raisa @ work, 2de keer voor de wagen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia19

raisa @ work, 2de keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 19:18

dit is de 2de keer dat raisa voor de wagen loopt.
we hebben zelfs al gedraafd.
ook kunnen we van hand veranderen en voltes rijden.

raisa is net 4 jaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

commetaar mag, houd er rekening mee dat dit pas de 2de keer voor haar is.
ze is dik maar daar word aan gewerkt.

Ijor

Re: raisa @ work, 2de keer voor de wagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:22

hey sjors dat ziet er goed uit..

wat kan ik tog goeie foto's maken

ohio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:23

Wat schattig, ik vind het knap hoor, voor de 2e keer!! wat lief ook die beenbeschermertjes

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 10:17

ohio schreef:
Wat schattig, ik vind het knap hoor, voor de 2e keer!! wat lief ook die beenbeschermertjes

ja was een heel gedoe om ze te krijgen maar ik heb ze in shet maat.

@ ijor ja de foto's zijn goed gelukt he.

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:38

Leuke fotos. Ziet er leuk uit..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:07

Oei oei..... de borst en de broek moeten allebei een stuk hoger. De broek moet een handbreede onder het zitbeenknobbel liggen. De borst moet vlak boven de borstbeen liggen en onder de luchtpijp. Nu rijd ze zichzelf helemaal stuk.
Ook de lichtogen moeten hoger. Het lamoen hangt te laag. ze kan er zo overheen trappen. De lichtogen horen ook achter die haken te zitten op je lamoen. Dit zijn de stophaken en die helpen mee de kar te remmen. Nu kan het lamoen zo uit de lichtogen vallen.
Leer ook met zweep te rijden. De zweep moet lang genoeg zijn om het paard achter de schoft te kunnen aanraken. De zweep is met name bedoelt om te kunnen ingrijpen wanneer je pony opzij springt, achteruit gaat lopen en je kar dreigt te gaan scharen, over het lamoen dreigt te komen.
Ik hoop dat je wat met deze tips kan en ik hoop wat verbetering te zien bij de volgende fotoshoot.
Succes.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 16:09

napie schreef:
Oei oei..... de borst en de broek moeten allebei een stuk hoger. De broek moet een handbreede onder het zitbeenknobbel liggen. De borst moet vlak boven de borstbeen liggen en onder de luchtpijp. Nu rijd ze zichzelf helemaal stuk.
Ook de lichtogen moeten hoger. Het lamoen hangt te laag. ze kan er zo overheen trappen. De lichtogen horen ook achter die haken te zitten op je lamoen. Dit zijn de stophaken en die helpen mee de kar te remmen. Nu kan het lamoen zo uit de lichtogen vallen.
Leer ook met zweep te rijden. De zweep moet lang genoeg zijn om het paard achter de schoft te kunnen aanraken. De zweep is met name bedoelt om te kunnen ingrijpen wanneer je pony opzij springt, achteruit gaat lopen en je kar dreigt te gaan scharen, over het lamoen dreigt te komen.
Ik hoop dat je wat met deze tips kan en ik hoop wat verbetering te zien bij de volgende fotoshoot.
Succes.

ja van dat tuig klopt, het is inmidels hoger gezet. (staat wel op film)
een zweep zal ik dan erbij gebruiken. en mn kar, dat ga ik morgen gelijk even kijken

bedankt voor de reacties en tips

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:34

haha clau die twee vlechtjes staan egt grappig bij jou:p
leuke fotos ook en je heb veel aan raisa

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:43

napie schreef:
De lichtogen horen ook achter die haken te zitten op je lamoen. Dit zijn de stophaken en die helpen mee de kar te remmen. Nu kan het lamoen zo uit de lichtogen vallen.

Eeuh... of je formuleerd t verkeerd of je hebt t bij t verkeerde einde (zover ik weet)... mij is altijd geleerd (en bij ieder1 die ik ken ook) dat je de lichtogen altijd vóór de haken moet doen en dat je de strengen op een bepaalde lengte moet hebben dat de lichtogen er NIET uit kunnen schuiven... Maar hoe kom jij er dan bij dat ze achter de haken moeten?

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:35

ziet er leuk uit hoor!! leuk shetje!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 23:17

volgens mij heeft zij twee haken op de kar zitten. Ik heb zelf een lamoen met zo'n lus aan het einde en een stophaak achter mijn lichtoog. Bij mijn vriendin zitten twee uitsteeksels waar tussen de lichtoog moet. Ik weet het niet zeker bij deze wagen maar de lichtogen moeten in ieder geval bij de stophaken vallen dus de strengen een stuk korter. Of hij tussen de stophaken invalt moet je zelf even bekijken. Op foto 6 zie je dat het lamoen er bijna uitvalt.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:06

De lichtogen moeten inderdaad voor de stophaken. De strengen moeten korter zodat het lamoen er niet uit kan. Het is de bedoeling dat als de pony stopt af afremt, dat het lamoen niet door de lichtogen naar voren kan schuiven.

Het borststuk moet echt een heel stuk hoger. Ze wordt hij bij het lopen heel erg belemmerd, maar ik las dat je dit al gedaan hebt. Het moet hoger dan de meeste mensen in eerste instantie verwachten.

Mirjam

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:16

Ziet er wel leuk uit ! Ze is wel een lieverdje .. Hmm, ik heb niet zo veel verstand van mennen/voor de kar lopen, dus nie zo veel commentaar..

Veel succes nog samen!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:00

Als je goed kijkt dan zie je dat ze aan de achterkant van het lamoen een "haak" heeft en aan de voorkant een stophaak. De lichtogen moeten volgens mij voor de stophaak en achter de haak achter het lamoen. Is wel moeilijk oordelen vanaf een foto

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 15:06

hij moet wel zoals hij nu zit, maar mijn strengen moesten korter

ook is het boorstuk omhoog gedaan. ik zal eens kijken of ik morgen een fotograaf kan vinden.
het bit moet ook nog wat hoger, maar ja alles proberen he, het is nog nieuw, het tuig en de pony en voor mij
hahahha