Mooie welsh A @ work inclusief witte bandages

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Mooie welsh A @ work inclusief witte bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 17:29

Men heeft een doel.. namelijk het op de foto zetten van een 2 jarige eigenwijze Welsh die op dit moment dienst doet als weide ornament.

men neme:
enen eigenwijze Welsh A pony
4 witte bandages
een camera
een longeerlijn
HEEEEEL veel geduld en moed

men probeert met gevaar voor eigen leven de 4 bandages op de pony te krijgen die nog nooit bandages heeft omgehad.
na 5 minuten komt de pony tot de conclusie dat die witte dingen geen welsh pony etende monsters zijn, en is ze weer een stoere poohny:+

even wat knotjes in haar nogal wilde manen, en bedenken hoe je een jonge pony netjes op de foto krijgt.. aan de longe natuurlijk!!!
maar ja...
jonge pony+ longe+ camera+ gek veulen wat in de wei ernaast rent= mission impossible.....

maar... toch nog wat leuke foto's geschoten van mijn mooie dame!

haai!!!! ik ben Choice!!!
Afbeelding

En ik kan verdomd leuk lopen!!
Afbeelding

en Choice laat ook zien dat ze als een kanon weg kan schieten voor een enge hindernis. en ja.. inderdaad.. ze geniet van het goede leven..binnenkort op dieet!!
Afbeelding

en vooral niet opletten wat er in de bak gebeurt.. het veulentje wat rent is VEEL leuker!!
Afbeelding

Ook de focus knop werkt erg goed zoals je ziet het was nogal een klik-zo-snel-mogelijk-om-zoveel-mogelijk-op-de-foto-te-krijgen moment.
Afbeelding

Toonbeeld van een welsh koppie... rare rug heeft ze hier trouwens.wel een nadeel van kleine pony's, alles fotografeer je vanaf de bovenkant
Afbeelding

jaaa eindelijk een beetje een foto waar choice helemaal opstaat! behalve.. haar beentje..
Afbeelding

jaja ik had het zwaarder dan die pony, steeds al die dingen tegelijk proberen. gelukkig was Choice zo lief om alvast stelling aan te geven. ideaal zo'n pony die weet hoe het moet
Afbeelding

En natuurlijk even 2X een balkje lopen om het benenwerk te bewonderen. de OORSPRONKELIJKE bedoeling was dat ze het balkje suf in draf zou nemen,maar Choice ondekte wat leukers:
Afbeelding

nee Choice, over zulke balkjes kun je prima DRAVEN....
Afbeelding

zucht... I give up... over 6 maanden trek ik je wel weer een keer de wei uit.....

en , wat vinden jullie van haar? gewoon qua bouw en hoe je zo kunt beoordelen hoe ze min of meer loopt?

Saskia_

Re: Mooie welsh A @ work inclusief witte bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:34

wat een lieverd zeg Volgens mij kan ze erg mooi lopen, ziet er erg soepel uit

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:36

Ik kan niet veel zeggen over haar, daar ben ik niet zo'n held in
Maar ik wil gewoon even reageren! Onwijs leuke! Lekker eigenwijs hoofdje..
En die bandages maken het toch echt af

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:42

Leuk zeg, die is wel al eerder gelogneerd of niet ? mooi welshje loopt erg mooi.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:45

Ja prachtig welshje! Kan super lopen, en is mooi gebouwd (vind ik).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:47

Wat een leukie

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:54

Volgens mij als je haar straks laat strekken(of iemand anders )dan kan die echt geweldig strekken!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:28

mooie welsh zeg!
zal een leuk sportpaardje wordne!

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:32

Ejj... mooi pony`tje ga je erzelf op rijden? hij heeft nog wel een grasbuikje ofniet? maar groetjess en veel succes nog!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 18:34

deze kan strekken daar wordt een gemiddeld dressuurpaard jaloers op!
ze kent de longe al wel een beetje. nog geen commando's, maar gewoon lekker een beetje hobbelen gaat prima. ik die dit natuurlijk niet vaak, want ik vind 2 jaar veel te jong om echt actief te laten werken, maar 1x per maand of per 2 weken even 5 minuutjes aan de longe vind ze heerlijk.
lekker crossen en aandacht krijgen, en het is goed voor haar ontwikkeling omdat ze de bak, balken en longe al kent.

ze is wel flink dik ja, maar dat komt omdat ze 24 uur per dag op een volle wei staat
het is de bedoeling dat ik haar volgend jaar zelf ga inrijden, maar omdat ik zelf nogal lang ben, komen daar natuurlijk geen foto's van op bokt te staan, want daar heb ik toch geen zin in dan.
de bedoeling is dat ze nadat ze is ingereden in de lessen bij mij thuis gaat rijden voor de kinderen hier ( geen manege hoor, privelessen) en dat er Bixie's etc mee worden gestart.

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:51

Wat een leuk klein schattig dinkie

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:07

Agos wat een schatje! Die Welshjes zijn altijd zo leuk om naar te kijken! En je kunt zien dat ze van het leven geniet, maar ach.. wat moet je anders op 2-jarige leeftijd?

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:39

Aah
Wat een lekkerding!
Ziet er super uit! Mooi gebouwd, prachtige gangen! Dat word nog eens wat als die straks is ingereden!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:29

ziet er leuk uit hoor

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:42

Wat een onwijs schattige pony
Ik vind het alleen wel een beetje gevaarlijk dat je em over een hindernis laat springen met de longeerlijn eraan terwijl er een hindernispaal staat

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 21:00

valt wel mee hoor, ik laat de lijn namelijk vieren en ze gaat standaard altijd op de volte, dat zit er bij haar op de 1 of andere manier erg goed in.
ook loop ik zelf direct mee over de balken ( net na de foto) dus de lijn blijft niet achter de palen haken, maar ze blijft gewoon een volte lopen.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:03

Choice!! Kleine meisjes worden groot.... Ze is echt leuk geworden, maar dat heb je al gehoord

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:04

Leuk paardje! maar hij is 2 he.. doe je dan niet Veel te veel met hem door hem al te longeren en te laten springen enzo? dat is niet echt goed voor hem, zo jong.. maar het ziet er wel leuk uit

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:23

bandages Ala......maar ze is toch niet acuut begonnen met manen schuren ? of heeft een manen etende weide genoot?
please don't tell me dat ze vlechtjes heeft?????? geen welsh- onterende knotjes???

Choice het super alwetend-gedachten-lezende superwelshpony....mijn lieve kleine zorgendkindje bij een super tehuis...
probeer de volgende keer eens :"Choice is de beste..... "

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 00:41

Meer bandage dan been... Heey bandage, waar ga je met die pony heen??

Haha, nee hoor.
Leuke pony hoor! Geweldig eigenwijs hoofdje!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 12:36

Alane schreef:
bandages Ala......maar ze is toch niet acuut begonnen met manen schuren ? of heeft een manen etende weide genoot?
please don't tell me dat ze vlechtjes heeft?????? geen welsh- onterende knotjes???

Choice het super alwetend-gedachten-lezende superwelshpony....mijn lieve kleine zorgendkindje bij een super tehuis...
probeer de volgende keer eens :"Choice is de beste..... "

nope, manen schuurt ze gelukkig nog niet, dus het zijn ECHT Welsh onterende knotjes
wel een schurende staart. dus ze is na de fotosessie gewassen met teershampoo ( en daar was ze het niet mee eens )
en Choice-de-super-welsh-pony eerste Grand Prix wedtsrijd.. klinkt dat leuk als titel de volgende keer?

ik doe trouwens in principe niets met choice, dus bokkers hoeven niet bang te zijn dat ik haar half doodmaak ofzo
ik ben 20, heb mijn hele leven al paarden, ben hier extreem zuinig op. maar 1X in de zoveel tijd 5 minuten zo losjes aan de longe vind ik voor een 2 jarige geen probleem. i
k vraag niets van haar, zelfs het springen doet ze uit zichzelf, want gewoon los in de bak rent ze meestal standaar naar de hindernissen als die er staan vandaar dat ze in een speciale weide staat met extra hoog draad,want ik vind deze super pooooohny wel een type die als ze er niet tussendoor kan, er dan wel overheen springt

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:05

wat een leuk beesje, ik vind het er echt leuk uitzien kan volgens mij leuk lopen en ja die bandages zijn natuurlijk helemaal super.....

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:28

Leuke pony

Zeker met die witte bandages, heeft ze wel wat van die van mij! Ook qua beweging, die van mij kan ook zo geweldig strekken. Ze is nu een maandje onder het zadel en volgens onze nieuwe instructrice belooft het heel wat.

Heb je er ook papier bij? Zo ja, wat voor afstamming heeft ze?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 14:31

er zitten zeer leuke papieren bij ehm even denken ..

vader: Talgarth Elfed
moeder: Oldenzijlster Mandy, ster (v: Bryn Storm)

ze is nogal gek op springen, dus als ze over een jaartje zich daarin blijft ontwikkelen en echt goed is, wil ik haar ook op concoursen uit laten brengen.
het is zowiezo wel een sportpony type, dus haar uiterlijk en haar gangen en karakter heeft ze zeker mee. nu alleen nog een talentvol ruitertje zoeken!