mijn paard maakt zich lang tijdens het springen...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sidneey

mijn paard maakt zich lang tijdens het springen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-05 16:05

heej,

misschien is de titel niet helemaal goed maar ik bedoel, dat hij als hij over de sprong is helemaal uitelkaar galopeert en loopt te drammen, wat kan ik hieraan doen?

Marloes0508

Re: mijn paard maakt zich lang tijdens het springen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:06

Na de sprong stevig gaan zitten en drijven. Let op dat je je teugels niet te lang hebt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 18:29

opsluiten tussen benen en teugels, zorgen dat ze goed doorloopt door goed aan te sporen maar tegelijk goed tegenhouden voor.. ik weet niet of ze snel of langzaam is maar als ik lees dat ze dramt lijkt me snel dit moet ik iig doen bij het paard waar ik op rijd bij springen

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 19:56

balk voor de hindernis liggen,niet tegen de hindenris aan,maar wat ervoor dat hij eerst over de balk moet,zo springt hij meer over de rug.

voor de sprong goed bij je houden,en voorwaarts met je benen,opsluiten met de teugels,na de sprong goed opvangen en weer bij je houden.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:50

heel veel met balkjes doen, vooral balkjes na de sprong. Dan moet hij wel terug komen.
Ook moet je niet te lange lijntjes rijden, meteen een bochtje na de sprong of een andere sprong. Of bijvoorbeeld op een volte gaan springen.
Ook zorgen dat je galop mooi rustig en verzameld is als je op de sprong afrijd, hij mag niet onder je vandaan rennen.
Je kan ook wat veel oefeningen doen met overgangen, na de sprong halthouden en dan weer voorwaarts.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 11:30

halt houden na de hindernis tot dat hij niet meer doordramt. Pasje achterwaards en weer opnieuw....

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 13:56

schoentje schreef:
halt houden na de hindernis tot dat hij niet meer doordramt. Pasje achterwaards en weer opnieuw....

Deze ga ik vanavond tijdens de springles weer even herhalen, te lang niet gedaan zie ik nu.