Hoe krijg ik mijn pony weer rustig

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx_Kymon

Hoe krijg ik mijn pony weer rustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 15:37

Heeii allemaal,

Ik heb een heel lief welshje van 5 jaar oud.
Hij liep een paar weken prima.
Maar de laatste tijd wil hij alleen maar galopperen
het is zelfs zo erg dat hij me der bijna vanaf heeft
gebokt. Als ik hem al een klein tikje geef bokt hij als
een gek!
Ik heb echt al van alles geprobeert, maar NIKS werkt,
ik ging twee keer per dag rijden, eerst longeren en dan pas rijden,
een vol uur rijden kortom alles maar NIKS werkt
Wie kan mij tips geven waardoor ik mijn paard weer rustig
krijg ?

Groetjes van Maxime

Machie

Re: Hoe krijg ik mijn pony weer rustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:45

De oorzaak achterhalen waarom hij zo druk is! Eerst proberen uit te sluiten dat het niks medisch is. Ligt het zadel nog goed? Krijgt hij ander voer? Heeft hij last van zijn rug?

Heb je verder les? Ik denk dat dat ook erg belangrijk is! Misschien is hij ook wel aan het puberen.... Maar weet eerst zeker dat hij lichamelijk niks heeft, en het zadel goed is.

Mexx_Kymon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 15:48

Ik hed alles gechekt en aan iemand gevraagt (die der verstand van heeft) of het zadel zo wel goed lag en of het wel een goed zadel was. Alles klopte.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:00

Maar hoe zit het met het voer? Staat hij op de wei?
Als hij veel krachtvoer krijgt kan hij ook druk worden, staat hij binnen ook. Staat hij op de wei en krijgt hij geen krachtvoer kan het daar niet aan liggen. Maar dan heb je waarschijnlijk hulp nodig, veel paarden gaan rennen als ze bv pijn in hun rug hebben. Merk je als je aan zijn rug zit en erop drukt dat hij er last van heeft? Als je denkt dat het daar ook niet aan ligt kun je misschien het beste iemand met ervaring naar je laten kijken of het aan het rijden ligt. Misschien doe je perongeluk iets waardoor hij gaat rennen?

Mexx_Kymon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 16:03

Hij staat op wei, als hij heeft gewerkt krijg hij minder dan kwart biks. Hij heeft geen pijn in z'n rug hebben we allemaal nagekeken. Ik zal aan iemand vragen of ze naar me willen kijken. Bedankt voor de tip

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:30

Mexx_Kymon schreef:
Hij staat op wei, als hij heeft gewerkt krijg hij minder dan kwart biks. Hij heeft geen pijn in z'n rug hebben we allemaal nagekeken. Ik zal aan iemand vragen of ze naar me willen kijken. Bedankt voor de tip

wie is 'we'? Volgensmij kan alleen een DA/fysio echt wat zeggen over het paard...

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:17

ja ik denk ook dat alleen de dierenarts en fysio daarover kunnen beslissen..maar het kan ook zijn dat hij/zij je gewoon uitprobeert..en dat je het met voltes moet proberen op te lossen...laat er gewoon een xtje een dierenarts naar kijken en als die zegt dat alles goed is moet je volgens mij gewoon een instructrice die alles op basis van rust doet zoeken...met alles op basis van rust bedoel ik veel op de zit en weinig met teugels en proberen eerst het paard rustig en dan pas netjes te laten lopen..maar het is maar een suggestie hoor

Mexx_Kymon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 19:20

We = De instructrice en ik, Bedankt voor je tip