Utah @ vrijspringen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Utah @ vrijspringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 20:56

Zaterdag had ik geen tijd om te rijden, en aangezien Utah helemaal springfan is had ik besloten dat ik dat maar eens ging doen. Ik spring gemiddeld eens in de maand met haar vrij. Ze is nogal onstuimig en racet nogal op de hindernissen af. Met in uit jes laat ik haar steeds rustiger springen en het lijkt steeds beter te gaan. ALs ik dalijk een geschikter zadel vind ga ik het onder het zadel ook weer eens proberen.

Dus zaterdag ff vrijgespronge, ze deed het heel goed. Na rustig opbouwen met 2 schuine in uitjes ben ik naar een steil sprong gegaan. Ik heb de omheinig gebruikt om de balken op te leggen. Ze lagen wel op het randje dat ze er zeker af zouden vallen .. Dacht ik

Afbeelding

1e van het in uitje..

Afbeelding

foto op dezelfde sprong, alleen nu iets beroerder getimed van mij...

Afbeelding

Het steiltje van ong 80 centimeter van de andere kant

Afbeelding

zelfde steiltje, vind het een beetje een rare foto

Afbeelding

steiltje nu de staander iets hoger op ong 1.20 geloof ik.

Afbeelding

stappen tussendoor. ze liep hier dus zelf onder de sproeier door die het pad en 1e stuk van de bak aan het sproeien was.

Afbeelding

ff slijmen voor een brokje.. was ik vergete.. stoute ikke...

Afbeelding

Mooiste foto vind ik zelf.. Zeer artestiek.. zit erover te denken om hem uit te vergroten..

Afbeelding

ik vind het altijd irritant als andere mensen het zeggen, maar nu riepen ik en mijn instructrice tegelijk: DAT ACHTERBEENTJE!!!! Totaal haar verdienste!!!

Afbeelding

Het aangaloperen voor de 1.50 -1. 20 (schuine balk, op de bovenste van de omheining en op de staander van 1.20) Helaas stootte ze m de 2e keer eraf en heeft ze dr knie geblesseerd..

ik heb m filmpje van de 1e keer dat ze deze hindernis sprong, toen haalde ze m met gemak, de 2e keer lette ze net niet goed genoeg op en tikte m aan met dr linkerknie, die was nu iets dikker en beetje gevoelig.. Dus een blauw plekje.. NA een dag of 2 afspuiten was ze geluikkig al weer een stuk beter en dus ben ga ik morgen weer rustig beginnen met longeren (zonder bijzet ofzo)..

(hoe plaats ik het filmpje?)

BlekkiieGirl

Re: Utah @ vrijspringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:18

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:19

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:29

jammer dat ze geblesseerd is geraakt.. maar daar moet je ook erg mee opassen! Een paard word snel moe en gaat foutjes maken bij zulke hogen sprongen..
Laat je paard elke hoogte hoger dan 80 cm 1 of 2 keer springen..
Anders word het echt teveel voor zijn voorbenen

Maar een berekeningsfoutje van het paard kan ook altijd gebeuren hoor!

Wel leuk paard

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:37

leuk paard!! ze springt heel mooi!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:05

leuk paard..

** eng die touwtjes.. niet liever een schuin balkje ernaast? Ik doe trouwens altijd zonder mijn paarden zijn dol op vrijspringen..**

Vlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:09

Heel mooi!
Ik blijf me altijd verbazen over die springtalenten hier

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:15

Mooi beestje, springt ook goed!
Sterkte met haar beentje

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:30

Ziet er leuk uit jmmer dat ze geblesseerd is

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:05

ah wat zonde dat ze haar knie blesseerde!
kan de beste overkomen, maar blijft rot
beterschap voor haar

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 21:22

ja dat van die touwtjes was misschien niet zo ideaal, maar ze heeft gelukkig vrij veel ontzag. Ik werk ook liever met balken, maar aangezien we er mar 2 hebben wordt dat lastig .

Tja van die knie, ik denk ook had ik het misschien maar niet gedaan, maar ze heeft al vaker deze hoogte (1.30) in een steiltje gesprongen, dus et zou moeten kunnen. Ik denk dat het gewoon combinatie van niet helemaal lekker uitkomen was, het zou ook in de landing gezeten kunnen hebben.. maar goed. Ongeluk zit in een klein hoekje, ze was vandaag nog behoorlijk kreupel, maar haar pezen zijn nog heel en niet dik. dat vind ik al heel belangrijk. Ik ga uit van een kneuzing f een spierverrekking etc. Dus lekker een week rust met afspuiten en massage...

Bendakt voor jullie leuke reacties Misschien tot volgend jaar in eht springparcous of de cross

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:56

Yvonniej schreef:
leuk paard..

** eng die touwtjes.. niet liever een schuin balkje ernaast? Ik doe trouwens altijd zonder mijn paarden zijn dol op vrijspringen..**

hebben jullie wel eens op een keuring gekeken daar word het ook binnen afzet met lint en een balk en daar zullen ze het wel weten hoe het moet
is dat dan ook gevaarlijk dan kan je paard zich bezeren aan twee dingen kan hij ook een bakt tussen de benen krijgen en dan kan die ook nog door het lint heen schieten maar ieder heen een eigen mening en doet zijn eigen ding met afzetten en dergelijke
vind ik dat is mijn mening tenminste ieder doet en zet het neer zo als hij /zij het wil

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 07:09

EngelAngela schreef:

Bendakt voor jullie leuke reacties Misschien tot volgend jaar in eht springparcous of de cross

Hey kun je mooi met ruud gaan oefenen voor de cross
Wel leuke foto's hoor.
Leuk paardje ook.
Al veel verhalen over gehoord, maar nu kan ik hem ook is bewonderen