Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) was ook zeer interresant.
Loiw Hoofdstel, egt vet coewl dat witte
Commentaar over je houding heb je zelf al gegeven
Zometeen lekker samen op les! daar leren jullie beide van
Succes ermee!!
!! ditchie schreef:Ziet er al goed uit zeg voor de 3e keer! Alleen hij is liever lui dan moe heCommentaar over je houding heb je zelf al gegeven
Zometeen lekker samen op les! daar leren jullie beide van
Succes ermee!!
. Vindt het ook een super leuk paardje, kruising Connemara was het toch? Ze lijkt me ook wel heel comfortabel zitten. Kan me wel voorstellen dat je trots op haar bent, ze pikt het goed op! En ook nog met een ander paard erbij in de bak. Op sommige filmpjes lijkt het wel alsof je de hele tijd aan het drijven bent, het zou jammer zijn als ze nu al afstompt. Zelf zou ik dan liever even een tikje geven met de zweep als ze niet snel genoeg reageert. Maar verder ziet het er super uit, heel ontspannen
Dascha schreef:Ziet er heel leuk uit, echt relaxt. Vindt het ook een super leuk paardje, kruising Connemara was het toch? Ze lijkt me ook wel heel comfortabel zitten. Kan me wel voorstellen dat je trots op haar bent, ze pikt het goed op! En ook nog met een ander paard erbij in de bak. Op sommige filmpjes lijkt het wel alsof je de hele tijd aan het drijven bent, het zou jammer zijn als ze nu al afstompt. Zelf zou ik dan liever even een tikje geven met de zweep als ze niet snel genoeg reageert. Maar verder ziet het er super uit, heel ontspannen
ingrid_ schreef:Jeuj nu kan ik ze ook zien! Leuk hoor, dat ze er zo relaxed onder is. Dat galopfilmpje valt me eerlijk gezegd nogal mee, na die aankondiging in je eerste bericht had ik het veel erger verwacht. Beetje jammer dat je zoveel moet aansporen, maar dat wordt vanzelf beter, evenals je houding toch. En dat commentaar op de achtergrond
:D
Toydoll schreef:Is best raar, maar bij haar, als je teveel naar voren zit (wat ik dus doe) gaat ze juist inouden, en als je te ver naar achter leunt gaat ze harder lopen...
Bij de meeste paarden is dat toch andersom?
ingrid_ schreef:Toydoll schreef:Is best raar, maar bij haar, als je teveel naar voren zit (wat ik dus doe) gaat ze juist inouden, en als je te ver naar achter leunt gaat ze harder lopen...
Bij de meeste paarden is dat toch andersom?
Zo raar is dat volgens mij niet. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij gebruiken Hempfling e.d. de gewichtshulpen ook in z'n andersom. Dus gewicht naar achter = vooruit, gewicht naar voor is langzamer en zelfs achteruit als ik mij niet vergis. Als je je gewicht naar achter verplaatst "duw" je je paard als het ware vooruit. Het is allemaal al weer een paar jaar geleden dat ik dat gelezen heb en het fijne weet ik er niet meer van maar ik weet 't nog omdat ik het toen ook zo verwarrend vond, ik heb het ook andersom geleerd.
ingrid_ schreef:Zo bedoelde ik het niet hoor,
tuurlijk snapt ze nog niet precies wat jij bedoelt, daarvoor is ze ook nog jong.
Wat ik maar wou zeggen is dat het misschien niet zo heel onlogisch is hoe ze reageert. (er vanuitgaande dat NH rijstijlen zijn gebaseerd van de natuurlijke reactie van het paard)

mariz schreef:wat een leukerd
daar ga nog veel plezier aan beleven

leuke filmpjes en leuk paard ik+pambri schreef:Leuke filmpjes... Valt me trouwens op dat in het commentaar langs de zijlijn ze het behoorlijk fout hebben... Eerst zat je op het goede been.. maar omdat je van hun van been moest wisselen zat je later verkeerd.