Iemand nog tips???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_melrose

Iemand nog tips???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 10:05

Hallootjes allemaal!!!

Ik ben nu al een tijdj L1 gestart met mijn pony maar tog lukt het mij niet om haar te laten ontspannen. Haar 'over der rug te laten lopen'... Heeft iemand nog tips hoe ik dit kan gaan verbeteren???

kus mij en melrose xxx

M3isSi3j

Re: Iemand nog tips???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 10:37

heel veel overgangen rijden op je been en zit hulpen en werken aan het rechtrichten. Pas als je paardje goed in balans is zal die over der rug kunnen komen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:18

volgens mij kan je beter eerst lang laag rijden en daarna de overgangen....
Omdat bij de overgangen, je toch een stukje verzameling vraagt en dat is erg moeilijk. Meestal heffen ze dan juist hun hoofd en lopen ze niet over de rug.

Je hebt wel gelijk hoor M3isSi3j, maar ik denk dat zij nog niet zover is en het dus te moeilijk is.

Een tip is misschien om de dvd van anky te kopen:
De geheimen van de dressuur
Daar kan je echt wat van opsteken....

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:14

Je kan met elk willekeurig paard overgangen rijden. Als jij gewoon enkel contact houdt op je teugels en verder niets van nagevelijkheid gaat vragen vore zal die van achter uit naar vore vanzelf in die nagevelijkheid komen.

Als jij begint met lang laag zal die enkel maar gaan duiken op die voorhand en is de kans op blessures groter en de stap naar verzameling word moeilijker.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:24

Je kunt ook een combinatie van lang en laag doen en overgangen rijden. Mijn (5-jarige) paard was (vond ik) op een verkeerde manier aan de teugel gereden en had ook weinig bespiering toen ik haar kocht, plus een te dikke onderhals. Dus ik ben eerst maar eens begonnen met lang en laag en daar ging ze prima door ontspannen. Van daaruit ben ik haar meer gaan oppakken en meer van achter uit naar de hand gaan toerijden. Overgangen rijd ik meestal wat meer opgericht, maar ik gebruik lang en laag nog steeds om haar los en ontspannen verend te krijgen, ook tussendoor. Het is voor mijn gevoel een soort stretchen wat je doet, lang en laag, afwisselen met wat lichte verzameling en oprichting (al naar gelang het niveau van ruiter en paard).

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:13

Agnes75 schreef:
Je kunt ook een combinatie van lang en laag doen en overgangen rijden. Mijn (5-jarige) paard was (vond ik) op een verkeerde manier aan de teugel gereden en had ook weinig bespiering toen ik haar kocht, plus een te dikke onderhals. Dus ik ben eerst maar eens begonnen met lang en laag en daar ging ze prima door ontspannen. Van daaruit ben ik haar meer gaan oppakken en meer van achter uit naar de hand gaan toerijden. Overgangen rijd ik meestal wat meer opgericht, maar ik gebruik lang en laag nog steeds om haar los en ontspannen verend te krijgen, ook tussendoor. Het is voor mijn gevoel een soort stretchen wat je doet, lang en laag, afwisselen met wat lichte verzameling en oprichting (al naar gelang het niveau van ruiter en paard).

Dát bedoel ik! bedankt!