Mijn eerste L1 wedstrijd met Mariska!!!+heeeel veel foto's

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Mijn eerste L1 wedstrijd met Mariska!!!+heeeel veel foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:18

Gister heb ik mijn eerste wedstrijd in de L1 gereden met mijn pony van ponykamp Mariska.
Ik was 7e geworden.......................

...............................................van de 8
maar wel met 173 punten Officieel is dat 2 winstpunten

nouja hier komen de foto's:

invlechten
Afbeeldingknotjes
Afbeelding
AfbeeldingMariska heeft last van zomer-exceem
Afbeelding1 van de knotjes van dichtbij
AfbeeldingEn haar staartje

De proef, normaal loopt ze wel gewoon aan de teugel alleen toen volgens mij niet zo'n zin, maar ligt ook aan mij, want ik was ook knap zenuwachtig.
AfbeeldingNet in de bak
AfbeeldingA-X binnenkomen in arbeidsdraf
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingOp X halthouden en groeten
AfbeeldingVoorwaarts in arbeidsdraf
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingC linkerhand....sorry beetje wazig
Afbeelding
Afbeeldingbij E door een S van hand veranderen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingVan hand veranderen, enkele passen middendraf daarbij lichtrijden, ze liep netjes en ruim....alleen ik moet mijn handen lager houden
Afbeeldingen weer doorzitten
Afbeelding
AfbeeldingE-X-B halthouden en enkele passen achterwaarts.
AfbeeldingMariska draaide eerst een kwartslag om de voorhand en ging toen pas achteruit
Afbeeldinghehe verkeerde kant op, maar het is gelukt. En volgens mij heeft de jury het niet eens gezien want er stond geen commentaar of iets bij. Alleen dat ik van tevoren niet heb stilgestaan. Verder niks, stond niks bij van verkeerde kant op ofzo.
AfbeeldingEn weer verder.
AfbeeldingVoorbereiden voor de uitgestrekte stap
Afbeelding
AfbeeldingH-B van hand veranderen in uitgestrekte stap, ging even mis, ik verstond H-F maar ze zei het nog net op tijd nog een keer en toen ging ik weer goed verder.
AfbeeldingIk moet haar meer rechtuit richten en pas daarna stelling nemen.
AfbeeldingE-B-E grote volte daarbij pony de hals laten strekken en lichtrijden. Hier ging ik net lichtrijden.
AfbeeldingZe deed het voor geen meter maar toch een 6
Afbeelding
AfbeeldingTeugels weer op maat gepakt en weer gaan doorzitten
Afbeelding
AfbeeldingM-X-K van hand veranderen in middendraf daarbij lichtrijden.
Afbeelding Ik had er eerst een 8 voor maar die is doorgestreept en heb nu een 7 maarja er is al een aantal keer een 8 verandert in een 7
AfbeeldingA afwenden D-M wijken voor het linkerbeen. Ze de hele tijd iets TE erg waardoor ik steeds al net na de E alweer op de hoefslag was en volgens mij hebben ze het beiden keren niet gezien
AfbeeldingC-X halve grote volte links
AfbeeldingB rechterhand
AfbeeldingA afwenden en D-H wijken voor het rechterbeen
Afbeelding
AfbeeldingVind ik best wel een mooie foto, behalve dan dat ze te diep loopt.
AfbeeldingC-X halve grote volte rechts E linkerhand
AfbeeldingK arbeidsgalop links aanspringen
Afbeelding
AfbeeldingA-X-A grote volte
Afbeelding
AfbeeldingF-M enkele sprongen middengalop(daar is ze goed in daar heb ik dan ook bij beide keren een 7 voor )
AfbeeldingTerugpakken en bij C arbeidsdraf
AfbeeldingH-B van handveranderen
Afbeelding
AfbeeldingF arbeidsgalop rechts aanspringen...ik zag meteen dat ze de verkeerde galop had dus maar weer teruggepakt en weer aangegaloppeert maar toen ging ze ZO snel dat ik geen fatsoenlijke volte meer kon maken.
AfbeeldingA-X-A grote volte. Ze was er met haar lichaam niet meer bij. Door de hoge snelheid die ze had kon ik haar moeilijk wenden
AfbeeldingK-H enkele sprongen middengalop
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingZe was daarna moeilijk terug te pakken, hihi ze is de fotograaf net een puntje voor
AfbeeldingB arbeidsdraf
AfbeeldingA afwenden
AfbeeldingG halthouden en groeten
AfbeeldingVoorwaarts in arbeidsstap C-H-E-A in vrije stap de rijbaan verlaten.
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingOk, madam had geen zin om rechte foto's te maken.
AfbeeldingEinde van de proef
Afbeelding
AfbeeldingKoppiej van Mariska
AfbeeldingOk ook even flink belonen, chek diej happy kop van mij, ik ben echt trots op mijn meisje
AfbeeldingDit is Annieck, zij was degene die voorlas. Zij vond het ook wel goed gaan.
Afbeelding

Sorry voor de hoeveelheid en de kwaliteit is ook niet super.

Tips zijn welkom, ik weet dat ik met de galop meer rechtop mag zitten en mijn tenen soms wat meer naar binnen mag draaien. Tips zijn echt altijd welkom maar ga niet (WEER) liggen afzeiken.
Mariska is pas 4 en pas ong. een half jaar onder het zadel en dan nu al een L-proef lopen is hartstikke netjes. Maar houdt er rekening mee dat ze nog jong en nog wat onervaren is.

Ook zou ik wel willen weten wat jullie van mijn knappe meid vinden

Groetjes Ching-Yi en een dikke knuf van Mariska

Zam

Re: Mijn eerste L1 wedstrijd met Mariska!!!+heeeel veel foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:20

wat heb jij je beugels kort hihi .. misschien de volgende x wat langer doen ! maar gefeliciteerd met je hoge punten !

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:23

ja ik weet het maar je moest de hele proef doorzitten en dat zit wat makkelijker. MAar ik rijdt op haar normaal ook met mijn springmaat en spring ook met deze maat

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:25

En ik heb geen idee of ik haar ooit nog wel eens zal zien, laat staan rijden. Mischien volgend jaar weer maar wie weet

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:25

Leuk paardje, maar wat heb jij je beugels ontzettend kort. Ik vind het eerlijk gezegd niet echt als L uitzien, waarom startte je geen B? Verder vind ik het wel een knappe pony!

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:25

ehm...... was dit een officiele wedstrijd? Ik zou zeggen doe eerst je beugels een paar gaatjes langer (4 ofzo?) en begin daarna in de B. Neem ook goed les......

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:31

ehmm tja ik zou mijn beugels idd langer mogen ja, maar geen 4 dat is te lang dan kom ik niet eens meer bij de beugels, nee dit was geen officiele wedstrijd. Tja geen idee waarom ik L doe, maar Mariska kon het aan. Heb veel geoefend dus L gestart.
En we hebben les gehad. Het is er een sterrenmanege en er wordt goed les gegeven.
Laatst bijgewerkt door ChingYi_Dino op 16-07-05 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

me_ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:32

Eerst je beugels heel wat gaatjes langer doen! Nu kom je veel te ver uit het zadel bij het lichtrijden en bij het lichtrijden trek je je op aan de teugels. Er zitten wel wat nette stukjes tussen, maar ik vind het zeker niet L-waardig. Ga eerst maar lekker werken aan de basis, helemaal met zo'n jonge pony!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:37

en ik zie trouwens maar 1 foto waar ik aan de teugels hang, dus hoe weet je of ik me bij het lichtrijden aan de teugels optrek? en kan ook gewoon een moment-opname zijn

me_ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:44

ChingYi schreef:
en ik zie trouwens maar 1 foto waar ik aan de teugels hang, dus hoe weet je of ik me bij het lichtrijden aan de teugels optrek? en kan ook gewoon een moment-opname zijn

Ik oordeel op wat ik op de foto's zie, en dat vind ik er van, maar het zou idd een momentopname geweest kunnen zijn.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:44

Haha ja had even zin om scheve foto's te make
ik vond het wel goed gaan opzig maar mariska is ook nog jong he...
haar beugels vin ik ook wel wat kort maar ze trekt zig volgens mij tog niet op aan de teugels...ja een enkele keer kan het best voorkomen maar zo gewoon tog niet en anders zeiden ze er daar ook wel wat van.
ik vond het in ieder geval wel goed gaan maar dat wist je al. teminste een stuk beter dan bij mij
en van de punten...voor de andere even...ze hebben wel erg hoog gesjureert vind ik (sorry weet niet hoe je het schrijft )

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:50

me_ikke: ik snap je wel hoor maar aan 1 foto zou je eigenlijk toch niet kunnen zeggen wat nou echt fout is enzo.

Pattypaard: idd ging best wel goed, was ook erg trots op Mariska. Ze deed erg haar best en ik mis haar verschrikkelijk, ze is zoooooo ver weg. en idd hadden ze hoog gejureerd, maart sommige dingen klopten toch niet bij het jureren, vond ik dan(en nog wat anderen)

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:52

en dat van dat veel beter dan mij, dat is best wel begrijpelijk, want Sytske is gewoon moeilijk met de galop enzo, maar ik snap dat op jou blaadje echt niet, iets van 5 dingen niet getoont ofzo, raar want ik heb toich duidelijk gezien dat je die wel getoont hebt, maarja jury's ook

me_ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:57

ChingYi schreef:
me_ikke: ik snap je wel hoor maar aan 1 foto zou je eigenlijk toch niet kunnen zeggen wat nou echt fout is enzo.

Aan 1 foto niet nee, maar er staan een heleboel foto's. En doordat je je beugels zo kort hebt, en je paardje nog zo jong is, waardoor ze waarschijnlijk nog niet helemaal constant loopt, is het logisch als je je een keer per ongeluk optrekt aan de teugels, maar laten we het er maar op houden dat het een momentopname is geweest

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 22:59

ja ok

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:59

haha. ja dat klopte ook niet want ik had die dingen wel uitgevoert en het was tog niet verkeerd volgens mij maarja. haha ja jury's (ok het waren wel geen echte maar evengoed je moet tog wel opletten van wat diegene die de proef aan het rijden is doet)
en de voorlezer mag ook wel eens bij bijna iedreen het goed oplezen en niet bij zowiets iedereen verkeert
maar nu gaan we oftopic en dat is niet de bedoeling he

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 23:01

whaha ja dat klopt, ik meende echt dat ze van hand veranderen van H naar F zei maarja ze corrigeerde wel gelijk.
djuu wacht maar tot ze dit lezen haha

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:06

heey sorry ik oordeel dit keer niet maar 1 ding wel je vraagt stelling de verkeerde kant op bij het wijkenAfbeelding
volgens mij heeft ze hier verkeerde stelling en hoeft ook weer niet zoveel stelling hoor.(volgens mij geef je hem verkeerde stelling het kan aan mij ligge. )
en verder geen commentaar ik geef altijd teveel kritiek

me_ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:11

Stascha_kim schreef:
heey sorry ik oordeel dit keer niet maar 1 ding wel je vraagt stelling de verkeerde kant op bij het wijken[img]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XN68L4RA[/img]
volgens mij heeft ze hier verkeerde stelling en hoeft ook weer niet zoveel stelling hoor.(volgens mij geef je hem verkeerde stelling het kan aan mij ligge. )
en verder geen commentaar ik geef altijd teveel kritiek

Die foto staat er ook nog een keer tussen en dan staat er bij H-B van hand veranderen

edit: klopte niks van wat ik zei nu wel

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:15

Ik vind het er ook niet uit zien als een L1 proef, zoiezo moet je in de L1 toch wel een paar een beetje nagevelijk kunnen rijden dat zie je hier niet. Ook geeft het een gespannen plaatje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:21

ik vind het persoonlijk er niet zo netjes uitzien. heb je alleen op je ponykamp op haar gereden of al vaker?

Maar goed als jij er een goed gevoel bij had dan is het toch ok!

en idd beugels langer! zit veel makkelijker met doorzitten, dan kiep je niet zo naar voren.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 23:24

Ik vind het ronduit waardeloos. Hoe kun je nu een L proef rijden ....Het paardje is onervaren (die kan het ook niet helpen) maar de ruiter brengt er ook niets van terecht terwijl ze in andere topics zo hoog van de toren blaast. Jammer.........geen reclame.

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 07:24

me_ikke schreef:
Eerst je beugels heel wat gaatjes langer doen! Nu kom je veel te ver uit het zadel bij het lichtrijden en bij het lichtrijden trek je je op aan de teugels. Er zitten wel wat nette stukjes tussen, maar ik vind het zeker niet L-waardig. Ga eerst maar lekker werken aan de basis, helemaal met zo'n jonge pony!

Volgens mij had ik eens gelezen dat deze pony al achterin de 20 is, maar kan me vergissen

Maar vind het er ook niet L-waardig uitzien, niet afkrakend bedoeld, maar dat is gewoon m'n mening van de foto's (momentopnamen).
Bij de L-1 verwacht je toch wat meer o.a. nageeflijkheid en ontspanning, kan ik beide niet terug vinden op de foto's.
Er is niks mis met de B, iedereen moet ergens beginnen.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 07:31

gefeliciteerd met je hoge punten hoor

mensjes het is maar een onderling wedstrijdje
op een manege kan je zelfs M2 rijden zonder dat je paard aan de teugel loopt of dat hij goed wijkt of wat dan ook.

maar je beugels zitten inderdaad erg kort dat viel me meteen op.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 07:45

Ik sluit me aan bij de rest..

Maar je zegt dat je beugels zo kort zitten omdat je moet doorzitten... Persoonlijk zou ik ze dan langer doen dan kan je ook ZITTEN nu ga je ongmerkt toch steunzoeken in die beugels en kiep je naar voren..... en je heb het misschien zelf niet eens door.....