WK combined ponydriving Catton Hall 2005

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

A10

WK combined ponydriving Catton Hall 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 14:23

Zoals ik aan alle boktmenners heb beloofd volgt nu het verslag-met-beeldmateriaal van het WK mennen in Engeland (14 t/m 17 juli 2005)
Ik zal vooral de achtergrond foto's plaatsen, want er zijn heel veel mooie wedstrijdfoto's gemaakt, maar niet door mij

Ik zal jullie onze slaperige koppen op maandag morgen (11 juli) 5 uur besparen dus we gaan gelijk naar de boot:
Afbeelding

We vertokken vanuit Calais en mochten de vrachtwagen buitenop zetten. Dit kan alleen als de zee rustig is anders gaat de wagen rollen of zoiets en dat staat vrij l u l lig. Yvo had iig voldoende frisse lucht.
Het inchecken was trouwens best grappig: Komt er zo'n Fransman naar ons toe: "you ave ossies?" en dat heeft ie wel een keer of 20 moeten herhalen voordat we begrepen dat ie het over horses had
Afbeelding

In de loop van de middag arriveerden we op het wedstrijd terrein en na een hoop Engels gezeur over de accreditaties (maar 1 groom bij enkelspan, dus is Ine ineens eigenaar van Yvo geworden, want eigenaren krijgen ook een bandje ) hebben we alles op zijn plek gezet en Yvo op stal
Afbeelding

Dinsdag was er allereerst een training door Dirk Journee om iedereen te leren een pony voor te stellen op de veterinaire keuring
Afbeelding

s'Avonds was er in de tent een feest voor alle landen georganiseerd. De bedoeling was dat ieder land iets te eten mee bracht en dat gingen we dan met z'n allen opeten.De conclusie die we uit deze avond konden treken is dat ieder land zijn kaasje, worstje en kruidenbittertje heeft en dat het niet moeilijk was stomdronken of kotsmisselijk te worden (combinatie was ook mogelijk )
Afbeelding

Onze tafel en ons begeleidend team Dirk Journee (dierenarts) Hans Ditzel (chef d'equipe met mooi shirt) en Ad Aarts (teamtrainer)
Afbeelding

Woensdag was de dag van de vetarinaire keuring. Karel van Kekem had van d KNHS een broek gekregen die echt VEEL te groot was, maar hij moets dat ding aan tijdens de keuring. dus iedere keer als hij voor de jury stond moets ie ff hijsen en halverwegen het straatje moets het weer en dat met drie pony's.....

Geert en Yvo op het straatje
Afbeelding

en Dirk en Frits
Afbeelding

s'Avonds hadden we de opening, met onze nieuwe teamkleding die opvallend veel vliegjes aantrok (echt heel irri)
Afbeelding

Afbeelding

Donderdag was de dressuurdag voor de enkelspannen en een paar tweespannen (waaronder Karel van Kekem). Dirk behaald een iets teleurstellend resultaat van 55 pnt (te laag gejureerd) Geert een hele mooie score van 47 pnt en Yvon won glansrijk met 39 pnt.
Afbeelding

Rede voor een BBQ waar Karel nogmaals vol trots zijn broek showde
Afbeelding

Vrijdag stond in het teken van de dressuur van de twee- en vierspannen die eigenlijk nogal teleurstellend verliep, behalve voor Ewoud natuurlijk!
Afbeelding
Jan de Boer met Peggy boven, en Ewoud onder
Afbeelding

De prijswinnaars van de dressuur
Afbeelding

Zaterdag werd de marathon verreden.Dirk, Geert en de Aartjes behaalden zeer mooie resultaten, Yvon liep een D-tje op omdat ze zogezegd een poortje had gemist, Ewoud sloeg om op hindernis twee en Peggy kreeg een ongeluk met haar knie (en tand). Doordat Yvon een D kreeg verviel haar dressur score en moest Nedreland een goede vaardigheid rijden om hun podiumplaats te behouden

Afbeelding
Dirk in de marathon

Na de marathon werd Yvo gecontrleerd op doping, maar hij wou niet in een bekertje plassen .

De vaardigheid op zondag beloofde spannend te worden.Zou het lukken om het resultaat van twee jaar geleden (teamzilver en ind brons) te evenaren?
Afbeelding
Ja zeker! Dirk won de vaardigheid en ind zilver. Aart junior nam revanche op zijn vader, die de dag ervoor in de marathon nog te sterk voor hem was, door de vaardigeid te winnen. En Aart snr won boven dien ind brons. Het allermooiste was natuurlijk wel dat door deze resultaten het teamzilver ook binnen was!
Opde foto trouwens Geert en ik,weliswaar niet in het etam, maar ik schrijf het verslag en daarom mag ik er vaker op, toch? Vaardigheid ging trouwens heel goed op dat ene balletje na Poort 19 reed recht op een auto af en daarom bogen de pony's eigenlijk al automatisch en dus te vroeg.

Op het einde van de dag was er de huldigingen en de sluitingsceremonie (door Prince Philip,op de foto in de vaardigheid)
Afbeelding

Afbeelding

En gelukkig kon Peggy ook weer op de kar zitten!
Afbeelding

Toen was het feestje voorbij en waren we door Prince Philip "all dismissed"

Dat was het einde van het WK. Twee jaar lang leef je er naar toe, drie weken van te voren krijg je de bevestiging, een week bevind je je in een surrealistische wereld en nu zit ik alweer een dag na te genieten Maar niet voor lang, want over twee jaar willen we weer!
(Waar het gehouden wordt? Iemand moet maar eens op Chester in gaan praten )

Asward

Re: WK combined ponydriving Catton Hall 2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:55

GAAF!!!!!!!! Leuk verslag!!

Nou weten waar we allemaal voor moeten rijden!!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:02

Leuk verslag !! Leuke foto's ook !!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:03

Gaaf Albertine!!
Zijn dit alle foto's?? En krijgen wij nog een exclusief bokt-menners verslag?

Die hindernis waar je Dirk op de foto hebt, lijkt op die in St. Michielsgestel Wel een simpele, voor een wk.

{Zou Karel ook wel eens gewoon doen }

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 15:27

Ikheb 215 foto's maar ik denk dat de moddies dan niet zo gelukkig met me zijn!
Die hindernis leek simpel maar hij zat behoorlijk moeilijk in elkaar. Dat was echt het hele WK. Er was duidelijk een scheidingslijn tussen het volk wat er niet hoorde, de middenmoot en de top. Heel tricky zat het in elkaar. Op de achtergrond zie je hindernis twee, waar er zoveel zijn omgegaan.
Op hindernis 1 is die groom gecrasht waarover ik vertelde in dat topic van die caps met mennen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:30

Aha.... Je zet in het mennerstopic toch nog wel wat leuke foto's neer Je hebt ons meer dan een week verlaten!

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:35

Waah vet gaaf
Mijn verzorgpony's hebben daar ook rondgelopen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 15:35

o dat is goed hoor.Maar ik wilde niet alles plaatsen,omdat Peggy en Daan ook nog wel wat zullen hebben. En ik denk dat het het leukste is als het eenbeetje een verslag van ons drieen wordt. Maar er omen meer foto's.
Dan zal ikop een gegeven moment ok de blooper foto's erbij zetten of moet dat weer een ander topic worden?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 15:38

ehm laat me raden, die van yvonne?
Op de een of andere manier is zij altijd aan mijn camera ontsnapt terwijl ze naast ons stond op de camping!

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:40

wat een gave foto's je geeft ons er echt een leuke indruk mee, vooral de foto's van achter de schermen want die zie je natuurlijk nooit ergens verschijnen

Citaat:
En krijgen wij nog een exclusief bokt-menners verslag?

Zou Karel ook wel eens gewoon doen ;

en ben ook wel benieuwd naar antwoorden op deze vragen

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:41

Albertine_N schreef:
ehm laat me raden, die van yvonne?
Op de een of andere manier is zij altijd aan mijn camera ontsnapt terwijl ze naast ons stond op de camping!

Ja, wat toevallig zeg

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 15:52

mriekie schreef:
wat een gave foto's je geeft ons er echt een leuke indruk mee, vooral de foto's van achter de schermen want die zie je natuurlijk nooit ergens verschijnen

Citaat:
En krijgen wij nog een exclusief bokt-menners verslag?

Zou Karel ook wel eens gewoon doen ;

en ben ook wel benieuwd naar antwoorden op deze vragen

2 x nee

ikheb wel een anecdote: Opdie foto waar Dirk Journee, Hans Ditzel en Ad Aarts op staan: Ad wilde geen drank vast houden en liep de hele tijd met een flesje mineraalwater, maar dat zag er niet uit op de foto,van daar die fles schrobbelaar maar hij heeft er geen druppel van gedronken (en was de dag erna dus ook niet ziek
)

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:54

super verslag albertine!!!

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:32

Albertine, helemaal super *wacht nu vol spanning op de andere meiden* en foto's natuurlijk.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:30

Ah leuk verslagje hoor!!
En wil best meer foto's zien!!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:56

Superverslag! en er kan (dacht ik) best tevreden zijn over de resultaten (ik weet t: t is goei nederlands maar ben een beetje vaag vandaag )

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:24

Leuk verslag Albertine
en gave foto's
we krijgen er vast nog wel meer in het men/wk topic

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:25

Leuk verslag Albertine! Het ziet er erg leuk, gezellig en mooi uit daarzo! Gave foto's ook!

De Nederlanders kunnen best tevreden zijn met de behaalde resultaten, er gaat tenslotte altijd wel eens wat fout, alleen bagger als dat op een WK gebeurd natuurlijk.

Nou denk dat ik over 2 jaar ook maar eens ga kijken

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:33

Prachtig verslag zeg!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 07:42

Dank jullie voor de leuke reacties!

Ik zal nog ff een groepsfoto plaatsen. Links de grooms en de studenten diergneeskunde, rechts de menners. Er is dus een duidelijk verschil in stand op zo'n wedstrijd,want we mochten niet door elkaar

Afbeelding

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:22

Haha maar je kunt jou natuurlijk ook niet met een rijder vergelijken, duhhh

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:00

Geweldig! leuk ook die foto's. Ik lig hier nog in een deuk van die week en dan vooral om Karel. Wat is die vent gek zeg. Haha. Ook ik zit hier nog lekker na te genieten.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:29

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:08

Jij durft A10, maar wel mooie foto's zeg. Yvo liep ook wel errug goed.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:16

Op die boot heb ik vast & zeker ook welles gevaren
Leuk verslag om te lezen, mis alleen wat spanning!
Of was die er niet??