianco, was niet echt een suc6, k heb meer buiten de ring gezeten dan in de ring en was dus (wel eerlijk) gediskwalificeerd, maar heb wel de grootste lol gehad!
5e wedstrijd heb k de B & L gereden, bij de B was ik 2e (er was maar 1 beker
) en bij de L 2e (van de 4) en kreeg k wel een beker! Bij de L was ik super tevreden want k heb van een Z-dressuurpaard gewonnen met een manegeknol!!! eigenlijk was ik nog niet klaar voor de L, maar ik wou er toch aan meedoen om dingen te leren en kreeg ik toch nog een beker
helaas geen foto's hiervan
6e wedstrijd: was de B met carnaval. hierbij werd ik 1e!!!! met 173 punten.
a afwenden X halthouden:
van hand veranderen, een overgang naar stap, daarna draf. mijn muts zakte steeds voor mijn ogen en heb de proef half blind moeten rijden, hier deed ik net mijn muts (voor 10sec) goed. dit was echt lachwekkend!
*lol*
belonen voor de super proef!! I'm so happy
ff beker en rozet showen:
mamsie was erg trots op ons 2e
leuk verkleed he? hadden we een 10 voor! maar omdat ik al eerste was, kreeg ik niet de beker voor 'best verkleed'
Volgend jaar ga ik als FURBY!!!!!!!!!
En als laatste een B-proef met Vico. Vico is een moeilijker pony en ik deed echt mee voor de lol en wou laatste worden. helaas is dit niet gelukt want ik was 8e van de 15.
ff met pap babellen
helaas geen foto's van de proef, maar die vond ik niet zo heel goed gaan. Hij viel 1x uit de galop en op de lange zijden moesten we draven en sprong hij aan in de galop. Hierover stond niks op het protocol en ik had gewoon voldoendes.
Bij mij moet met wedstrijden meer middendraf rijden.
Tenen naar binnen, handen zijn al geen pianohandjes meer, maar die tenen willen maar niet lukken
centjes zoeken doe ik ook nog erg veel, maar dat vind ik nog niet eens het ergste.
iemand tips?
Ik rijd dus op een 6-jarige ruin. van 1.80 klein
Hij loopt gemakkelijk over de schouder weg, en heeft veel wil om door te lopen. druk op de teugels is dus erg belangrijk.
Ik krijg hem netjes aan de teugel.
Ik zal in september wel foto's van de wedstrijd erop zetten.
Liefs Marijke
???????? 
Zijn echt grappige foto's waar je verkleed bent