Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

M3isSi3j schreef:Iedereen heeft dit probleem!! Het heeft ermee te maken dat jij waarscheinlijk rechtshandig bent en ook dat je je paardje niet voldoende is rechtgericht.
Als je gaat werken aan het rechtrichten en leert los te laten op rechts zal het steeds minder worden!
. Maar in elk geval, nu heb ik het alleen nog met galoperen, ze heeft namelijk de neiging onder me uit te rennen, waardoor ik dat handje weer ga gebruiken. Helpt voor geen meter en als ik zelf doorheb dat mijn hand weer te sterk is ontspan ik hem. Meestal gaat het dan beter
Natasja91 schreef:Ik heb daar last van met mijn linkerhand (ben echt rechts).
Op de vorige stal waar ik stond was er maar een instructrice die er wat van zei. Maar in elk geval, nu heb ik het alleen nog met galoperen, ze heeft namelijk de neiging onder me uit te rennen, waardoor ik dat handje weer ga gebruiken. Helpt voor geen meter en als ik zelf doorheb dat mijn hand weer te sterk is ontspan ik hem. Meestal gaat het dan beter
Bets schreef:Natasja91 schreef:Ik heb daar last van met mijn linkerhand (ben echt rechts).
Op de vorige stal waar ik stond was er maar een instructrice die er wat van zei. Maar in elk geval, nu heb ik het alleen nog met galoperen,
ze heeft namelijk de neiging onder me uit te rennen, waardoor ik dat handje weer ga gebruiken. Helpt voor geen meter en als ik zelf doorheb dat mijn hand weer te sterk is ontspan ik hem. Meestal gaat het dan beter
Logisch het word touwtrek effect. Als jij trekt, trekt paard terug.Dat win je nooit. Daarom probeer eens in galop ook recht te richten en naar ontspanning te rijden. Is niet makkelijk maar zonder hulp kom je er ook niet zomaar. Ga nooit hangen of trekken, dat is gemeen, rij voorwaarts en rij naar de hand toe, dat wil zeggen dat je je handen eerst rustig neer zet en je gaat zo voorwaarts rijden dat je wat meer druk in je handen gaat krijgen, als je gelijkmatige aanleuning hebt gekregen dan zal paard ontspannen. Maar nooit trekken of hangen!

*

M3isSi3j schreef:@ Natasja91, ik wil nog ff wat toevoegen bij wat Bets zei: wat jij zegt heb ik ook. Ik heb voor mezelf andere methodes gevonden mn paardje terug te rijden en bij me te houden zonder de druk op mn teugels te veranderen!
Zo zet ik der opzij voormn been, der schouder ervoor, zet een volte in, spring aan in galop en in het uiterste geval rij ik der een keertje tegen de muur aan zodat ze weer ontzag krijgt voor mn zithulp!!
Bij alles moet mn paard terug komen op de achterhand waardoor die van vore los laat en ik weer contact krijg. Op het momend dat je kan beginnen aan een touwtrekwedstrijd heb je geen echt contact meer met de mond omdat die dan deze hulp volledig negeerd.
Misschien heb je er wat aan

M3isSi3j schreef:we moeten samen boeken gaan schrijven he Bets!
hahahaha
). Het ergste is dat ik het vaak niet eens zelf merk... Bij mij is het mijn linkerhand, terwijl ik rechts ben. Ik zal eens een foto zoeken waarop je het duidelijk kunt zien.
. 
Civic schreef:Misschien is het probleem ook wel, dat ik soms te veel wil..