Serengo op les

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Serengo

Serengo op les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 20:37

foto's vam de film. Dus niet zo goede kwaliteit, maar een indruk. Het filmpje is wel wat ouder.

Afbeelding
Serengo moet altijd in de houtgreep voordat ik opstap. Anders kom ik er niet op, hij loopt (lees: draaft) kei hard aan anders. En hij is niet zo onder de indruk van mensen.

Afbeelding
dus dan maar zo :twisted:

Afbeelding
eerst even stappen

Afbeelding
draf

Afbeelding
galop

Afbeelding
draf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
galop

Afbeelding

Afbeelding
en de laatste

ik weet dat ie vaak te diep loopt. Maar hij durft nog niet op zijn eigen benen te lopen en zoekt dus stuen bij mij. Het gaat steeds beter en hij heeft nu al veel meer vertrouwen om zelf te lopen. Dus ook komt steeds iets het neusje er verder uit. Nog niet zoals het zou moeten maar een hele verbetering.

nog ander commentaar?

Farjen

Re: Serengo op les

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:44

Ik vind het er wel netjes uitzien hoor
Hoe oud is hij nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:45

Voor zo op de video vind ik er het er vrij goed uitzien, ook een erg leuk paard om te zien!

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 20:47

hij is 6 jaartjes oud..

layspays

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:48

Ik vind het er niet zo vriendelijk uitzien hoe je opstapt. Heb je hem 'vastgezet' met je teugels? Als hij keihard aandraaft als je op stapt zou ik er iemand naast hebben die hem in het begin tegen houdt. Maar het rijden ziet er verder wel netjes uit!

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 20:53

iemand ernaast hefft totaal geen zin. Je kan serieus doen wat je wilt, hij loopt je omver. Zelfs met zweep/geweld/rust/kalmte what ever. Hij loopt zo over je heen. Dus dan maar zo. En ik hoef hem nu steeds minder ver om te zetten. Hij begrijpt het nu zo'n beetje. Maar nogsteeds kan ik niet zonder omzetten opstappen. Het is niet eens zo onvriendelijk. Paarden kunnen gemakkelijk hun hoofd zover draaien. Met gaat erom dat hij nu meer aandacht erbij moet hebben om niet om te vallen. Dus heeft hij geen tijd om weg te lopen. Maar we zijn het steeds verder aan het afbouwen. Ik hoef hem ondertussen al minder ver om te zetten.
(dominant paard.....ZEER dominant...er is niks dat hem afschrikt of hem ervan behouwt over je heen te lopen. Gelukkig heeft ie wel respect voor mij...maar laat daarom niemand anders hem voor mij vast houden als ik erop wil...

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:12

mooi paardje hoor..
alleen het opstappen ziet er idd nogal vreemd uit.. maar ik geloof je wel als je zegt dat het nodig is
het rijden ziet er ook netjes uit zeg!

layspays

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:20

Paarden kunnen inderdaad hun hoofd zover omdraaien, met gemak. Maar toch vind ik het opstappen dan het eerste waar ik aan zou werken. Maar goed dat je het nu gaat afbouwen! Heel veel succes met je leuke paardje!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 21:41

wat een fijn gebouwd paardje

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:57

mooi paardje ! het ziet er allemaal netjes uit hoor vind ik lekker doortrainen samen, veel plezier

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:21

ja ze had de foto''s van het opstappen ook achterwege kunnen laten...maar dat deed ze niet, en dat vind ik juist eerlijk.
als een paard mij niet op zou laten stijgen, dan zou ik het precies zo doen.

je geeft zelf de punten aan waar op gelet moeten worden, dus geen comentaar

mag ik vragen wat voor 1 het is, afstamming?

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:18

Haha appart hoor maar goed goeie manier om het af te leren! en zelf de baas te blijven.
Mooi paard zeg het rijden ook mooie gangen!!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:28

Ziet er goed uit. Ik persoonlijk zou ook tussendoor eens helemaal de hals willen zien zakken, dan kun je mooi zijn ruggebruik controleren. Pas op dat ie zich niet gaat vast houden in de bovenlijn.

Mariek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:41

Mooi paard! Wel vervelend dat je niet 'normaal' kunt opstappen. Ik rij nu zelf ook een jong paard, vind alles nog heel eng. Kom ik dus bijna ook niet op, en ben hier ook nog een manier voor aan het zoeken. Volgende keer probeer ik het eens binnen, in een wat kleinere ruimte, zodat ze niet weg kán rennen.
Als dit ook niet werkt, lijkt me jou manier ook het proberen waard, want anders kom je er gewoon niet op zonder ongelukken! En het is toch een kwestie van tijd zodat ze meer vertrouwen krijgen zodat je het weer af kunt bouwen
succes met je paard verder!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:54

Leuk paardje hoor! Ik vind dat je het goed oplost om hem om te zetten

layspays

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:02

Ik geef ook geen commentaar op je manier van opstappen, ik ken jou en je paardje tenslotte niet. Ik zeg alleen wat ik zag, dus het was niet bedoeld om je af te kraken!! Sorry als dit zo overkwam.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:05

ziet er netjes uit zeg@!! en die houdtgreep.. ook een manier natuurlijk

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 16:49

mariz schreef:
ja ze had de foto''s van het opstappen ook achterwege kunnen laten...maar dat deed ze niet, en dat vind ik juist eerlijk.
als een paard mij niet op zou laten stijgen, dan zou ik het precies zo doen.

je geeft zelf de punten aan waar op gelet moeten worden, dus geen comentaar

mag ik vragen wat voor 1 het is, afstamming?

Serengo's papa is/was Ferro en de papa van de mama is Nabuur.

Serengo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 16:54

Pava schreef:
Ziet er goed uit. Ik persoonlijk zou ook tussendoor eens helemaal de hals willen zien zakken, dan kun je mooi zijn ruggebruik controleren. Pas op dat ie zich niet gaat vast houden in de bovenlijn.

doen we ook wel hoor. Tussendoor even lakker hals verlengen, en ook als we klaar zijn bouwen we zo af. Maar heb dit niet op de film staan. (papa filmde niet de hele les )

Verder vind ik het niet erg hoor dat sommige mensen misschien commentaar op het opstappen hebben. Ik snap dat het er niet al te paard vriendelijk uit ziet. Maar jullie moeten echt weten dat ik het echt niet zou doen als het niet hoeft. Ik doe dit niet voor mijn lol..maar voor de veiligheid voor mezelf, andere en mn paard.