Nog voor we thuis waren moest hij alweer aan het werk. Mijn broer haalde hem op, en had een kennis met een dochter die paardrijden wou. Nou dat kan geregeld worden toch ?

Dus onderweg even daarheen gegaan.
Het meiske is 9 jaar, rijdt al langer pony op een manege maar is onzeker en bang. Die manege is de enige in de buurt, maar behalve blijven zitten in stap, draf en galop wordt er niks geleerd.
Dus was het wel leuk dat ze nu wat persoonlijk aandacht kreeg, en dat er uitgelegd werd waarom een pony iets deed als de ruiter sus-of-zo doet.
De overburen hadden een bak dus dat was helemaal mooi, zo kon ik haar echt even een beetje les geven.
Bas dus op de trailer opgezadeld, mee de bak ingesleurd en dit was het gevolg:]
(mijn broer kent de zoomfunctie niet, is geen ster met onze camera dus geen kwaliteitsfoto's
)Eerst even longeren
Klaarmaken voor de rit ( let niet op mijn mooie Welkoop-kleertjes, ik ben meteen uit mn werk weg gegaan om Bas te halen )
Zitten maar, beugels op maat maken
En stappen maar! Eerst even aan de hand, wilde even kijken hoe zij reed en hoe Bas op haar reageerde
Even lachen voor de foto
Meer foto's zijn er niet gemaakt, de kijkende aanhang ging koffiedrinken terwijl ik les ging geven

Het ging best goed, ze reed echt als een manegeruitertje dus toen ik zei dat ze mocht aansporen in draf pompte ze vol haar benen in Bas zn buik, Bas schoot meteen weg, die is dat niet gewend, dus zij leerde meteen haar benen stil te houden en normaal kuitdruk te geven

Ze heeft een poos aan de longeerlijn gereden, en een stukkie los, wat sturen etc. Daarna nog even uitegstapt door hun dorp, vol trots zat die kleine naar vriendinnetjes te zwaaien

1 lesje is natuurlijk niet genoeg om haar van haar angst af te helpen, maar ze heeft iig wat persoonlijke aandacht gehad en wat uitleg, en een lekker extra ritje gemaakt.
En Bas ? Die werd daarna heerlijk verwend met paardensnoepjes, stapte zo de trailer weer op op weg naar huis... hij heeft weer een kinderfan erbij