help mijn pony rent naar de uitgang!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manon_clint

help mijn pony rent naar de uitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 11:44

Mijn broer van 8 rijd nu een b-parcour. Het springen gaat heel goed, alleen als de pony de uitgang ziet dat zet hij zijn bek op slot en rent naar de uitgang! hij kan hem dan niet de goede kant op krijgen.

Wat kan hij hier het beste aan doen?

Groetjes Manon

M3isSi3j

Re: help mijn pony rent naar de uitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:49

het klinkt heel banketstaaf: maar voorkomen dat die zn bit vastpakt. Je broertje zal, of die het leuk vind of niet, toch moeten gaan werken aan de controlle door middel van dressuren en veel grondwerk.

zorg dat die min. 1x per week goed les krijgt waar die kan leren wat die moet doen als zn paardje er van door schiet, hoe die het kan zien aankomen en vooral hoe die het kan voorkomen!

Succes

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:49

misschien kun je iemand anders een paar keer een parcoursje met zijn pony rijden. ik denk niet dat een jongetje van 8 die problemen al kan oplossen. is de pony niet te sterk?

manon_clint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 17:41

Ja, voor een jongen van 8 is eigenlijk elke pony nog te sterk. Het is ook wel een eigenwijze pony. Wel heel lief verder voor de kinderen.
Hij moet ook nog meer 1 worden met zijn pony.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:22

Hij is niet eigenwijs, hij neemt gebruik van situaties, dat is gewoon slim.
Je broertje zal zich inderdaad aan dressuur moeten wijden en dan een paar hindernissen nemen terwijl hij dressuur rijdt, om de pony kalm en gehoorzaam te houden tijdens een parcours.

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:29

waarschijnlijk rent de pony steeds op hetzelfde punt weg. Zo'n pony heb ik ook gehad, als ik een cirkel in galop wilde maken blokkeerde hij steeds op hetzelfde moment en scheurde als een gek naar de uitgang. Wat ik toen heb gedaan is vlak voor dat punt terugnemen naar draf of stap, langzamer in ieder geval. en na dat punt weer verder waar we mee bezig waren. Het is in het begin even zoeken wanneer je hem terug moet nemen en wanneer je hem weer weg moet rijden. maar op een gegeven moment had ik maar 1 of 2 stappen langzamer en dan weer verder. Na dit heel vaak te hebben gedaan kon ik weer de galop proberen en toen ging het perfect

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 08:12

wat heb je al veel berichtjes hierop manon!!

GRoetjes Bugje

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:49

mijn vriendin heeft hetzelfde probleem alleen springt zij niet.
bij haar komt het doordat de pony bang is voor een mevrouw die daar ook haar pony heeft staan en hem wel eens schopt en dat hij veel te vaak zijn zin gekregen heeft. Laatst is er een mevrouw gekomen die haar nu les gaat geven. Wat zij in die ene les vooral heeft gedaan is pony op de volte laten lopen en de stap en draf helemaal onder controle krijgen, hij mag niet onder je uit lopen. ook heeft ze een slofteugel gebruikt om meer controle te krijgen. na een tijdje mocht ze los en moest ze de hoeken meiden (hij gaat vaak in een hoek stilstaan en bij een hoek rent hij dus ook keihard naar de uitgang) waarschijnlijk trekt de pony van je broertje zijn hoofd al naar buiten zodat hij al 'goed staat'om de hoek in te kunnen. dit is een kwestie van stelling oefenen. gaat hij racen? terug in stap, rustige ophoudingen geven, zitten, stem gebruiken en vooral niet te lange teugels. draait hij om in een hoek? buitenbeen en hem niet de kant op laten gaan door de hoek die hij wil ookal stoot hij zijn neus!