Flower is 3,5 en dit is de 2de keer echt rijden, daarvoor wel paar keer opgezeten en met iemand ernaast gestapt. Ook heb ik met haar gement, dus het sturen en de rem zat er al wel een beetje op.
Het gas is nog erg moeilijk te vinden haha.
En ik weet dat mijn houding ontzettend slecht is, dat is het zoiezo al, maar met ook de spanning enzo wordt het er niet beter op.
Ook heb ik scoliose, dus mn rug werkt niet echt mee.
Maar punten waarvan ik weet dat ik aan moet werken :
Voor je uit kijken, recht opzitten (schouders naar achter, hoofd boven je lichaam en niet ervoor), handen rechtop en wat meer dragen(lijk me handen soms wel naar beneden te drukken), en niet te vergeten, mijn tenen wijzen ontzettend naar buiten...
Nouja de fotos dan maar :p
Eerst ff stappen aan de longe, mooi de hoekjes door, actief doorlopen, niet gaan hangen aan de longeerlijn maar mooi op eigen beentjes lopen..
makkelijker gezegt dan gedaan haha:

ooeh :s mijn houding hier.. verschrikkelijk

susan vondt het erg grappig :p

en toen in draff (teminste dat was de bedoeling haha, maar richting zeil draven is wel erg eng): (we hebben wel wat meer gedraafd hoor, maar de foto graaf was ff weg)

En toen op t eind wou ik de galop ook nog wel ff een rondje proberen.. Maar ook dat, makkelijker gezegt dan gedaan..

Ze wou dus niet met alleen beenhulpen, dus knoop in mn teugels zodat ik geen druk op de teugels legde, met mn andere hand het zadel vast en ik liet het wel ff over aan mn longeerster susan :p (als je dus denkt wat doet die linker hand, nou die heeft het end van de teugels vast zodat ze niet vallen ofzo)
Toen ging ze wel

Toen op t eind los uitstappen, en omdat ze elke keer naar die balk aan t kijken was, gingen we er maar over heen. Die longeer lijn heb ik vast omdat ze anders soms niet wil lopen, als er iets 'engs' is ofzo, en met dat touw in mn hand wel, maar ik sla er absoluut niet mee ofzo hoor, hoef hem alleen maar vast te houden. Maar omdat toch wel wat gevaarlijk kan zijn neem ik de volgende keer wel gewoon een zweepje mee. (niet om mee te slaan dus, ik hoef er alleen maar mee te wapperen gelukkig)

En ze was zooo moe haha, ze ging meteen in rust staan toen ik ff ging halthouden.. Raar paard hahaha!

Nou volgende keer is mijn houding beter, hoop ik :p
Ook gaan we dan meteen maar los, en dus ook geen halster meer onder t hoofdstel.