Veyton en Pascal @ duogrondwerk haha

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

casjuh

Veyton en Pascal @ duogrondwerk haha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 22:33

ja weet ook niet hoe ik dit eigenlijk moet noemen hoor... Kreeg het in m'n bol om een soort van join-up te gaan doen te paard Ik wil Veyton namelijk verkeersmak gaan maken en aangezien Pascal (m'n nieuwe aanwinst die ik nu zo'n 1,5 maand heb) een erg rustig paard is, leek het me leuk om te paard (op Pascal) Veyton mee te nemen het verkeer in.
Voordat we het echte verkeer in gaan gaan we natuurlijk oefenen in een bak. Eerst ging ik Veyton maar weer eens loswerken. Was ook alweer een tijd geleden.

Afbeelding

Afbeelding

"handen naar je navel brengen, uitademen, druk van hem afhalen (iets naar beneden kijken) en je ogen naar z'n achterbenen bewegen."
Et voilá, meneer gaat terug in stap
Afbeelding

en komt naar me toe
Afbeelding

toen gingen we weer de andere kant op en ik denk dat hij gestoken werd door een horzel want hij maakte een sprongetje en vloog in de galop
Afbeelding

Stil staan op de hoefslag, naar hem toe lopen en overal afstrijken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen kwam Pascal to the rescue! hahahahaha
Afbeelding
Afbeelding

Ik reed eerst achter veyton aan en wou stil staan op de hoop dat hij zich omdraaide en naar me toe wou komen en me wou volgen, dat terwijl ik op Pascal zit.
Afbeelding

Hij snapte er geen hol van! hahahaha, dus toen maar even met een lijntje meegenomen (voor de paniekzaaiers: het lijntje zat door het ringetje van z'n halster)
Afbeelding

"ho pascal, veyton schiet op!"
"ik wil niehieeet"
Afbeelding

zow istie braaaaf
Afbeelding
Afbeelding

Veyton vond het doodeng om zo dicht bij pascal te moeten lopen. Waarschijnlijk heeft pascal hem een keer getrapt en de afstand bepaalt die veyton niet mocht overschrijden... Ondanks dat veyton dus erg dichtbij kwam bleef pascal super braaf.
ook nog even de andere kant op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hooooo veyton, niet er voorbij!
Afbeelding

toen nog even los...
Afbeelding
Afbeelding

maar zodra Frits de bak in ging was ik em kwijt haha. Zo raar... hij volgt liever een mens op de grond dan een mens op het paard... maar ja dat moet hij ook nog allemaal leren.
Ik vond het erg leuk om een keertje zo te werken haha volgens mij hadden de paarden ook wel plezier erin...
Hierna zijn we dus wel even de straat op gegaan. Frits op Pascal en ik naast Veyton. Een klein stukje de brug onderdoor en weer terug (=10 minuten). Vond ik wel genoeg indrukken op hem. Hij reageerde erg goed op de brug. Het holle geluid vond ie niet eng en de duisternis ook niet. De auto's en brommers nog wel, maar dat gaat allemaal goed komen
Wat vinden jullie van m'n grote reus en m'n kleine smurf?!

Taron

Re: Veyton en Pascal @ duogrondwerk haha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:12

ziet er leuk uit hoor!!
mooie paarden!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:25

Goed en knap zoals je dat allemaal voorbereid krijgt!! Voorbereiding en vertrouwen zijn er al!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 09:54

Ziet er echt mooi uit ja
Coole paarden ook. Echt mooi om te zien.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 22:24

ze zijn allebei ook totaal verschillend!
Bij Pascal kan je een kanon afschieten, terwijl Veyton ervan in paniek raakt... Dagelijks komt er een tractor langs met hooi/stro en nóg presteert ie het om ervan te schrikken.
Vandaar dus deze oefening. Pascal interesseert het geen biet en Veyton zoekt graag steun bij paarden, normaal gesproken dan... nu zocht ie dat bij frits haha

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:04

hey leuke foto's..

jij gebruikt ook een longeersingel om het sjabrak op de plaats te houden he? Doen wij ook altijd..

Succes met oefenen.. jullie kunnen het..

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 10:36

Yvonniej schreef:
hey leuke foto's..

jij gebruikt ook een longeersingel om het sjabrak op de plaats te houden he? Doen wij ook altijd..

Succes met oefenen.. jullie kunnen het..

normaal rij ik zonder iets op pascal, omdat ik nog geen zadel heb.
Toen kwam ik erachter dat ik met dekje en longeersingel veel beter mee ga met z'n bewegingen en dat hij er ook lekkerder door loopt vandaar dus. En ja... alleen een dekje blijft niet echt goed zitten toch?! Dan loop je helemaal de kans dat je eraf glijdt