het kan ook gewoon zwaarder zijn in gewicht hé.
een holle trens is lichter dan geen holle trens, ik denk dat de zwaardere iets scherper zijn, en dan bedoel ik dat een paard dan beter voelt dat hij dat bit inheeft, en dat niet vlug vergeet.
want als je in de trekpaardbitten kijkt (ja, daar heb je zware materialen voor nodig hé
), dan zie je dat die heel wat zwaarder zijn dan een gewoon bit.
Remmerie: calm down, de TS heeft niks gezegd van ee nscherper bit, ze heeft iets gezegd van een zwaarder bit!!!
ik rij een zwaar trekpaard van 1 m 70 op een gewone trens, gaat ook, de grootte en gewicht heeft daar niks mee te maken!
voor hetzelfde geld was heteen shet die je niet kan houden; heeft er niks mee te maken.
en zal ik je eens iets vertellen? rubber is totaal niet zacht!
rubber is stroef en kan brandwonden veroorzaken, in een rubber bit zit er ook een izjeren kern, dus het paard kauwt om dat het zacht is, kauwt iets harder, en stuit op een hard metalen stuk, prettig.
en als een paard knabbelt op rubber, raad eesn wat er gebeurt? juist, het rubber gaat kapot, veroorzaakt scherpe randen, en uiteindelijk heb je een errug scherp bit vast!
wat bedoel je met een halsterkoord? door zijn mond? haal dat er dan maar vlug weer uit, het lijkt zacht, maar is het totaal niet.
ik gebruik zelfs geen koord voor men 2-jarige lompe boerenknol die geen respect heeft.
*en niet beginnen dat ik ze maar respect moet aanleren, dan mag je het gerust komen uitproberen
*
daarnaast: met ene zachte hand en geduld rijden,daar geef ik je totaal gelijk in, maar op sommige paarden werkt dat gewoon niet, en die hebben soms een iets midner zachte hand nodig, en iets minder geduld