Ander bit voor officieele wedstrijden??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikyta34

Ander bit voor officieele wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 07:08

Ik weet niet of ik hier ged zit met mijn vraag, maar an hoor ik het vast wel!!Ik rij net een D-trens met koperen rolletjes
[img]http://divoza.com/isroot/DivozaStore/listImages/g_grn197/g_14022.jpg[img]

Daar heb ik ook een keer een onderlinge wedstrijd meegereden en kreeg toen van die jury te horen dat ik op KNHS wedstrijden daar niet mee mag starten!!!
Daar Baal ik van want ze loopt hier gewoon ontzettend lekker op, en nou wou ik weten of jullie iets vergelijkends weten voor me!
Ik heb al een gewoon dubbel gebroken bit geprobeerd, maar na enkele weken toch weer overgestapt op die rollentrens.

Anoniem

Re: Ander bit voor officieele wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 13:17

klopt, het mondstuk van je bit is van 2 soorten metaal gemaakt en dat mag niet. Is er een speciale reden dat je met dit bit rijdt? Misschien kun je met je instructeur overleggen wat een ander geschikt bit voor jullie zou kunnen zijn. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de beste vervanger voor een rollenbit zou kunnen zijn.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 16:23

Wat mlvanmelle zegt klopt niet, je mag wel met een bit rijden dat gemaakt is van 2 metalen. Ik rijd zelf ook met een dubbel gebroken bit, met een koperen tussen stukje en dat mag wel.

Of dat het met een rollentjes bit mag weet ik niet. Maar dat van die 2 metalen mag wel.

Bel anders de KNHS eens op, die weten het precies!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:26

dat klopt gedeeltelijk waldisney....
je bit mag niet van 2 verschillende metalen zijn....rijd jij officiele wedstrijden of niet?

ik weet iig vrijwel zeker dat het bij het KWPN niet mag...die twee metalen hebben een bepaalde reactie...

@ mlvanmelle: probeer anders eens een rolletjes bit met dezelfde metalen dus dat zeniet verschillend zijn.. (die heb je volgens mij ook)
een bit van argentaan wil ook nog wel eens helpen daar reed ik die van mij mee...

maar 2 metalen mag iig niet

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:24

veel paarden worden soepel in hun mond van koper, dan gaan ze meer schuimen enzo. Misschien dat hij er daarom zo goed op loopt. Je zou ook gewoon een koperen watertrens of bustrens kunnen proberen.. of inderdaad argentaan maar voor zover ik weet heeft dat niet echt effecten ofzo.. iig succes!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 06:39

Promessa schreef:
dat klopt gedeeltelijk waldisney....
je bit mag niet van 2 verschillende metalen zijn....rijd jij officiele wedstrijden of niet?

ik weet iig vrijwel zeker dat het bij het KWPN niet mag...die twee metalen hebben een bepaalde reactie...

@ mlvanmelle: probeer anders eens een rolletjes bit met dezelfde metalen dus dat zeniet verschillend zijn.. (die heb je volgens mij ook)
een bit van argentaan wil ook nog wel eens helpen daar reed ik die van mij mee...

maar 2 metalen mag iig niet

dat mag wel, het is een tijd verboden geweest maar inmiddels is het weer toegestaan.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 07:13

Je had een foutje in het plaatje als je het niet erg vindt zet ik hem er goed op?
Afbeelding

Ik zal geef je de tip zoals veel andere.: Overleg met je instructeur.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:29

ik heb een mylerbit level 1. Dubbelgebroken. En dat zijn ook twee verschillende soorten metaal. Op de site van knhs staat dat mylerbitten level 1 toegestaan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 21:32

2 metalen mag (helaas) wel weer

maar een rollenbit mag idd niet.

Persoonlijk zou ik gaan oefenen op een gewoon bit.
Dat kan ongebroken enkelgebroken of dubbelgebroken zijn.

De eerste en de laatste word meestal fijn aangenomen.

Met 2 metalen zou ik persoonlijk nooit doen, dan weet ik zeker dat ik geen stroom reactie op kan wekken (zoals bijten met zilverpapier op je grijze vulling in je kies)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:11

waldisney schreef:
Wat mlvanmelle zegt klopt niet, je mag wel met een bit rijden dat gemaakt is van 2 metalen. Ik rijd zelf ook met een dubbel gebroken bit, met een koperen tussen stukje en dat mag wel.

Of dat het met een rollentjes bit mag weet ik niet. Maar dat van die 2 metalen mag wel.

Bel anders de KNHS eens op, die weten het precies!

Wat jij zegt klopt niet. je mag echt niet met koperen rolletjes rijden. ik heb het ook gehad. probeer of je paard op een aurigaan bitje wil lopen... Doe ik ook. helpt ook om het speeksel aan te sporen.

Tevens is het zo, dat als je de hele week op een D trens met koperen rolletjes rijd is het moeilijk voor je paard om ineesn op een ander bit over te gaan, omdat zoals je al zegt je paard op dit bit fijn loopt.