Afgelopen weekend was de KNHS mendag. Tijdens deze dag ging Lammert Haanstra een clinic longeren geven. En het mooie was dat hij Duo daarvoor ging gebruiken!!!

Al met al is lammert ruim 40 minuten bezig geweest met Duo.
Duo deed het heel goed, ondanks alle drukte om hem heen bleef hij vrolijk en relaxed. Lammert was erg over hem te spreken. Dit kwam mede door Duo zijn koele karakter, en natuurlijk niet te vergeten de manier waarop Celine met hem omgaat.
Er zat een goede afwisseling in de clinic. Lammert zijn manier van vertellen was enthousiast en duidelijk. Ik vond het een mooie ervaring. Zeker omdat het die dag de 2e keer was dat ik een paard longeerde
Zo, nu de foto's. Deze spreken voor zich en zijn mooi geworden al zeg ik het zelf!
Celine liet Duo eerst een paar rondjes stappen.
Lammert vroeg Celine om Duo te longeren zoals ze normaal ook met hem doet. Ondertussen gaf hij aanwijzingen en was uiteindelijk erg tevreden over hoe Duo erbij liep.
Hier nam hij het over van Celine.
Tijd om van hand te veranderen.
En ja hoor, ik werd erbij geroepen. In eerste instantie moest ik achter Lammert gaan staan en over zijn linkerschouder meekijken.
Nadat ik een aantal rondjes over zijn schouder had meegekeken mocht ik de longeerlijn en zweep overnemen. Duo draafde rustig door.
Duo heeft zowel gedraafd als gegalloppeerd en het ging prima.
Hier moest ik Duo weer stopzetten zodat lammert wat uit kon leggen.
Duo wordt nu met "bijzet" gelongeerd.
En het is weer Celine haar beurt.
De afronding
Zo, weer terug op de wasplaats. Nadat hij nog even lekker afgespoten en gepoetst was mocht meneer de wei in!!
Ik vond het een leerzame ervaring, en het werd duidelijk dat Celine op een goede manier bezig is met longeren!!!!