help:mijn pony loopt niet goed aan de teugel!!!!!!!!!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MsunriseM

help:mijn pony loopt niet goed aan de teugel!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 13:33

k heb een vraagje.
mijn pony loopt nie goed aan de teugel
dit is voor haar erg moeilijk
Ze kauwt niet op het bit en is soms druk met haar hoofd
heeft iemand tips om dit probleem op te lossen?
please!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hester

Re: help:mijn pony loopt niet goed aan de teugel!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:46

Zelf ontspannen, veel overgangen rijden en stelling vragen. Laat een tandarts langskomen, en misschien een sportmasseuse om eventueel spierverzuringen die je paard tegenwerken te behandelen.

Wat zegt je instructrice over dit probleem?

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:28

Waarom is het moeilijk voor je pony? Op het bit knauwen hoeft ook niet per se, doet mijn pony nooit. En het drukken van haar hoofd, is gewoon om van jouw teugel druk af te komen, vooral naar voren drijven dan. Misschien is longeren iets?? Wat doe je nu allemaal al dan, dan misschien wat makkelijker helpen.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:32

elk paard kan aan de teugel het is gewoon een kwestie van ontspanen en niet door zagen/spelen.

ik rij mijn paard zelf niet aan de teugel afentoe zakt ze zelf naar beneden maar van mij hoeft ze niet zo zeer aan de teugel ik ben niet zo'n dressuur mens

Rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 18:55

Je moet je er gewoon lekker niet meer mee bezig houden. Waarschijnlijk ga je dan veel meer ontspannen en dan gaat je paard vanzelf wel naar beneden lopen.
Je moet er gewoon geen druk op zetten.

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 22:43

hoi ik had daar ook last van, ik heb veel op ondspanning gereden veel overgangen en zorgen dat hij/zij lekker los in de rug is

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:06

Mijnpony had dit ook, je kon haar in de krulk trekken, maar aan de teugel ho maar. Nu heb ik lessen centered riding en het gaat echt super. Heb vele instructies versleten hiervoor echtwaar, maar deze gaat nooit meer weg

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 08:26

Aan de teugel lopen, dus goed in de aanleuning en mooi aan de loodlijn komt vanzelf als je paard goed en dus fijn aan de hulpen is, goed op het achterbeen loopt, zijn of haar rug goed los laat en goed in balans is.

Dit is dus waar je als eerste naar moet gaan kijken en het hoofd even laten voor wat het is.

Neem alleenmaar kontaktteugel en rijdt veel overgangen stap/draf en draf/stap. Let hier dan wel op dat als jij weg wilt dat het paard dan ook vertrekt. (actie=reactie). Veel schakelen in tempo. Paar passen weg en paar passen terug. Hiermee maak je paard vlugger en sterker op het achterbeen. Rijdt grote voltes en probeer hier je paard hier niet teveel te ondersteunen met je hand, dus met je been naar je hand toe blijven rijden. Als jij hem ondersteunt met je hand, gaat je paard zijn balans zoeken op je hand en jij wilt dat hij ook op zijn eigen benen gaat lopen.

Zodra je dit dus allemaal voor elkaar hebt en het paard zijn achterbenen goed onder laat treden. Je paard zijn rug los gaat laten, dan zoekt het paard vanzelf je hand op en krijg je een druk. Voor die druk moet je gaan rijden. Je paard komt vanzelf in de juiste aanleuning.

Dit is iets wat je niet in een paar keer rijden voor elkaar hebt en moet dan ook niet verwachten dat je paard na een week mooi aan de teugel loopt. Geduld is hier heel erg belangrijk.

Hoop dat je wat hebt aan deze info.

Heel veel succes in ieder geval en er zullen vast meer mensen komen met nogmeer tips.

MsunriseM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 09:58

tanx voor de tips!!!

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 15:02

Het is belangrijk dat je eerst de oorzaak zoekt, heeft ze pijn (laat tandarts kijken), of vind ze het gewoon ect moeilijk?

me_ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 16:32

hardi schreef:
Aan de teugel lopen, dus goed in de aanleuning en mooi aan de loodlijn komt vanzelf als je paard goed en dus fijn aan de hulpen is, goed op het achterbeen loopt, zijn of haar rug goed los laat en goed in balans is.

Dit is dus waar je als eerste naar moet gaan kijken en het hoofd even laten voor wat het is.

Neem alleenmaar kontaktteugel en rijdt veel overgangen stap/draf en draf/stap. Let hier dan wel op dat als jij weg wilt dat het paard dan ook vertrekt. (actie=reactie). Veel schakelen in tempo. Paar passen weg en paar passen terug. Hiermee maak je paard vlugger en sterker op het achterbeen. Rijdt grote voltes en probeer hier je paard hier niet teveel te ondersteunen met je hand, dus met je been naar je hand toe blijven rijden. Als jij hem ondersteunt met je hand, gaat je paard zijn balans zoeken op je hand en jij wilt dat hij ook op zijn eigen benen gaat lopen.

Zodra je dit dus allemaal voor elkaar hebt en het paard zijn achterbenen goed onder laat treden. Je paard zijn rug los gaat laten, dan zoekt het paard vanzelf je hand op en krijg je een druk. Voor die druk moet je gaan rijden. Je paard komt vanzelf in de juiste aanleuning.

Dit is iets wat je niet in een paar keer rijden voor elkaar hebt en moet dan ook niet verwachten dat je paard na een week mooi aan de teugel loopt. Geduld is hier heel erg belangrijk.

Hoop dat je wat hebt aan deze info.

Heel veel succes in ieder geval en er zullen vast meer mensen komen met nogmeer tips.

Hier heb ik niks aan toe te voegen!