Marcus alweer poging op bokt@work (verbetering?)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Marcus alweer poging op bokt@work (verbetering?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 08:49

ok nog een poging. Gister heb ik nog eens geprobeert de teugels aan het grootste bitring te doen en het ging goed. Volgende keer komt er zeker een trensje in En het zadel is nog steeds niet goed maar de ophoginkjes komen eraan.
Afbeeldingbewijs
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingSchouder buitenwaarts. Ik kantel zelf soms ook mee
Afbeelding

Nou dat was het weer.
Wat vinden jullie ervan? is er al verbetering?

Groetjes. En Patty hartstikke bedankt voor de foto's. Ik weet niet of ik die van jou er ook op mag zetten dus heb ik het maar niet gedaan.

commentaar mag, mits opbouwend en niet steeds herhalen, daar schiet ik niks mee op

LinsxDot

Re: Marcus alweer poging op bokt@work (verbetering?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:52

klein meisje op zo`n groot paard dit ziet er al at beter uit als je L1 op die mariska ofzo. maar volgende keer echt een ander bitje erin doen he je zei het ook al nou ik hoop het maar dit vind ik gewoon echt een zielig bitje en volgens mij staat die ook best strak. En het zadel zei je ook al dus nouja verder geen COMMENTAAR..

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:55

haha graag gedaan hoor
uhu ja...maakt mijn niet zoveel uit maar wel fijn dat je ut zo gedaan hebt
ik vond het wel goed gaan met de teugels zo heb het zelf ook geprobeert
nu nog een ander bitje erin he

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 08:58

ja vandaag misschien maar heb nog niks gehoord.
Ik krijg vandaag misschien les van Esmir op bokt en dan hoop ik dat ik haar bustrensje mag lenen en ik hoop dat het goed gaat en als het vandaag is gebeurt komen er vanavond weer nieuwe foto's...met een bustrensje

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:04

Jemig kan jijwel rijden op zo een weide :|maar het ziet er welv leuk uit

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 09:07

ja dat had ik gister besloten en ik heb alleen maar op de lage vlaktes gereden(behalve de keer toen die me ertussenuit neep) maar ik heb gister ook helemaal niet veel gedaan dus het ging wel maar als ik veel ga doen zoals dalijk misschien dan ga ik gewoon in de grote weide rijden

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:24

Het gaat wel wat beter, ziet er minder gedwongen uit. Is veel fijner voor het paard dat de teugels aan de grootste ring zitten. Hij loopt op de meeste foto's wel veel te diep. Het schouderbuitenwaarts ziet er (sorry dat ik het zeg) niet uit.. het lijkt meer op overschenkelen (of hoe je het ook schrijft), je kan beter schouderbinnenwaarts oefenen, het paard heeft met de schouderbuitenwaarts naar mijn idee niet genoeg buiging. Met schouderbinnenwaarts moet het paard buigen om je binnenbeen.
(Als ik het fout heb, wil iemand het dan AUB verbeteren?)

En je hebt of een vreselijk kolossaal paard, die nog kolossaler lijkt omdat jij zo klein bent... Hij is in ieder geval veel en veel te dik. En ik denk dat het bij paarden en met mensen ongeveer wel gelijk gaat! Het kan dus erg gevaarlijk worden. De bloedvaten gaan dicht zitten, te hoog cholesterol gehalte, als zoiets verstopt is een klein bloedvat niet zo vreselijk erg. Maar als het bij het hart of in de hersenen gebeurt (en dat is niet best) krijg het paard een hart- of herseninfarct. En in de meeste gevallen moet het paard dan afgemaakt worden.
Als het weiland waar jij in traint ook zijn weiland is... dan moet je een stuk afschermen. Zet hem op dieet. Want anders zul je hem niet lang mee kunnen maken. Dik zijn kan hem fataal worden!

En dan nog ff over je zadel zeiken :
Dit zadel is ronduit slecht... slecht voor je kont.. gaat pijn doen! Zeker slecht voor je zit. Als je een slecht zadel hebt krijg je ook een slechte zit. Een goed zadel is de halve zit Ophogingen helpen geen flikker. Want het zadel is gewoon veel te groot. Jij zit op dit zadel alsof je op een stoel zit. Het heeft ook totaal geen wrongen.

Verder is het superslecht voor je paard. Hij heeft totaal geen vrijheid in zijn rug. Dan kan je ophogingen kopen, een dikker shabrak. Maar het helpt allemaal maar weinig. De ophogingen gaan inzakken, en het shabrak vangt alleen de schokken op. Je kan beter 1 keer een nieuw zadel kopen dan telkens nieuwe shabrakken en whatever.

Ik bedoel dit niet aanvallend, maar het dik zijn is meer confronterend en het zadel is alleen maar advies...

Groetjes Janine

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 09:38

Love_Sophie schreef:
Het gaat wel wat beter, ziet er minder gedwongen uit. Is veel fijner voor het paard dat de teugels aan de grootste ring zitten. Hij loopt op de meeste foto's wel veel te diep. Het schouderbuitenwaarts ziet er (sorry dat ik het zeg) niet uit.. het lijkt meer op overschenkelen (of hoe je het ook schrijft), je kan beter schouderbinnenwaarts oefenen, het paard heeft met de schouderbuitenwaarts naar mijn idee niet genoeg buiging. Met schouderbinnenwaarts moet het paard buigen om je binnenbeen.
(Als ik het fout heb, wil iemand het dan AUB verbeteren?)

En je hebt of een vreselijk kolossaal paard, die nog kolossaler lijkt omdat jij zo klein bent... Hij is in ieder geval veel en veel te dik. En ik denk dat het bij paarden en met mensen ongeveer wel gelijk gaat! Het kan dus erg gevaarlijk worden. De bloedvaten gaan dicht zitten, te hoog cholesterol gehalte, als zoiets verstopt is een klein bloedvat niet zo vreselijk erg. Maar als het bij het hart of in de hersenen gebeurt (en dat is niet best) krijg het paard een hart- of herseninfarct. En in de meeste gevallen moet het paard dan afgemaakt worden.
Als het weiland waar jij in traint ook zijn weiland is... dan moet je een stuk afschermen. Zet hem op dieet. Want anders zul je hem niet lang mee kunnen maken. Dik zijn kan hem fataal worden!

En dan nog ff over je zadel zeiken :
Dit zadel is ronduit slecht... slecht voor je kont.. gaat pijn doen! Zeker slecht voor je zit. Als je een slecht zadel hebt krijg je ook een slechte zit. Een goed zadel is de halve zit Ophogingen helpen geen flikker. Want het zadel is gewoon veel te groot. Jij zit op dit zadel alsof je op een stoel zit. Het heeft ook totaal geen wrongen.

Verder is het superslecht voor je paard. Hij heeft totaal geen vrijheid in zijn rug. Dan kan je ophogingen kopen, een dikker shabrak. Maar het helpt allemaal maar weinig. De ophogingen gaan inzakken, en het shabrak vangt alleen de schokken op. Je kan beter 1 keer een nieuw zadel kopen dan telkens nieuwe shabrakken en whatever.

Ik bedoel dit niet aanvallend, maar het dik zijn is meer confronterend en het zadel is alleen maar advies...

Groetjes Janine

het te dik zijn , daar was ik al achter. Hij is nu al een stuk afgevallen, kreeg de singel gister zo op het 5e gaatje. (normaal gesproken moet ik moeite doen om het in het eerste gaatje te doen) en hij zat ook al wat dunner. In de wei waar ik in reed staat hij maar ffetjes en dan komt hij weer op het kale stukje te staan.

Het schouderbuitenwaarts is ook pas de aller eerste keer dat ik dit met hem doe en hij begrijpt het ook niet helemaal, ik stop er nu dan ook voorlopig mee. (als je dit al slecht noemt had je de travers dan eens moeten zien hihi het was geen gezicht maarja)

zadel: uhmm ik denk niet dat hij zomaar even een nieuw zadel wilt gaan kopen omdat deze zoiezo al nieuw is. Dus ik wil gewoon eerst eens proberen met wat ophoginkjes gaat het echt niet dan nog maar eens uitleggen dat het zadel niet goed is. Ik weet het zadel is veel te groot voor mijn kont maar opzich zit het wel lekker, maar hij is idd te groot waardoor ook wel mijn houding naar de knoppe gaat om het maar even zo te zeggen

maar bedankt voor de tips

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:45

schouder buiten waarts is zeker niet zo goed je probeert het te goed te doen denk ik!
het moet veeeeeel minder, als je naar de 2de SB foto kijkt dan moet zijn rechter achterbeen tussen zijn twee voorbenen te zien zijn.
Je linkerbeen die je dus kan zien op de foto moet achter de singel.
en je lichaam moet je vanuit je heup in de rijrichting draaien in de camera kijken dus.

Probeer hem eerst eens op de binnenhoefslag alleen maar naar buiten te stellen met je buitenbeen op de singel en je binnenbeen achter de singel.

Als het lukt om daarin die buik weg te krijgen voor je buiten been (op de singel dus) stel je heel voorzictig die schouder iets naar buiten.
zolang het goed gaat en je geen buiging verliest ga je steeds een voetje verder.

Houd er wel rekening mee dat dit best een zware oefening is voor een ongetraind paard du svraag voetje voor voetje meer aan hem/haar!

leuk paard trouwens lekeer zwaar daar houd ik wel van en als je misvhien een dressuur zadel kan kopen dan lijken je benen langer ziet het er een stuk beter uit

en wat het bit betreft ik zeg altijd maar het bit is zo scherp als de handen die de teugels vasthouden!

Te diep is niet zo erg als je hem maar weer omhoog kan krijgen je kan een pard niet altijd opgeprikt rijden.

wel iets meer achterhand erbij hij drukt ietsje zijn rug weg!

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Maar goed les is natuurlijk het beste.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 09:52

cleopetra schreef:
schouder buiten waarts is zeker niet zo goed je probeert het te goed te doen denk ik!
het moet veeeeeel minder, als je naar de 2de SB foto kijkt dan moet zijn rechter achterbeen tussen zijn twee voorbenen te zien zijn.
Je linkerbeen die je dus kan zien op de foto moet achter de singel.
en je lichaam moet je vanuit je heup in de rijrichting draaien in de camera kijken dus.

Probeer hem eerst eens op de binnenhoefslag alleen maar naar buiten te stellen met je buitenbeen op de singel en je binnenbeen achter de singel.

Als het lukt om daarin die buik weg te krijgen voor je buiten been (op de singel dus) stel je heel voorzictig die schouder iets naar buiten.
zolang het goed gaat en je geen buiging verliest ga je steeds een voetje verder.

Houd er wel rekening mee dat dit best een zware oefening is voor een ongetraind paard du svraag voetje voor voetje meer aan hem/haar!

leuk paard trouwens lekeer zwaar daar houd ik wel van en als je misvhien een dressuur zadel kan kopen dan lijken je benen langer ziet het er een stuk beter uit

en wat het bit betreft ik zeg altijd maar het bit is zo scherp als de handen die de teugels vasthouden!

Te diep is niet zo erg als je hem maar weer omhoog kan krijgen je kan een pard niet altijd opgeprikt rijden.

wel iets meer achterhand erbij hij drukt ietsje zijn rug weg!

Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Maar goed les is natuurlijk het beste.

sow hier heb ik echt iets aan. bedankt voor de goede tips. Ik probeer het inderdaad, maar vaak moet ik de verkeerde hulpen geven om hem fatsoenlijk bij de hoefslag te richten. vaak wil hij helemaal de hoefslag aflopen of hij gaat steigeren om weg te komen. Maar deze tips neem ik mee voor als ik het nog eens ga proberen idd loopt hij vaker veel op de voorhand, maar daar ben ik nu ook al meer op aan het letten maar het wil niet altijd. en van dat te diep lopen, zo doet hij dat altijd wel eens. Hij loopt erg vaak te diep en probeer ik hem ietsjes omhoog te krijgen gaat ie met zijn neus ik de lucht lopen, dus vandaar dat ik hem gewoon zo laat lopen, beter te diep dan helemaal niet(vind ik)

haha een dressuurzadel sjee denk dat ik dan helemaal niet onder het zadel uitkom en uhmm ik wil gaan springen dus dat is dan ook weer niet echt iets, met een dressuurzadel springen
maar bedankt voor de fijne tips

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:56

bedenk dat een paard altijd wel voor je wilt werken want anders had je er wel naast gezeten.
steigeren is waarschijnlijk gewoon een waarschuwing dat hij het moeilijk vind.
rustig aan dus!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 09:58

ik denk het wel ja maar ik denk ook weer omdat hij kan stiegeren op commando en soms wordt hij wel eens hyper en dit was dus na het steigeren en gaat dan wel eens door zonder dat ik commando geef

858585

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 10:24

Weet je wat je anders eens moet doen als je niet de kans hebt om vaak te lessen, iemand laten filmen en dan zelf nazien wat je gedaan hebt ! Je hebt ook veelzijdigheids zadels richting dressuur, misschien is dat iets voor je !
Verder je niet teveel aantrekken van al het negatieve commentaar, niet iedereen heeft een drssuur paard onder zijn kont en sjef klangs de kant !
Vind wel dat je moet proberen om voorzichtig te beginnen, niet teveel in een keer willen doen! Als je paard in zo een houding gaat lopen, probeer dan wat te wisselen in halshouding, misschien wat meer voorwaarts en dan proberen wat lengte in zijn hals te kunnen krijgen !
Dat steigeren maar even niet meer oefenen, en probeer wat meer ontspanning in je rijden te brengen < Veel succes nog net rijden, vind het leuk dat je op veel paarden rijd, zou iedereen moeten doen ! Groetjes

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 10:30

ik vindt het gezeur over het bit.. het paard is zo hard als de hand van de ruiter.. en bij deze, ik zie haar niet sjorren of trekken..!

Leuk paardje, hij mag inderdaad wel wat kiloo'tjes afvallen..

Veel oefenen, heel veel succes samen..

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 10:32

Het ziet er al een stuk beter uit. toppie! Ik vind jou wel netjes rijden....alleen jammer dat je best wel klein bent! Inderdaad doe er in vervolg maar eeen trensje in!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 10:36

858585 schreef:
Weet je wat je anders eens moet doen als je niet de kans hebt om vaak te lessen, iemand laten filmen en dan zelf nazien wat je gedaan hebt ! Je hebt ook veelzijdigheids zadels richting dressuur, misschien is dat iets voor je !
Verder je niet teveel aantrekken van al het negatieve commentaar, niet iedereen heeft een drssuur paard onder zijn kont en sjef klangs de kant !
Vind wel dat je moet proberen om voorzichtig te beginnen, niet teveel in een keer willen doen! Als je paard in zo een houding gaat lopen, probeer dan wat te wisselen in halshouding, misschien wat meer voorwaarts en dan proberen wat lengte in zijn hals te kunnen krijgen !
Dat steigeren maar even niet meer oefenen, en probeer wat meer ontspanning in je rijden te brengen < Veel succes nog net rijden, vind het leuk dat je op veel paarden rijd, zou iedereen moeten doen ! Groetjes

bedankt, alleen het stomme is, ik heb een videaocamera maar ik krijg de filmpjes niet op de computer afgespeeld of ergens opgezet wel is het voordeel dat ik dus kei veel foto's kan maken. Hmmm ik weet niet ik zit niet zo geweldig op een dressuurzadel of dergelijke. Ik ben of wel een veelzeidigheidszadel gewend of wel een springzadel. idd mag ik wat minder van hem vrage en afwisselingen doen.

@Yvonniej: bedankt nee ik trek idd niet nee, of in ieder geval niet als het niet nodig is, natuurlijk geef ik wel een kort rukje ofzo als hij me ertussenuit nijpt maar dat zou iedereen wel doen. idd wat afvallen ja, achja mijn lief dikkerdje

@noekiejj: bedankt ja ben idd best wel klein (1.50) maar op die haf lijk ik nog ff wat kleiner maar hij is wel ontzettend dik. ja trensje als het goed gaat schaf ik me direkt weer een trensje aan. en dan is het doei doei pessoabit

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:04

Hoi,,

Eerst wil ik zeggen dat je een mooi Haf hebt! Wat een mooi koppie heeft ie zeg! En die manen
Maar nu komt de maar: Ik vind dat je niet mooi op je zadel past. Eerlijk gezegd is het geen gezicht. Ik zou geen zadel kopen die naar het springzadel toe neigt. Deze heeft namelijk een echt vooruitstekend zweetblad, hierdoor passen je knieen niet mooi tegen het zadel aan doordat je (sorry) kleine benen hebt. Daarom zou ik een dressuurzadel kopen of veelzijdigheidszadel met dikke kniewrongen met de punt op dressuur. Want als je knieen niet mooi tegen het zadel aanligt kan je geen rustige beenligging hebben, en zal je pony er hinder van hebben.

Het pessoabit werkt als hefboom, als je de teugels aan een van de ringen bevestigd en neemt de teugels aan, wordt er druk achter de oren gegeven doordat de bovenste ring naar voren kantelt en het bakstuk meeneemt. Dit bit wordt vaak bij springen en buitenritten gebruikt. Maar bij dressuur zal je er nooit goed mee kunnen rijden. Bij dressuur moet je contact houden met de mond en met pessoa zou je paard dus de hele tijd druk achter zn oren houden. Ik ken je paard niet, en weet niet hoe sterk hij is, dus ik laat jou beslissen of je een pessoabit in houdt of een bustrens in doet. Ik kan je wel adviseren met een normaal bit te rijden, maar heb nooit jouw pony in real life meegemaakt.

Het schouderbuitenwaarts is al uitgelegd Ik vind de film tip een heel goed idee! Ik laat dat ook elke maand doen, en zo heb je gelijk een leuk filmpje voor later van jou en je pony!

Veel succes met oefenen!
En dan nog iets, ik vind het heel leuk om te lezen hoe goed je alle tips ontvangt en dat je echt wat aan jou en je pony wil gaan doen om verder te oefenen. Daarom wens ik je heel veel succes!

Doeii,,

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 11:43

Nikkii_Lisa schreef:
Hoi,,

Eerst wil ik zeggen dat je een mooi Haf hebt! Wat een mooi koppie heeft ie zeg! En die manen
Maar nu komt de maar: Ik vind dat je niet mooi op je zadel past. Eerlijk gezegd is het geen gezicht. Ik zou geen zadel kopen die naar het springzadel toe neigt. Deze heeft namelijk een echt vooruitstekend zweetblad, hierdoor passen je knieen niet mooi tegen het zadel aan doordat je (sorry) kleine benen hebt. Daarom zou ik een dressuurzadel kopen of veelzijdigheidszadel met dikke kniewrongen met de punt op dressuur. Want als je knieen niet mooi tegen het zadel aanligt kan je geen rustige beenligging hebben, en zal je pony er hinder van hebben.

Het pessoabit werkt als hefboom, als je de teugels aan een van de ringen bevestigd en neemt de teugels aan, wordt er druk achter de oren gegeven doordat de bovenste ring naar voren kantelt en het bakstuk meeneemt. Dit bit wordt vaak bij springen en buitenritten gebruikt. Maar bij dressuur zal je er nooit goed mee kunnen rijden. Bij dressuur moet je contact houden met de mond en met pessoa zou je paard dus de hele tijd druk achter zn oren houden. Ik ken je paard niet, en weet niet hoe sterk hij is, dus ik laat jou beslissen of je een pessoabit in houdt of een bustrens in doet. Ik kan je wel adviseren met een normaal bit te rijden, maar heb nooit jouw pony in real life meegemaakt.

Het schouderbuitenwaarts is al uitgelegd Ik vind de film tip een heel goed idee! Ik laat dat ook elke maand doen, en zo heb je gelijk een leuk filmpje voor later van jou en je pony!

Veel succes met oefenen!
En dan nog iets, ik vind het heel leuk om te lezen hoe goed je alle tips ontvangt en dat je echt wat aan jou en je pony wil gaan doen om verder te oefenen. Daarom wens ik je heel veel succes!

Doeii,,

haha en hier ook weer bedankt, maakt niet uit hoor, ik ben gewoon klein, maar het zadel kantelt hier naar achteren en daarom kan ik niet met mijn knieen bij het zadel, als het zadel nou eens goed lag dan zou ik er een stuk makkelijker aankomen. En uhmm ik koop de zadels niet haha maar een nieuw zadel zal er(denk ik)toch niet van komen dus nu wil ik het in ieder geval proberen op te hogen en heel misschien als ik de eigenaar eens heel lief aankijk ........

ik weet hoe een pessoabit werkt maar bedankt voor de uitleg. Ehmm ik ga in ieder geval PROBEREN met een bustrensje. Gaat het goed, houdt ik het op een bustrens, is het knaplastig probeer ik het nog een keer, heb ik weer hetzelfde resultaat dan doe ik het toch nog even met een pessoabit maar gaat het redelijk of goed dan neem ik gewoon een trensje

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:13

ja kijk beter!!

Nou nog een goed passend zadel en een trensje en het plaatje is compleet.. (hem laten afvallen en jij groeien )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:18

Hehehe... ik denk niet dat ze nog groeit. Maar das is toch niet zo'n probleem. Jeanette Haazen is ook ienimienie.. maar dat weerhoudt haar er niet van om op reuzen van paarden te gaan rijden

Je zegt dat de eigenaar waarschijnlijk geen nieuw zadel willen kopen. Maar je kan best een keer er mee gaan praten en dan zeggen: Het zadel is niet zo fijn eigenlijk, het een en ander uitleggen. Over jou zit en dat het de rug van het paard zal beschadigen. Als ze erover gaan denken, bied dan aan dat jij ook een deel mee wilt betalen of zoiets. Laat merken dat je er echt wat voor wilt doen. Misschien krijg je er wel heel veel voor terug!

Groetjes Janine

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 12:24

amie_x_mij: haha ja, eerst het trensje en dan misschien het zadel

Love_Sophie: jawel ik groei nog ong. 10 cm ik zou eerst rond de 1.70 ong. moeten uitkomen maar denk dat ik dat niet meer haal, maar denk wel dat ik nog ong. 1.60 wordt. Maarja denk ook dat het er beter uitziet als Marcus een paar kilotjes kwijt is En over het zadel: ik zal mijn best doen maar ik beloof niks.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:35

tja een zadel is nou eenmaal een duur stuk tuig..
Dat weet ik

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 12:40

ja dat klopt

SjAnnepAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:25

zoo dit ziet er zeker stukken beter uit dan die L1 wedstrijd met mariskaa? trensje en goed zadel en dan kun je verder!!

Ik ben eigenlijk heel nieuwschieriggg * * maar ik zat beetje oude topics te lezen en toen zag ik die van jou en die hengst inrijden .. dat beetje problemen gaf bij iedereen enz ..

nu ben ik benieuwd of je dat nou eigenlijk gedaan hebt of niet ?
voor de duidelijkheid » wil niet de discussie weer omhoog halen, maar ben gewoon benieuwd

nieuwschierige mensen moeten er ook zijn he

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 17:30

leuk beesie hoor hij is lekker rond ...maar alleen de bak waarin je rijd lijkt me niet echt confortabel...en ze bit tjah ik zeg daar maar niks over je moet t zelf wete waar je mee rijd...