Flower at work op film!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Flower at work op film!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 19:46

Jaa een filmpje!!

Flower is 3,5 en dit is dan de 3de keer ofzo echt rijden, en de tweede keer dat we los gingen.
Vorige keer schrok ze van een zeiltje en vloog ze er even vandoor, dit keer was ze super lief!

Op mijn houding mag je best commentaar geven, maar ik weet mijn punten wel. Ik ga zeker wel les nemen, maar moest eerst in alle gangen de bak door kunnen.
Dat kunnen we nu bijna, dus ik ga me ook vast inschrijven voor lessen.
mijn punten:
hakken soms opgetrokken, onderbenen te ver naar voren, zit niet recht op (scoliose), duik soms ook naar voren, moet voor me uit kijken, heb kapstokken en last but not least, ik speel piano. :p Normaliter zit ik wel iets beter hoor, maar door de spanning kruip ik wat inelkaar, wat dus de meeste van die dingen veroorzaakt.
het is tevens de eerste keer dat ze met een ander paard in de bak rijdt, maar het ging super!

Filmpjes zijn wel een beetje uitgerekt enzo, komt door t uploaden
Nouja filmpje een :
even instappen aan de longe, ze waren aan het rooien, dus er reden constant trekkers langs en rond. Wist niet wat ze deed dus eerst maar even aan de longe. De herrie die je hoort is dus ook een trekker:
http://www.zippyvideos.com/53123119651185.html
Dan ook even indraven:
http://www.zippyvideos.com/178726001651265.html

En dan los:
ff stappen en vertellen hoe lief ze wel niet is, hier is ook het andere paard erbij. Ze wou wel heel graag naar het andere paard toe elke keer, maar het is een goede oefening!
http://www.zippyvideos.com/81718766651295.html

en draf een heel rondje zowaar! ze vindt de hoeken nog wat eng enzo, dat zie je ook wel omdat ze inhoudt en de toeschouwers zaten te praten over 'op het goede been lichrijden' dus ik was slachtoffer haha.
http://www.zippyvideos.com/123832938651345.html

En toen aan het eind wou ik ook wel kijken of ik haar in galop kreeg.
De andere kant op heb ik daarna gedaan en ging 100x beter, maaarja, dat is natuurlijk niet gefilmd! Ik zit echt bagger de bagger hier, en ik was ontzettend gespannen omdat ik helemaal niet wist hoe ze zou reageren, in het kort, het is verschrikkelijk. Maar om toch te bewijzen dat ik wel een paar passen galop heb gedaan hier t filmpje.. (die keer daarna ging echt veel beter, toen ging ik niet zo raar zitten en hield ik haar dus ook veel makkelijker in galop, toen hebben we ook gewoon een heel rondje gedaan..)
http://www.zippyvideos.com/123286047651355.html

Nou fire the commentaar zou ik zeggen haha. Ik hoop dat jullie het een beetje interessant vinden om die saaie filmpjes te kijken haha
Ik ben heel trots op mijn meisje, ze doet het echt goed. ondertussen heb ik er nou wel een stuk of 7 keer opgezeten, waarvan de eerste 3 keer alleen aan de hand stappen, en die 2 keer daarna gelongeerd met mij erop en los uitgestapt, en dit is dus de 2de keer dat ik los rij.

Eilatan

Re: Flower at work op film!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 07:06

hmm 47 views maar geen reactie, doen de filmpjes het niet?
je moet wel windows media player hebben om de filmpjes te kunnen bekijken..

ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:39

Filmpjes doen het bij mij niet.
Jammer, want ik vind dat paardje van jou altijd zo leuk om te zien.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:50

't zijn loiwke filmpjes hoor, dat 'commentaar' ( zeg ik maar ff ) was ook zeer interresant. Loiw Hoofdstel, egt vet coewl dat witte

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 08:56

haha, thanx! Ja ze waren vanalles aan t zeggen, maar ik wist dus niet waar ze het over hadden! Dat zie ik nu pas hahaha!
Ik zal even kijken of ik de filmpjes in een ander formaat kan krijgen, dan kan de rest ze ook zien

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:57

Ziet er al goed uit zeg voor de 3e keer! Alleen hij is liever lui dan moe he Commentaar over je houding heb je zelf al gegeven Zometeen lekker samen op les! daar leren jullie beide van Succes ermee!!

Littll_Miie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:58

N0uuu ik kan de filmpjes niet zien !!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 09:17

ditchie schreef:
Ziet er al goed uit zeg voor de 3e keer! Alleen hij is liever lui dan moe he Commentaar over je houding heb je zelf al gegeven Zometeen lekker samen op les! daar leren jullie beide van Succes ermee!!

Haha, ja ze is ontzettend lui! Maar dat is ook nog wel omdat ze geen conditie heeft denk ik, want de eerste drafjes waren wel goed voorwaarts...
En mijn houding ga ik wat aan doen hoor, ik vindt het nou niet echt meer eng op haar rug, ze is erg lief dus dat durf ik wel wat meer te ontspannen en dan wordt mijn houding ook iets beter, ik duik nu heeeel erg in elkaar van spanning.

Ik ben ff aan het vogelen om hem in een ander formaat voor jullie te krijgen!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 09:44

Nou voor de mensen die deze niet kunnen zien heb ik ze ook in MPG, maar deze zijn groter en kunnen dus niet op de zippy videos, dus heb ze op mijn eigen server gezet maar je moet ze dan downloaden.
Gewoon op de link klikken en dan openen in winamp o.i.d.
stap aan de longe:
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/Flowerstaplonge.mpg

draf aan de longe:
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/Flowerdraflonge.mpg

stap los
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/Flowerstap.mpg

draf los
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/Flowerdraf.mpg

en hop hop hop paardje in galop :p
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/Flowergalop.mpg

Dascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:55

Ziet er heel leuk uit, echt relaxt . Vindt het ook een super leuk paardje, kruising Connemara was het toch? Ze lijkt me ook wel heel comfortabel zitten. Kan me wel voorstellen dat je trots op haar bent, ze pikt het goed op! En ook nog met een ander paard erbij in de bak. Op sommige filmpjes lijkt het wel alsof je de hele tijd aan het drijven bent, het zou jammer zijn als ze nu al afstompt. Zelf zou ik dan liever even een tikje geven met de zweep als ze niet snel genoeg reageert. Maar verder ziet het er super uit, heel ontspannen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 10:05

Dascha schreef:
Ziet er heel leuk uit, echt relaxt . Vindt het ook een super leuk paardje, kruising Connemara was het toch? Ze lijkt me ook wel heel comfortabel zitten. Kan me wel voorstellen dat je trots op haar bent, ze pikt het goed op! En ook nog met een ander paard erbij in de bak. Op sommige filmpjes lijkt het wel alsof je de hele tijd aan het drijven bent, het zou jammer zijn als ze nu al afstompt. Zelf zou ik dan liever even een tikje geven met de zweep als ze niet snel genoeg reageert. Maar verder ziet het er super uit, heel ontspannen

Ja met dat drijven moet ik inderdaad wel wat aan doen, ik zie het ook vooral in de hoeken. In de hoeken wil ze eigenlijk stoppen en naar het weiland (naar de vriendjes) kijken, de volgende keer ga ik daar wat meer op trainen.. Ze is niet echt heel erg voorwaarts en reageert ook niet zo super op been hulpen nog (A).
Maar het is ook wel zo dat mijn benen niet stil liggen, dus dan lijkt het misschein dat ik de hele tijd drijf.
En ze zit inderdaad heeeel lekker, echt als een stoel

ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:33

Jeuj nu kan ik ze ook zien! Leuk hoor, dat ze er zo relaxed onder is. Dat galopfilmpje valt me eerlijk gezegd nogal mee, na die aankondiging in je eerste bericht had ik het veel erger verwacht. Beetje jammer dat je zoveel moet aansporen, maar dat wordt vanzelf beter, evenals je houding toch. En dat commentaar op de achtergrond

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 11:53

ingrid_ schreef:
Jeuj nu kan ik ze ook zien! Leuk hoor, dat ze er zo relaxed onder is. Dat galopfilmpje valt me eerlijk gezegd nogal mee, na die aankondiging in je eerste bericht had ik het veel erger verwacht. Beetje jammer dat je zoveel moet aansporen, maar dat wordt vanzelf beter, evenals je houding toch. En dat commentaar op de achtergrond

haha ja, dat is mijn zusje, die filmt haha.
Ze heeft ook paard gereden maar is er al een tijdje mee gestopt.

Ja opzich valt het filmpje mee, maar de tweede keer bleef ik rechtopzitten en daardoor bleef ze galoperen, terwijl ze hier bij elke pas terug in draf wou vallen...
Is best raar, maar bij haar, als je teveel naar voren zit (wat ik dus doe) gaat ze juist inouden, en als je te ver naar achter leunt gaat ze harder lopen...
Bij de meeste paarden is dat toch andersom?
Maaargoed, heb nu al zin in de volgende keer rijden :D
Maar ik doe nog rustig aan hoor, rij maar 2 x per week, wil haar rug niet nu al verpesten

thanx trouwens iedereen hoor

ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:14

Toydoll schreef:
Is best raar, maar bij haar, als je teveel naar voren zit (wat ik dus doe) gaat ze juist inouden, en als je te ver naar achter leunt gaat ze harder lopen...

Zo raar is dat volgens mij niet. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij gebruiken Hempfling e.d. de gewichtshulpen ook in z'n andersom. Dus gewicht naar achter = vooruit, gewicht naar voor is langzamer en zelfs achteruit als ik mij niet vergis. Als je je gewicht naar achter verplaatst "duw" je je paard als het ware vooruit. Het is allemaal al weer een paar jaar geleden dat ik dat gelezen heb en het fijne weet ik er niet meer van maar ik weet 't nog omdat ik het toen ook zo verwarrend vond, ik heb het ook andersom geleerd.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 13:29

ingrid_ schreef:
Toydoll schreef:

Zo raar is dat volgens mij niet. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij gebruiken Hempfling e.d. de gewichtshulpen ook in z'n andersom. Dus gewicht naar achter = vooruit, gewicht naar voor is langzamer en zelfs achteruit als ik mij niet vergis. Als je je gewicht naar achter verplaatst "duw" je je paard als het ware vooruit. Het is allemaal al weer een paar jaar geleden dat ik dat gelezen heb en het fijne weet ik er niet meer van maar ik weet 't nog omdat ik het toen ook zo verwarrend vond, ik heb het ook andersom geleerd.

hmm ... nou in dat geval loopt ze super op gewichts hulpen.. dan moet ik het maar meer gaan gebruiken. Ik dacht dat ze datdeed omdat ze het niet snapte ofzo...
Nou ik heb een hoop te oenfen volgende keer

ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:09

Zo bedoelde ik het niet hoor,
tuurlijk snapt ze nog niet precies wat jij bedoelt, daarvoor is ze ook nog jong.
Wat ik maar wou zeggen is dat het misschien niet zo heel onlogisch is hoe ze reageert. (er vanuitgaande dat NH rijstijlen zijn gebaseerd van de natuurlijke reactie van het paard)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 18:30

ingrid_ schreef:
Zo bedoelde ik het niet hoor,
tuurlijk snapt ze nog niet precies wat jij bedoelt, daarvoor is ze ook nog jong.
Wat ik maar wou zeggen is dat het misschien niet zo heel onlogisch is hoe ze reageert. (er vanuitgaande dat NH rijstijlen zijn gebaseerd van de natuurlijke reactie van het paard)

Wat ik juist gelezen had in hempflings boek is dat als je naar voren leunt, gaat je paard juist naar voren omdat je zn evenwicht in de war gooid, hij zal een stap naar voren moeten doen om nog in evenwicht te blijven...
Net als dat jij iemand op je schouders draagt, als die naar voren leunt moet je wel een stap doen anders lig je op je neus...
Maar ik vindt het wel goed als ik haar kan rijden op gewichtshulpen, dan moet ik ook wel meteen beter gaan zitten enzo... Tis geen sportpony, ze is alleen maar voor de recreatie

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:55

wat een leukerd
daar ga nog veel plezier aan beleven

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 13:45

mariz schreef:
wat een leukerd
daar ga nog veel plezier aan beleven

Thanx

En plezier heb ik nu ook al hooor! :p

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:46

Leuke filmpjes... Valt me trouwens op dat in het commentaar langs de zijlijn ze het behoorlijk fout hebben... Eerst zat je op het goede been.. maar omdat je van hun van been moest wisselen zat je later verkeerd.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:26

ziet er goed uit leuke filmpjes en leuk paard

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 18:36

ik+pambri schreef:
Leuke filmpjes... Valt me trouwens op dat in het commentaar langs de zijlijn ze het behoorlijk fout hebben... Eerst zat je op het goede been.. maar omdat je van hun van been moest wisselen zat je later verkeerd.

Thanx, maar ze hebben het wel goed hoor!
Kijk maar goed.
In het aller begin zit ik verkeerd, dan in de eerste hoek verwissel ik van been, dan het hele rondje zit ik goed, en dan als ik afwend moet ik van hun van been verwisselen, en zit ik dus een volte verkeerd.....

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:10

Dat witte hoofdstel staat d'r super!
De filmpjes doen het bij mij wel