hoe oud om te springen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

micrimor

hoe oud om te springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:07

haai allemaal ,
ik hoor altijd dat je pas echt intensief mag springen als een paard 7jaar oud is.
maar mag je voor die tijd haast niet springen of is afentoe een parcoursje niet erg?
want op officielen wedstijden zijn de paarden vaak nog vrij jongen en springen dan al erg hoog.
kan het dus echt heel erg kwaad?
mijn pony van 5jaar vind springen onwijs leuk en ik vind dat ook, moet ik mindere met springen? of kan ik gewoon afentoe een paar sprongen maken?
xxx van rianne

Sempre

Re: hoe oud om te springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:10

nee... een paard mag echt springen vanaf 4 jaar. Mijn pony is 7 jaar... en die springt al heel lang jouw pony is 5, dus je kan gewoon springen. Alleen als hij het nog nooit gedaan heeft natuurlijk wel rustig opbouwen

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:11

mijn pony was 3 toen ik met hem begon, heel laag, kruisje enzo, hij moest het allemaal nog leren.
hij is nu 4, en spring sinds kort B met hem, hij vind het leuk, en doet het goed..
ik vind hem niet te jong, ik bouw het rustig op, ik bedoel ik ga nu echt nog geen 1.20 met hem springen ofzo, het hoogste wat ik met hem gesprongen heb is 1.00 ofzo, af en toen in de les.
dusss.. dat is mijn mening

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:12

oeps... sorry... verkeerde knop

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:12

AnneMieKe_89 schreef:
mijn pony was 3 toen ik met hem begon, heel laag, kruisje enzo, hij moest het allemaal nog leren.
hij is nu 4, en spring sinds kort B met hem, hij vind het leuk, en doet het goed..
ik vind hem niet te jong, ik bouw het rustig op, ik bedoel ik ga nu echt nog geen 1.20 met hem springen ofzo, het hoogste wat ik met hem gesprongen heb is 1.00 ofzo, af en toen in de les.
dusss.. dat is mijn mening

het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je paardje is kijk... al is het een shet of een paard van 1.70... dat scheelt nogal wat

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:13

ja srry, das waar..
ik heb het over een D pony van 1.47

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:17

Ik heb me dat een tijdje geleden ook afgevraagd, (vooral omdat ik zag dat zo veel springpaarden zo vroeg al beginnen) maar het beste kun je toch wachten tot je paard is uitgegroeid (rond de 6 jaar) voordat je echt intensief ermee gaat springen. Helaas zijn er toch heel veel springpaarden die veel te vroeg versleten zijn, omdat ze te vroeg zijn begonnen met springen. Af en toe wat springen kan niet zo veel kwaad. En als jullie het allebei zo leuk vinden, gewoon lekker wat lage hindernisjes springen, kan best En rustig opbouwen, spieren kweken.

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:20

Op wedstrijd mag je pas starten met springen als je paard/ pony 4 jaar is.

micrimor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:27

haai,
me pony is een D pony, bijna E.
zelf heb ik nog niet echt heel hoog met hem gesprongen, ik heb alleen 1x iets van 1.20 gesprongen, maar dat was niet heel erg de bedoeling:P
ik spring bijna alleen in het bos, boomstammetjes en hegjes, en dat doet hij echt fantasties:D
de mensen waar ik soms een wedstrijd rijd zien echt toekomst in hem, ik was alleen bang dat hij nog veel te jong hier voor was.
ben blij dat het niet zo heel veel uitmaakt:)
xxx rianne

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:30

Ja als hij al 5 jaar is kun je zeker al wat springen

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:08

Als hij 4 is kan je al rusitg beginnen met kruisje enz.

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:36

je kunt gewoon gaan springen hoor zolang je maar niet 3 xr in de week gaat springen is er nix aan het handje gewoon rustig opbouwen en dan komt het vanzelf

groetjes

Emenem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 10:57

Als je paard 6 is mag je z of hoger
rijden maar mas als je paard 7 is
mag je internationaal.