Maarja, je hebt niet voor niets een paard, en al een jaar riep ze; "Ja, ik ga weer rijden." Nou, vandaag moest het er dan
éindelijk van komen
Eerst nog smoesjes: "Ja, veel te warm vandaag hoor." Maar nee, hup, paardrijden. En ik moest les gaan geven 
Nu moet je weten dat ze heel erg bang is, en alleen maar durft te stappen ("De eerste 10 lessen ga ik alleen stappen hoor!"), en bij elke stap die Amo verkeerd zet zit te gillen.
Dus eerst ik Amo maar opgezadeld, daarna heel even zelf erop ("Kijk even of hij niet wild is!"), en toen toch maar opgestegen

Zie hier; het wilde slachtoffer-paard

En een ruiter die lacht als een boer met kiespijn

Niet zo heel veel foto's, ik mocht geen twee stappen bij ze vandaan gaan het eerste kwartier, en de lijn die eraan vast zat niet los laten, dus foto's maken ging een beetje moeilijk.
Uiteindelijk toch heel sneaky de lijn los gemaakt, wat pas na 5 minuten doordrong tot de ruiter; "Hé! Wel vasthouden he!" "Ehm, je loopt al 5 minuten los" "Oh
".Na 20 minuten was het zelfvertrouwen een beetje gestegen, en mocht ik twee meter van Amo aflopen om wat foto's te maken;
Mijn wilde paard met zijn ogen dicht

"Braaaaaf paard."
"Whaaa, wat doet ie
"En nog even zonder cap poseren ("Dat ding staat zo dom!");
Helemaal trots

We hebben trouwens op het verharde gereden omdat de bak veel te hobbelig werd gevonden ("Dalijk val ik!") en de wei te groot ("Dalijk gaat hij er vandoor!").
Nou, wat vinden jullie van mijn eerste lesklant
Ik vond het zelf echt goed gaan voor de eerst keer, ze zat netjes rechtop, luisterde goed naar mijn aanwijzingen en was op het laatst veel minder bang. Natuurlijk is het nog niet optimaal, maar wat wil je na 2.5 jaar niet gereden te hebben.Commentaar mag, maar hou rekening met de situatie. Als je zinnig commentaar hebt, richt het dan naar mij, dan verwerk ik het in de les, zelf zit ze niet op bokt

ps. Amo vond het trouwens wel best, zo'n beetje rondsjokken

En aan de longeerlijn zat ze deze keer ook al, maar ze wil zelf sturen, dus toen maar los