Hellup!! Probleem met Rijden....!!!! Opdrukprobleem.....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Strateeg

Hellup!! Probleem met Rijden....!!!! Opdrukprobleem.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 12:11

Hoi Bokkers,

Heb een big probleem met rijden.. Ik heb een groot paard van 1.70 en het is een gelderse.. En ik zit ff met het volgende.. Met het rijden luisterd ie niet naar me. Ik vraag hem dan naar beneden en wacht dit rustig af, geeft ie na open ik mijn hand. Soms blijft hij daar lopen maar de laatste tijd drukt ie zich steeds weer op. Drijf ik hem iets bij dan gaat ie gelijk weer harder. En als ie echt niet luisterd en ik geef hem een klapje met de zweep dan is tie gelijk overstuur. En hij maakt zich zoow sterk. Verder loopt ie lekker mooi tempo en niet onregelmatig in het tempo. Maar hij drukt zich iederee keer maar weer op en blijft steeds zoow sterk. En wanneer ik dan een beetje mijn geduld ga verliezen dan ga ik zelf zitten rotzooien met mijn handen en benen.... Wie heeft er advies en goede raad???????

Groetjes van Jessica

lailapri

Re: Hellup!! Probleem met Rijden....!!!! Opdrukprobleem.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:16

zou even alles contolere,je paard, maar ook zadel etc. (rug/tanden enz)
Verder vind ik de beschrijving eerder klinken als in de krul trekken dan lekker nagefelijk. Kan natuurlijk aan de beschrijvin liggen.
Ik vind zelf altijd dat je eerst moet zorgen dat je zelf goed zit, dan dat je paard goen aan de hulpen is (actie=reactie) en je paard moet leren dragen zegmaar.

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:47

volgensmij snapt jou paardje niet zo goed wat je van hem vraagt. wees duidelijker in je hulpen. als je haar nageeflijk wil rijden, sluit je je handen en drijf je met je been ertegen aan. als ze zakt met haar hoofd, open je je hand inderdaad, maar dan moet je haar niet helemaal loslaten. je ontspant dus eigenlijk alleen maar. als ze goed reageert beloon je. probeer niet alleen maar met 'aan de teugel' rijden bezig te zijn. het is iets wat zich vanzelf ontwikkelt. zorg eerst maar dat je je geduld kunt bewaren en dat houding en zit goed zijn. en dat je paardje aan je been is. dan komt neerwaarts rijden pas

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 16:09

Mij lijkt het erop dat hij ergens pijn heeft in zijn rug.
Hij doet wel wat jij wil maar wil zijn pijn vermijden door zich om hoog te drukken.
Ga nog even na of hij pijn in zijn rug heeft als je op bepaalde plekken drukt, en of het zadel goed licht.
Als je zeker weet dat je paard nergens in zijn lichaam pijn heeft moet je pas verder gaan kijken naar andere mogelijk heden.