Het gaat wel wat beter, ziet er minder gedwongen uit. Is veel fijner voor het paard dat de teugels aan de grootste ring zitten. Hij loopt op de meeste foto's wel veel te diep. Het schouderbuitenwaarts ziet er (sorry dat ik het zeg) niet uit.. het lijkt meer op overschenkelen (of hoe je het ook schrijft), je kan beter schouderbinnenwaarts oefenen, het paard heeft met de schouderbuitenwaarts naar mijn idee niet genoeg buiging. Met schouderbinnenwaarts moet het paard buigen om je binnenbeen.
(Als ik het fout heb, wil iemand het dan AUB verbeteren?)
En je hebt of een vreselijk kolossaal paard, die nog kolossaler lijkt omdat jij zo klein bent... Hij is in ieder geval veel en veel te dik. En ik denk dat het bij paarden en met mensen ongeveer wel gelijk gaat! Het kan dus erg gevaarlijk worden. De bloedvaten gaan dicht zitten, te hoog cholesterol gehalte, als zoiets verstopt is een klein bloedvat niet zo vreselijk erg. Maar als het bij het hart of in de hersenen gebeurt (en dat is niet best) krijg het paard een hart- of herseninfarct. En in de meeste gevallen moet het paard dan afgemaakt worden.
Als het weiland waar jij in traint ook zijn weiland is... dan moet je een stuk afschermen. Zet hem op dieet. Want anders zul je hem niet lang mee kunnen maken. Dik zijn kan hem fataal worden!
En dan nog ff over je zadel zeiken

:
Dit zadel is ronduit slecht... slecht voor je kont.. gaat pijn doen! Zeker slecht voor je zit. Als je een slecht zadel hebt krijg je ook een slechte zit. Een goed zadel is de halve zit

Ophogingen helpen geen flikker. Want het zadel is gewoon veel te groot. Jij zit op dit zadel alsof je op een stoel zit. Het heeft ook totaal geen wrongen.
Verder is het superslecht voor je paard. Hij heeft totaal geen vrijheid in zijn rug. Dan kan je ophogingen kopen, een dikker shabrak. Maar het helpt allemaal maar weinig. De ophogingen gaan inzakken, en het shabrak vangt alleen de schokken op. Je kan beter 1 keer een nieuw zadel kopen dan telkens nieuwe shabrakken en whatever.
Ik bedoel dit niet aanvallend, maar het dik zijn is meer confronterend en het zadel is alleen maar advies...
Groetjes Janine