Utah is een 4 jarige merrie v Iglesias en enkele maanden onder het zadel en nog nooit het erf afgeweest, daarbij had ze tot op heden nog nooit een binnenbak gezien en nog nooit andere paarden dan haar eigen kudde....
Maar ze heeft zich super gedragen, braaf met losrijden in de binnenbak, zelfs alleen nog door een parkje gewandeld en tijdens de proeven had ze wat spanning, maar liet zich nog wel bewerken. De eerste proef ging naar mijn idee lekker. Ik maakte wat voltes te groot en reed de gebroken lijnen 5 meter door naar x
Ook zette ze een beentje naar achter na het halthouden, resultaat 131 punten!!
?!?! Oke ik weet dat het was niet winstwaardig was, maar kom op zeg!Ik dacht dat de B voor beginner stond???
Tweede proef ging minder, ze was heel moe, en het was warm. Ze wilde bijna niet meer vooruit en ik dacht dat ze zo in slaap zou vallen, resultaat 150 punten
Jury's?!? ik begrijp er niets van. Jammergenoeg, jureerden ze de klasse na ons ook nog, en ik wilde Utah naar huis brengen. Ik had heel graag de motivatie van de eerste jury willen horen.....Want mn protocol miste opbouwende kritiek, als je dan toch word afgebrand, zou ik graag willen weten wat ik eraan kan veranderenNou laten we maar met de foto's beginnen!
1
Laatste aanwijzingen voor de proef
Proef 1
2
Binnenkomen (overgang naar stap)
3
bochtje
4
wat spanning voor het juryhokje
5
de galop
6
afgroeten (hier kreeg ik een 3 voor)
7
Proef 2
8
bak verkennen
9
binnenkomen
10
ze had echt geen fut meer
11
volte ofzo
12
veel voltes in de b8
13
laatste keer afwenden (beetje scheef
)14
Al met al ging het om Utah en hoe zij zich gedragen heeft, daar ben ik zo trots op! Echt een wereldpaard!