Umi@pessoa

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 14:16

Umi is de laatste tijd erg vervelend met pessoateugel. Heb er wat filmpjes van gemaakt. De zweep heb ik erbij zodat ze niet te dichtbij me komt. Let niet op de longeerlijn, het was wel moeilijk om te filmen en dan ook nog eens de lijn goed te houden.

http://www.zippyvideos.com/86940435621425.html

http://www.zippyvideos.com/171074942621335.html

fimpjes duren wel lang, door het uploaden zijn de beelden iets uitgerekt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er na een tijdje wel mee gestopt want het heeft toch geen nut om zo te gaan longeren. Ze heeft gewoon door dat als ze gaat bokken dat bontje dus omhoog vliegt, in stap is er niks aan de hand. Zodra ze moet werken gaat ze dus bokken. Heeft iemand tips? voordat ik longeer met pessoa longeer ik haar eerst zonder daarna doe ik de pessoa eraan (in t begin iets losser)

Taron

Re: Umi@pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:22

ziet er goed uit hoor!! ze loopt heel netjes, die neusriem is super!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-05 14:43

welke die neusriem met wit of die goude?

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:56

Ik ga voor de witte..

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:57

Leuk paard! Mooi hoofdstel hoor die eerste foto's! (heb em ook)
Die witte neusriem staat ook erg stoer!

xXx Nikki

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 14:59

Ik kan de filmpjes niet zien, maar vind het wel een super mooi paard zeg!

Kleur dekje staat er ook goed!

QuirA

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:19

leuk paardje, haar hoofd heeft wel wat weg van mijn paard ( precies hetzelfde kolletje)

Ik vindt je filmpjes leuk gemaakt, en over het bokken naar de pessoa teugel mijn andere paard deed dat ook in het begin omdat hij het niet gewend was om dat bontje achter zijn kont langs te voelen.
Ik liet hem gewoon goed doorgaloperen als hij aan het bokken was ( dus goed naarvoren houden) en in iedergeval goed je longeerzweep erbij houden zodat je hem van je af kunt houden als hij uitslaat. Nadat mijn paard aan de pessoa gewend was ( na ongeveer vier keer longeren) hield hij er mee op en nu loopt hij er heel goed mee.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:36

ze doet idd erg raar naar die pessoa. Ik denk dat je haar heel goed voorwaarts moet houden. Laat haar maar geen tijd meer hebben om te bokken, gewoon naar voren als ze weer bokt.

edit: wel een mooi paard trouwens!
Laatst bijgewerkt door Soph12 op 14-07-05 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:38

Dit deed mn ene merrie ook alleen ze deed ook dr hoofd nog zover mogelijk omhoog en bleef maar doorgaan. Ik heb er gewoon de zweep bij gehouden en er voorwaarts gehouden en nu hebben we t n paar keer gedaan en legt ze zich er wel bij neer

Die bak is trouwens wel erg zwaar..maakt t ook extra moeilijk en vooral voor zon jonkie.

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 16:50

leuk die flimjes mooi bewerkt mooi paardje ook

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:15

Wat de meeste al zeggen, dit is echt omdat ze het niet gewend is. Goed voorwaarts houden en concequent blijven, dan komt het wel goed.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:48

inderdaad zoals de meeste al zeggen, goed voorwaarts houden en laat haar geen tijd meer hebben om te bokken.
daar is ze toch ook veelste mooi voor

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:15

heej..
Als eerste: leuk paardje hoor!
En ja wat iedereen ook al zegt: je moet der goed voorwaarts houden,,je ziet gewoon dat ze het niet egt gewend is.. en op de filmpjes loopt ze een beetje te langzaam waardoor ze dus heel goed kan bokken,en bokken,en bokken. dus egt heeeel goed voorwaarts houden is mijn tip!

Veel plezier er nog verder mee!
En leuk die muziek bij de filmpjes !

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 20:24

ik vind het een super mooi paard, veel bokken, maar ze is echt wel fotogeniek! :p hij staat er leuk op die foto's! nog veel succes met je paardje! en gewoon goed voorwaarts houden!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 00:40

hahahaha thnx...vind d'r zelf helemaal niet fotogeniek, moet echt veel moeite doen wil ik d'r met oortjes naar voren op de foto hebben. Was bij de africhtingsstal erg, ik had d'r op de poetsplaats maar mevrouw keek toch zielig...haha iedereen als een gek fluiten, met een zakje ritsellen maar nee hoor ze reageerde niet eens.

Ze is vaak zat met pessoa gelongeerd. Het werkte heel goed bij haar, de achterhand nam ze veel beter mee. Onder het zadel loopt ze dus achter wat minder dus vandaar dat ik nu weer de pessoa erbij pak en er dus regelmatiger mee wil trainen. Ik had al wel t idee dat ze me gewoon uit loopt te proberen, ze wil de bak niet meer in(moet er met de longeerzweep achter) met rijden probeert ze stil te staan en ging bokken/steigeren. Gelukkig stelde dat allemaal niet zoveel voor heb haar toen goed aangepakt en loopt ze dus onder het zadel weer super.

Eerst deed ze t dus goed aan de pessoa, later begon het gebok alleen in galop, dan kan ze dus d'r achterbenen makkelijk in de lucht gooien, en nu dus ookal in draf, je ziet op t filmpje dat ze niet vaak d'r oren dan naar achteren legt dus heb zelf t idee dat ze dit meer doet om er dus onderuit te komen.

de bak is zwaar...weet ik, nu word ie meer gesleept dus is t al minder, maar zou wel graag houtsnippers of iets anders erdoor heen willen, alleen moet ik dit nog met de eigenaar bespreken. Lessen volg ik in een hele lichte bak met houtsnippers. Hier loopt ze ook veel beter in en voel ik ook echt dat ze d'r benen op tilt.

Ga morgen even jullie tips gebruiken. Wil t nog niet op geven maar wil ook niet een paard dat dus continu loopt te bokken, is voor mij en haar niet prettig. Met bijzet gaat het goed maar t gaat mij er dus echt om dat die achterhand wat sterker word

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:43

haha ziet er soms wel grappig uit in het filmpje.
met al die tips gaat het zeker goed komen.
volgende week zaterdag komen we een weekje daar in het huisje doobrengen. als je hem dan met pessoa gaat longeren kan ik ook wat actie zien

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 10:58

Die voorlaatste foto .. Waauw!!
Egt mooi paardje ..
xxx

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 11:50

barlover schreef:
haha ziet er soms wel grappig uit in het filmpje.
met al die tips gaat het zeker goed komen.
volgende week zaterdag komen we een weekje daar in het huisje doobrengen. als je hem dan met pessoa gaat longeren kan ik ook wat actie zien

hahaha als je iemand ziet klungellen voor de bak weet je dat ik t ben...ze wil de bak dus niet in, moet ik er dus een longeerzweep achter houden maar gaat helaas niet altijd goed...soms kan ik net niet op tijd bij me zweep en gaat ze dus achterwaarts t grasveldje op

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 12:01

mooie fimpjes! leuk gemaakt, ze bokt wel gemeen naar de pessoa idd...
Gewoon naar voren houden, dat zou ik ook als advies geven

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 12:23

Ze bokt inderdaad erg gemeen. Toen ik haar net onder t zadel had was ze dus erg traag(eerste paar minuten reageerde ze heel fel op m'n been) af en toe en wilde niet galopperen. Ik dacht dat het kwam omdat de bak zo zwaar was en ze gewoon de energie er niet meer voor had. Later ben ik met zweep gaan rijden en wist al snel dat ze me dus voor de gek loopt te houden. dus gaf d'r een tik ,en bokken zo echt niet normaal meer...gelukkig is t wel een paard dat na een paar goeie tikken de volgende keer wel luisterd.

Als ik weer ga longeren met pessoa ga ik er goed op letten. Meestal zie ik het ook aan haar als ze dus gaat bokken.