Spingwedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L0veR0sanna

Spingwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 12:07

Nou zaterdagavond had ik dus voor het eerst weer na een lange tijd een springwedstrijd. Ik was dus best zenuwachtig, vooral omdat het paard bij het inspringen wild was . Maar ja toen ging ik dus het parcour in en toen die alles even goed gezien had was die superbraaf en was ik foutloos Ik mocht dus barage rijden . Dat deed ik dus , Maar toen hij 1 keer galoppeerde ging die steeds harder ( wat natuurlijk ook de bedoeling is bij een barage ) maar op een gegeven moment ging die zo snel dat ik dus geen controle meer had en hij de verkeerde kant op ging ( ik kreeg dus strafpunten) Heel jammer natuurlijk , Maar nou is mijn vraag, Hebben jullie dit ook wel eens? en hoe kan ik dit voorkomen? Hij is nogal sterk en groot.
Uiteindelijk ben ik toch nog 2e geworden

Afbeelding

L0veR0sanna

Re: Spingwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 12:42

hmm, Heeft niemand een tip voor me?

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:36

Hmm ik heb nog nooi t een srping wedstrijd gereden Omdat mijn paardje daar ZO slecht in is

Waar was die springwedstrijd eigelijk?

L0veR0sanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 13:37

Haha Misschien leert je paardje het nog wel , springwedstrijd was in stadskanaal

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:46

Owh ken ik niej

Nu nog niet in ieder geval hijs een beetje lomp
1 keer gedaan vergeet die zijn achterbenen op te tillen
Op een super laag sprongetje..Deed au maar hij vond het wel leuk
Balkjes laag vind die ook geweldig dus ik denk als die later minder lomp is dat het wel beter gaat hijs ook pas 5 he!
NJu houd ik het maar ff op Dressuren

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:57

VvdD -> RT

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:06

Hoi! Heb dit ook wel eens hoor! Ik spring zelf geen wedstrijden maar zit wel in de springles. Toen ik 3 jaar met hem begon met springen wou hij nergens over heen en nou hij meer zelfvertrouwen heeft gekregen, wordt hij steeds heter naarmate we meer hindernissen nemen. en dan gaat hij na een paar rondjes zo hard! }> Het wordt wel steeds beter doordat ik in de dressuur ook steeds hoger met hem kom en daardoor meer controle over hem krijg. dus veel dressuuroefeningen rijden met overgangen. Rij tijdens de training eens een keer een extra volte als hij weer op de hindernis afstormt en neem de hindernis pas als hij weer gekalmeerd is. Veel succes! Groetjes Brennie

L0veR0sanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 15:48

Ja nou ja het vreemde is dat ze met spring les wel gewoon heel braaf is omdat er dan andere paarden bij haar in de bak zijn, en de 1e mange is ze ook super. maar als ze voor de 2e x (met de barage dus) de bak in komt word ze helemaal wild