kleine pasjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bayaatje

kleine pasjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 09:32

hoi,
ik ben mijn 4 jarige haflinger aan het opleren, nu neemt ze in draf verschrikkelijke kleine pasjes. weet iemand of dit op te lossen valt ? zoja, hoe kan ik dit dan het beste aanpakken?
groetjes

Renate12

Re: kleine pasjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 09:38

dat komt omdat ze met kleine pasjes haar balans beter kan houden. jonge paarden hebben nog niet zown goed evenwicht en met kleine pasjes zijn ze beter in evenwicht.
haflingers maken van nature ook wat minder ruime passen.,

gaat dus vanzelf weg

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 09:55

ok, bedankt . ik dacht al dat er misschien iets niet goed zat in haar rug ofzo. maar omdat ze alleen kleine pasjes maakte en niet bokt ofzo wist ik het niet zeker. toch al bednkt voor de reactie

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:32

hij is inderdaad nog jong, dus heeft ook zeker wel te maken met kracht en balans. rijd heel veel overgangen en tempowisselingen.
dit alles met een ontspannen en meeverende hand. hij moet wel de ruimte krijgen om het achterbeen naar voren te plaatsen.
ook in de overgangen terug moet je proberen zo min mogelijk met je hand te doen en wel goed voorwaarts houden. hij moet die voorwaartse drang houden ook in de overgangen terug.

dus hand voor en been aan, dan komt het helemaal goed.

succes

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 15:06

ok, ik zal het straks eens proberen. nog bedankt