NK ijslanders op zondag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grid

NK ijslanders op zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 15:14

Zondag weer naar t NK geweest .

Deze keer niet zoveel foto's , we waren een beetje laat en ik kon niet echt een goed plekje vinden om te fotograferen ...

Toch nog een paar leuke foto's gemaakt:

Voorstellen WK selectie:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gimstein:

Afbeelding
Afbeelding

Farsaell:

Afbeelding
Afbeelding

Penni (als ik t goed heb):

Afbeelding

Moeder en dochter:

Afbeelding

Mosi:

Afbeelding

Muni:

Afbeelding
Afbeelding

Ereronde V1:

Afbeelding

? (weet geen namen):

Afbeelding
Afbeelding

Jolien_x

Re: NK ijslanders op zondag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:19

IJslanders zijn niet echt mijn paardjes maar het ziet er wel grappig uit haah i

weetje wat ik wel vind: Kijk ik weet dat die IJslanders bere sterk zijn, maar of ik het nou zo mooi vind dat bij sommige de benen er een eind onderuit steken .. ?!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:26

Ik vind t wel hele stoere beestjes! Zou best nog wel eens op zo'n ijsje willen rijden...
Jammer dat je zo laat was en geen goed plekje had. Maar die foto's zijn wel leuk geworden

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:13

Heej

Heb eerder ook op IJslanders gereden

Echt leuk!!

mooie foto's trouwens..

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:16

haai leuke foto's, rij zelf ook 2 ijsjes!!!

Illona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 16:29

ik vind het er elke keer weer maf uitzien, die grote mensen op die kleine paardjes
maar erg mooie foto's/paarden!!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:34

Ik vind het nog altijd geen gezicht! Bij mij op stal staan 4 mensen met met een ijslander, en ik moet nog altjid lachen als ik die zie rijden.
1 van hun reed overigens ook hier mee, met een vos. Rodi heet ie geloof ik. Met een volwassen man erop. Ik zie ze op de fotos er niet bijlopen.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:44

mooie fotos!!
ik ben zaterdag & zondag ook wese kijke ik ken nog niet zo veel mensen maar het was egt gezellig!!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:48

gave foto's!! die ijsjes lopen echt geweldig!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 15:25

hihi, ja sommigen raken er maar niet aan gewend!

Maar ik moet ook zeggen dat ik van die hele lange mensen (vaak de mannen) op een ijs of gewoon mensen die niet bij betreffend paardje passen (zelf breed met smal paardje enzo..) ook een raar gezicht vind

Sommigen worden ook wel erg fijntjes gefokt.... geef mij maar een grotere brede --> niet dik maar met een stevige boeg en niet te dunne beentjes (volgens kenners het ouderwetse type )

Zoals deze bv (is foto van vorig jaar, jammer van t hek)

Afbeelding

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:55

Hey, leuke foto's zeg! Ik was er zondag niet en war erg benieuwd naar de ere-rondes! Leuk!

Mayraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:58

ik vind het hele gave paarden persoonlijk vind ik het ouderwetse type ijslander zoals op veel foto's te zien is erg mooi

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:55

Hey leuke foto's! Die van Yoni van Tyrson is weer mooi (zoals altijd als Tyrson op de foto staat)!!

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:02

wauw die op de tweede foto geweldig die manen

Gilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:00

Hallo allemaal,
Vroeger vond ik het ook wel eens een beetje raar, er rijden dan ook twee mannen bij ons op stal, beide mannen zijn +_ 1,85 en de paardjes waren 1.30...zelfs klein voor n ijsco dus. Ik was wel meteen verliefd op ijslanders, als ik er zelf een kocht wilde ik trouwens wel een grote van 1.45 ofzow... toen ik op zoek ging kwam ik een ukkie tegen die zooo lief was. Dat ik nu dus zelf ook met mn benen onder het paard uit rijd. Maar je raakt er aan gewend, ik zie het nu niet eens meer. Maar d8 er aan toen ik deze reakties hoorde.

Nu kijk ik zelfs op tegen paarden die groter zijn dan 1.65, dan vind ik het er stom uitzien dat er zo'n klein mensje op zit, zo'n vrouwtje van 1,60...op n knol van 1.75, die kan toch nooit hulpen geven met haar zit, als ze alleen op dat zadel en de zweetbladen hobbelt.... :S
En vaak zie je dressuur paarden met zo'n lange rug, of enorme lange benen, dat die paarden zelfs slungelig worden en moeilijk te bespieren zijn .... Tis maar net wat je wilt.

Na een ijsco wil ik wel een compact ander paard eentje van 1.50 ofzow. Maar niet zo';n reus op stelten....

Sarah

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 22:11

Gilles dat heb ik dus ook wel een beetje.

Ik zie ook regelmatig grote slungelige lange paarden, die echt moeite hebben om evenwichtig te lopen laat staan spieren op te bouwen, maar bij alles geldt er zijn mindere, betere en hele goeie

Maar iemand van 1.60m op zo'n grote vind ik een vreemder gezicht dan iemand op een ijslander

Zelf dus ook liever wat kleiner/ en liefst compacter --> Sayla is 1.54m (ideaal) met een beetje lange rug voor tink, maar nog goed bijelkaar te rijden

Maar ach gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, anders wordt t ook zo saai

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:01

leuke foto's Ik vind ijslanders zulke leuke paardjes!
Ga volgende week op vakantie ook weer lekker ijslanderhobbelen

maar k ben het wel eens dat van die hele lange benen niet altijd een mooi gezicht is. maar het is ook een kwestie van wennen

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:27

Het leuke van ijsjes is dat als je erop zit je niet eens voelt dat ze eigenlijk zo klein zijn:D
En doe mij ook maar een klein paardje hoor (ben 1.60 klein )! Ik weet echt niet wat ik aan moet met zo'n lange nek en dan nog zo'n heel stuk rug achter je

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:43

super mooie fotos zeg!!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:51

woow die muni, wat een hals!!! lekker paardje hoor die!!

die derde foto (2de vosje) vindt ik niet zo vriendelijk, stang wordt wel heeeel hard door zn bek getrokken..

Overigens vindtik dit ook mooier dat mensen met paarden waarvan ze niet onder het zweet blad uitkomen hoor :p Daarom heb ik ook maar een pony met mijn 1.75

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 22:32

Ik vind het juist geweldig, zo'n ruige grote vent op zo'n klein doordouwertje!
En idd, als ik dan zo'n klein popje op een grote KWPN'er zie denk ik onbewust altijd "paard, waar ga je met dat meisje naartoe?" Maarja, alles is denk ik een kwestie van smaak!

@Toydoll: je schrijft: die derde foto (2de vosje) vindt ik niet zo vriendelijk, stang wordt wel heeeel hard door zn bek getrokken..

Hij heeft wel als een van de besten gepresteerd voor ons op de WK dus ik denk dat Pim wel weet wat hij doet hoor! En das trouwens geen stang, maar een ijslandsbit: ( enkelgebroken trens met scharen)

Mariekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 23:47

Wauw daar had ik wel bij willen zijn! Echt gave foto's en paarden, Mosi en Muni zijn echt super qua kleur! En die manen van dat paard op de tweede foto *kwijl*. Wie was jouw eigen favoriet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:17

Shezzit schreef:
Ik vind het juist geweldig, zo'n ruige grote vent op zo'n klein doordouwertje!
En idd, als ik dan zo'n klein popje op een grote KWPN'er zie denk ik onbewust altijd "paard, waar ga je met dat meisje naartoe?" Maarja, alles is denk ik een kwestie van smaak!

@Toydoll: je schrijft: die derde foto (2de vosje) vindt ik niet zo vriendelijk, stang wordt wel heeeel hard door zn bek getrokken..

Hij heeft wel als een van de besten gepresteerd voor ons op de WK dus ik denk dat Pim wel weet wat hij doet hoor! En das trouwens geen stang, maar een ijslandsbit: ( enkelgebroken trens met scharen)

grappig nog een oirschottenaar op bokt.

Breidablik, daar heb ik een jaar of 7 geleden stage gelopen 9 mnd. Daar heb ik nog eens veel ijsjes zadelmak gemaakt

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 09:56

Geweldig!!
Ik vind het juist een geweldig gezicht: zo'n stoer paard dat gewicht draagt!

Idd, als ijslanderbezitter moet ik altijd weer wennen als we op buitenrit grote paarden tegenkomen met van die hele kleine dunne meisjes op hun rug. Paard niet vooruit te branden... Nee, geef mij dan maar mijn pittige, kleine, brede merrie!

Wieieiehaaaaaaa

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 10:25

Leuke foto's van die IJsjes ...
Heb nu een verzorgijslander ..... ze is ongeveer 1.40 dus dat is wel een goede maat vind ik en ze heeft totaal geen dunne benen