Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

ik_heet_kim schreef:laat dat paard naar je luisteren!!!!!!!!!!
Riant schreef:vergeet niet fast je stem een goede hulp kan zijn en probeer als ze het aan de longe met iemand erop, dat eerst nog een paar keer oefenen en dan wel op de volte blijven maar ook een keer zonder de lijn. Zorg dat je wel duidelijk en goed de hulp geeft en goed beloont als ze het wel doet.
En als je les goed hielp .. meer lessen nemen

Riant schreef:ik heb vandaag met vrijrijden op de manege geprobeert. maar na 8/9 passen valt ie terug.. ik spring aan in een bocht?

aux schreef:Riant schreef:ik heb vandaag met vrijrijden op de manege geprobeert. maar na 8/9 passen valt ie terug.. ik spring aan in een bocht?
en als je het dan gewoon langzaam "opvoert" eerst bijvoorbeeld een volte, dan de bak door, dan de bak en een volte ofzo... dan bouw je het langzaam op, je hebt toch alle tijd?
maar wel opletten dat hij wel door gallopeert zolang jij wilt, niet hem eruit laat vallen, al begin je met twee passen galop als ie maar op jouw hulpen aanspringt en terug komt...
maar bedankt voor de tips